Page 1 of 54

944 Turbo -90 | "The Bandit"

Posted: 2005-07-04 20:26:46
by DLS
Det ständiga "projektet" 8)

Senast uppdaterad 190915.


Modifikationer gjorda än så länge på den:

Motor:

Motorn blev renoverad våren 2010 med bland annat:
ett fräschare block, nya lager o kolvringar, lättat o balanserat svänghjul samt vevaxel, smidda stakar,
viktade stakar o kolvar.

* Rejält portad samt planad NA topp.
* Dbilas 272 kam.
* VEMS styrsystem.
* Bosch EV14 980cc Högohms spridare.
* Modifierad ic för bättre luftflöde.
* K&N Öppet filter.
* Tial 38mm wg.
* Audi TT dump.
* Spec Stage 3 Sinterkoppling med aluminiumtryckplatta.
* KKK KX5478 Special turbo från turbo service(Special K26/27 med 360 lager samt flowprepad).
* 100 cells racekat.
* 3" avgassystem med 2st "små" ljuddämpare.
* 3" Downpipe.
* Vakumsplitter.
* 3 Bars BTR.
* Silikonslangar.
* Stålomspunna bensinslangar.
* Bosch 044 soppa pump.
* O-ringat block med 1,25mm pianotråd.
* Bortplockade balansaxlar.
* Ställbart kamdrev.
* ARP topplocks pinnbultar.
* Modifierad topp med 4st steam vents.
* Värme kran i metall.

Chassi:

* M030 paket med Bilstein dämpare.
* Bilstein dämpare med hjälpfjäder bak.
* 968 CS casterblock.
* Powerflex Bussningar i krängare fram o bak.
* Delrin bussningar i bakvagnen istället för gummi.
* Stålomspunna bromsslangar.
* Hålborrade bromsskivor samt hårdare belägg.

Fälgar, däck :

* 18" Tech Art fälgar med Federal 595 RS-R 225/40-18", 265/35-18".

Interiör:

* Autometer laddtrycksmätare.
* Sparco mocka ratt.
* Quick Release rattnav.
* Autometer oljetryck o oljetemps mätare.
* Autogauge oljetrycksmätare som körs som bränsletrycksmätare.
* 2st street razzer stolar från styling butiken.
* 8" Basrör i reservhjulsbaljan.
* Sparco 4-punkts bälte med stag mellan baksätes låsningarna.
* Gizzmo MS-IBC Boostcontroller.

Exteriör:

* 993 backspeglar.
* Vita blinkers från Turnclear.
* Rödfärgade blinkers på bakljusen.
* Ventilerad nospanel i glasfiber.
* Ventilerad huv.
* Vindrute streamer.
* Kolfiber läpp på bakvingen.
* Gemballa glasfiber läpp på fronten.
* Bortplockad bakre vindrute torkarmotor.



Planerade modifikationer:

* Försöka få liv i ac:n :).
* Montera en till oljekylare i serie med den andra.



Ska försöka uppdatera infon hela tiden.

Bilder finns i garaget och i tråden.

Posted: 2005-07-04 20:32:52
by DLS
Hur fasiken gör jag så att jag kan ladda upp större bilder?

Posted: 2005-07-05 11:05:39
by Joakim
Får de inte plats i garaget får du förmisnka bilderna innan uppladdning!
Åh vad jag saknar min gamla bil, den var grym!

Posted: 2005-07-05 20:49:47
by Emil C
Var det du som var vid däckia i katrinehiolm för någon vecka sedan, jag åkte min blåa 924?

Posted: 2005-07-05 21:53:34
by DLS
jupp :)
En kompis är platschef där

Posted: 2005-07-06 18:12:23
by Emil C
Fredrik Egeland eller???

Posted: 2005-07-06 18:13:07
by Emil C
Den såg riktigt fin ut

Posted: 2005-07-16 18:06:58
by DLS
Är äntligen klar med flytten av laddtrycksmätaren till ventilations
uttaget på intrumentbrädan :)

Har lagt in några nya bilder i garaget, fattar dock fortfarande inte hur man får dom att synas direkt i forumet?? :roll:

Posted: 2005-07-17 13:14:24
by Joakim
Du menar så här?


F-n vad nice bilen blir, eakt så ville jag ju ha inredningen!!
Vi måste ses snart så jag kan knycka stereon och provköra lite :)

Posted: 2005-07-17 13:21:58
by GLind
Vad har du i mittkonsolen bakom växelspaken?

Posted: 2005-07-17 18:51:08
by DLS
Lindsey racing smalbands lambda mätaren :)
också klätt med kolfiber.

Posted: 2005-07-17 23:58:16
by Joakim
Du skulle ha ett sånna här stolar med röda bälten!
Mumsmums!

Posted: 2005-07-18 01:07:22
by GLind
Ser dyyyyyyyyyra ut :D

Posted: 2005-07-18 07:58:43
by Fredrik C

Posted: 2005-09-06 19:49:08
by DLS
Uppdaterad :)