Kabelhärvan är lagad.
2024-03-21-22-42-47_img_7659.jpg
För att se om kopplingskitet passar måste slavcylindern aktivera tryckplattan och se om "sac" har flyttats. Har den gjort det fungerar allt som det ska. Det innebär att slavcylindern måste luftas, vilket visade sig vara riktigt jävligt!
Glad i hågen vid första försöket gick jag ut i garaget. På youtube sa de att det tar en kvart och sen är det klart. Hehe, det har blivit många kvartar sedan dess mitt första problem var orginalslangen mellan bromsvätskebehållaren och huvudcylindern som tog in luft. Efter bytet så hade jag fortfarande problem med luftningen. Jag ser tydligt att bubblor kommer upp vid behållaren men inget händer.
I brist på andra idéer drar jag åt alla kopplingar då jag tänker att dessa kan tjuvdra luft. Det skulle jag inte gjort.. aluminiumkopplingen går sönder och frustrationen är ett faktum.
Det visade sig senare att det var en trasig huvudcylinder, trots att den byttes för två år sedan.
2024-05-06-17-03-36_img_7741.jpeg
Nu kunde äntligen motorn installeras i bilen med en fungerande koppling! Och turbon är ju riktigt liten och söt
2024-09-28-22-35-26_img_8673.jpg
2024-10-19-22-45-28_img_8728.jpg
Tanken är att installera en större turbo, var ju tvungen att se hur stor den blir.
2024-10-19-22-45-28_img_8726.jpg
Fick även installerat nya växellådan.
2024-10-28-11-20-56_img_8731.jpeg
Och något som stört mig sedan jag köpte bilen var att klockan inte fungerat, nu fixat.
2024-10-28-11-20-56_img_8735.jpeg