Fortsättning följer!
Sparar info om BPX här under.
Tjo på er!
Nu har även jag skaffat en Porsche, trots att jag hela mitt vuxna liv (Jag är 35 år enligt passet, 12 år i sinnet) har hängt runt på räserbanor och sysslat på med motorsport i många år så blir detta första riktiga hobbybilen.
Ambitionen är att få tillbaka den till original utseende (sånär som på något tidsenligt tillbehör) och i vettigt bruksskick. Självklart så vill man egentligen ha allt i nyskick, men det är inte riktigt realistiskt i dagsläget.
Porsche 924 från 78 alltså, sedvanligt slitna säten och småsprucken instrumentbräda.
Dåligt urtrampningslager och en kamaxel som är sopslut (någon som har tips på ny axel utöver Enem får gärna hojta till.) hör till driftproblemen.
Senast besiktigad 2019 och bilen har tack och lov någon gång blivit TECKTYLAD! Inte mycket rost som det känns alltså.
Men det som stör skicket absolut mest är att någon har käkat svamp innan de tog tag i färgsprutan och målade jättefel kulör på ett väldigt amatörmässigt sätt.

Målet är att den skall få tillbaka sin ursprungsfärg i silver, jag har alltid drömt om att måla en bil själv, så vi får väl se vad som händer
Hörs // Oscar
Vid inköp i Februari