Och I just detta avsnitt så köpte dom en 944:a i väldigt fint skick. Kom då att tänka på en 944 som jag visste blivit stående hos en bekant och efter ett par dagar kunde jag inte hålla mig utan skickade ett meddelande och kollade om det inte va dags att den bytte bostadsort nu.
Efter lite snack så drog jag iväg och kollade på den och några dagar senare så levererades ett bud som godtogs ganska snart.
Så några dagar senare hämtades den alltså hem till sitt nya garage. Den hade inte varit startad på ca 5 år så genomgång och felsökning fick sättas igång när den väl var hemma.
Konstaterade att den inte fick bränsle men tände till på startgas så jag köpte nya vevaxel-sensorer men det gjorde ingen skillnad. Fortsatte med att plocka bort spridarna och konstatera att minst en var död och dom andra såg halvfräsha ut så nya såna beställdes. Under tiden så plockade jag isär handbromsen bak och smorde upp och bytta backarna.
Nya tändstift, kablar, rotor och fördelare skaffades. Byte även olja, filter, luftfilter och bränslefilter.
Efter detta så kom nya spridare hem och med dessa monterade så startade den ganska omgående. Dock går den ojämnt och misständer. Känns som att den missar en cylinder typ. Ligger ganska stabilt på tomgång, men när man gasar till och så går den ner lite för lågt innan den går tillbaka till stabil tomgång. Kan inte se att det är vaccumläcka någonstans. Är det "luftregleraren" som man bör felsöka härnäst eller vad förslår expertisen här inne? Ska kolla igenom jordpunkter imorgon men jag kan inte se att dom ser dåliga ut. Alla tips är välkomna.

Hit åkte den direkt efter avklarad besiktning 2015 och har sen stått där under täcket.

Här har den fått flytta in i garaget med sina nya kompisar

Blev lite bilder på kvällens test-tur