Tillbaka här igen. Tänkte det kunde vara kul med en tråd.
Gjorde lite ändringar i fordonsparken.
Sålde min 944 banbil.
Sedan inhandlades 968 som var tänkt som både gat/banbil
Fick på lite roligare hjul, större service med kamrem och övriga brister. Efter ett större oljeläckage, vid den såkallade ”värmeväxlaren” på de tidigare bilarna försvann lusten. Fixade felet och kände mig färdig med transaxlandet. Sålde 968an och alla prylar man samlat på sig under åren. Men sedan vände hela skutan, impulskontroll är för mig obefintligt
Men garagen behöver rustas upp en aning, så det fick bli prio. Givetvis började vi med garage renovering
Hade haft span på en s2 under en tid på blocket. Med rensad inredning, coilovers m.m. När priset sänktes började det klia i fingrarna. 3.0an är betydligt charmigare, även alu armar och större bromsar lockade mig.
Bilen inköptes. Tyvärr så stämde det inte med varken coilsen eller något sportavgassystem, kunde jag se på plats. Men det blev affär ändå.
På plats här hemma, 2st hade jag inte räknat med
Rensad inredning med 2st sparco stolar och en luisi ratt
Bilsten dämpare och några sänk fjädrar.
Lameldiff
17” cup2 made in italy
Planen är gat/trackday bil. Kommer inte bli några plastkrukor eller liknande.
Lite clubsport känsla är tanken. Då det samtidigt renoveras hus får projektet ta den tid som krävs.
Det som finns hemma just nu.
Bursats, kommer att bli en halvbur
968 vinge med justerbart vingblad
Vita blinkers till baklyktorna
17” cup 2 är jag sugen på att byta ut mot 18” cup 3, 10” runt om. Så hojta om ni har
Inne i garaget. Positivt överraskad när man kröp under.
Växellåda på väg ner. Som senare kunde konstateras till en dålig TT.