Vi befinner oss kring millenieskiftet och detta är faktiskt min första bil.
Ah ok, jag hade en volvo 440 som jag fått låna av farsan, men 944'an är den första bil jag köper själv.
Just köpet är en lite rolig historia..
En polare hade denna från början, men just nu stod den på verkstan med suspekt missljud när man trampa ner kopplingen.
Polaren hade redan samlat en hög med kvitton på motorrenoveringen på +40kkr och hade inte råd att lämna in den igen.
Han visste att jag var sugen på den och med felet så fick jag den snorbilligt. Plussade 35 000:- när jag sålde den 4 år senare.
Felet då?
Jo det var lagret till transaxeln som sitter i svänghjulet som havererat så kulorna trillat ut... 80:- på närmsta järnaffär så var lagret bytt och bilen ok igen

Enligt ryktet så var detta en fd tävlingsbil från Tyskland, satt iaf koni runtom, helbur, å herrejösses bromsar.. helt sinnessjuk väghållning var det i den.
Har alltid ångrat att jag sålde denna.. Tårarna var fasen inte långt borta när den rullade av gården..

En lumparpolare från Malmö som köpte den.
Han lackade den i BMW mauritiusblå och snyggade till den i allmänhet å sålde den vidare.
Höll koll på vart bilen befann sig via transportstyrelsen, visste att jag en dag skulle köpa tillbaka den.
Så en dag när jag skulle kolla vem som ägde den för å ringa å höra om den var till salu så var den STULEN!!!

Nån talanglös sate har sågat sönder huven..
Borbet A fälgarna satt på iaf, däck var inte billigt i den dimensionen... särskilt inte när man var 20 bast..

Om den faktiskt blev stulen eller om det är ett försäkringsbedrägeri vet jag inte, men jag har hittat delar från den här på forumet... så att den blev styckad vet jag