944 -83 | The 952 Story
- Cédric
- Addict
- Posts: 4614
- Joined: 2004-09-20 22:10:24
- Bilmodell: 924 turbo, 924
- Årsmodell: 1980
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: 944 -83 | The 952 Story
Blir intressant att se hur det funkar och om gjutningen blir bra nog
924 Turbo
www.instagram.com/garagecedric/
www.instagram.com/garagecedric/
- Jarlingar
- S2-Poster
- Posts: 287
- Joined: 2017-07-10 11:54:37
- Bilmodell: Röd 944 N/A
- Årsmodell: 1983
- Contact:
Re: 944 -83 | The 952 Story
Jag bildbombar lite..
Blev helt ok. Några defekter men lite TIG å svarv så blir det perfekt Blir bra flås i kompressorn med denna skiva...
Blev helt ok. Några defekter men lite TIG å svarv så blir det perfekt Blir bra flås i kompressorn med denna skiva...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- Jarlingar
- S2-Poster
- Posts: 287
- Joined: 2017-07-10 11:54:37
- Bilmodell: Röd 944 N/A
- Årsmodell: 1983
- Contact:
Re: 944 -83 | The 952 Story
Hann inte riktigt färdigt i svarven i dag, men det tar sig
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- Cédric
- Addict
- Posts: 4614
- Joined: 2004-09-20 22:10:24
- Bilmodell: 924 turbo, 924
- Årsmodell: 1980
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: 944 -83 | The 952 Story
Riktigt häftigt att du lyckades gjuta en! För en som jobbar på ett företag som sysslar med att snurra saker så känns det lite obekvämt med hållfasthet/livslängd med material som potentiellt har en hel del defekter. Man vill ju inte att nåt går åt pipan vid 6500rpm. Skulle kunna vara en ide att kapa isär en i flera snitt och se hur den ser ut inuti, om det finns porositeter eller luftfickor eller liknande.
924 Turbo
www.instagram.com/garagecedric/
www.instagram.com/garagecedric/
- Jarlingar
- S2-Poster
- Posts: 287
- Joined: 2017-07-10 11:54:37
- Bilmodell: Röd 944 N/A
- Årsmodell: 1983
- Contact:
Re: 944 -83 | The 952 Story
Jag vågar nästan till 100% garantera att det inte finns porer och håligheter mtp hur jag har utformat gjutsystemet och hur bra fyllningen gick.
De defekter jag pratar om är att jag har slarvat när jag packade sanden.
Delen för kilremmen har största defekten och det pga att en bit sand lossnade och lade sig fel.
Men vad jobbar du med Cédric?
Vore väldigt intressant att stresstesta en remskiva till utplånande..
Tar gärna emot tips på företag som kan balansera remskivan
De defekter jag pratar om är att jag har slarvat när jag packade sanden.
Delen för kilremmen har största defekten och det pga att en bit sand lossnade och lade sig fel.
Men vad jobbar du med Cédric?
Vore väldigt intressant att stresstesta en remskiva till utplånande..
Tar gärna emot tips på företag som kan balansera remskivan
- Jarlingar
- S2-Poster
- Posts: 287
- Joined: 2017-07-10 11:54:37
- Bilmodell: Röd 944 N/A
- Årsmodell: 1983
- Contact:
Re: 944 -83 | The 952 Story
Japp! Ser ut att vara exakt rätt storlek för extra flås
Originalskivan står i den nya för referens.
Tog bort delen för servoremmen.
Dels kommer jag aldrig hinna montera servoracket nu och största defekten var där.
Kommer gjuta en ny senare.
Originalskivan står i den nya för referens.
Tog bort delen för servoremmen.
Dels kommer jag aldrig hinna montera servoracket nu och största defekten var där.
Kommer gjuta en ny senare.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users