Varit segt med uppdateringar här. Fick en ny familjemedlem i oktober så bilen ställdes in på pallbockar i september och det var lite väl tidigt.. Porscheabstinensen började redan i november och i januari var det tungt. Att gå ut och torrsitta i bilen hjälpte till viss del men kunde nu i februari serva den och göra lite småmek. Äntligen
IMG_4251.jpeg
IMG_4354.jpeg
IMG_4356.jpeg
Första jobbet blev att byta hjulbultar efter att i somras köpt spacers. Det var rätt pilligt då jag fick ta bort hela handbromsmekaniken för att komma åt hålrummet för de nya bultarna. Men väl på plats blev det jäkligt fett! Återstår att se om däcket tar i skärmen...
Bytte även växellådsolja och bränslefilter. Växellådsolja var otroligt kladdigt att jobba med, typ det klenigaste hittills. Använde mig av en oljesug för att fylla på och med facit i hand hade det nog gått att göra på ett smidigare sätt med en tratt och ett plaströr.
IMG_4371.jpeg
Bytte till Castrol 10w60. Tror att det egentligen är rätt overkill för hur jag använder bilen men förhoppningen är att få komma ut på trackdays någon gång, och är man preppad med bra olja så är ju vägen inte långt bort
Men så en dag så slöläser jag gamla trådar här på forumet och stöter på en om pallbockar. Jag har följt Pelican parts guider om 944:an där det står att lytpunkterna är de runda "ringarna" bakom framdäcken och framför bakdäcken. MEN DETTA ÄR JU FEL!! Har haft bilen så i två år och resultatet är inte så jättegött med intryckt golv... Men än värre är att jag hittar rost.. Och det i rätt stora mängder i mina ögon som aldrig hållit i en svets innan..
IMG_4363.jpg
Högersidan
IMG_4367.jpeg
IMG_4370.jpeg
Förarsidan är ju helt klart värst..
Har insett att jag är för mycket i 944träsket för att göra mig av med bilen. Den är helt enkelt för rolig att köra. Och någonstans så har den på bara två år byggt upp ett affektionsvärde då det är första bilen som jag fixat och kan vara stolt över!
Så frågan är hur jag ska göra nu:
- Köpa en svets och lära mig svetsa
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.