
944-83 | Roadsport B
-
- Turbo-Poster
- Posts: 487
- Joined: 2009-06-02 17:03:16
- Bilmodell: 924S
- Årsmodell: 1986
- Location: Mönsterås
- Contact:
Re: 944-83 | Roadsport B
Den blir riktigt grym, bra jobbat 

en analog man i en digital värld
924S -86 Esset (fka N.N.)
924S -86 Esset (fka N.N.)
-
- S-Poster
- Posts: 79
- Joined: 2017-07-11 12:51:02
- Bilmodell: Porsche 944
- Årsmodell: 1983
- Contact:
Re: 944-83 | Roadsport B
Något närmare inflyttning av nya kontoret. Rattstången är nu moddad och vi ska testa en QSP växel som halverar rattutslaget. Kommer kännas jäkligt skumt i början vid instyrning och kanske är den för direkt och vi tvingas backa ett steg. men testar man inte får man aldrig veta. nu saknas bara pedalställ och bälte sen blir det inflyttningsfest.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- Turbo-Poster
- Posts: 487
- Joined: 2009-06-02 17:03:16
- Bilmodell: 924S
- Årsmodell: 1986
- Location: Mönsterås
- Contact:
Re: 944-83 | Roadsport B
Fina grejor, men hur fungerar en QSP? är den samtidigt elservo-assisterad, annars borde det bli väldigt tungstyrt. Eller kör man det på en bil som redan har hydrauliskt servo.
en analog man i en digital värld
924S -86 Esset (fka N.N.)
924S -86 Esset (fka N.N.)
-
- S-Poster
- Posts: 79
- Joined: 2017-07-11 12:51:02
- Bilmodell: Porsche 944
- Årsmodell: 1983
- Contact:
Re: 944-83 | Roadsport B
Nej finns ingen servofunktion i en sådan, är enbart en växel som ändrar utväxlingen på rattstången. Den går säkert använda ihop med hydralisk servo om man vill. Har alltid kört denna bil utan någon form av servo och aldrig upplevt den som tungstyrd på bana och har för avsikt att börja utan servofunktion med denna ombyggnaden av bil med. Om växeln gör den mycket mer tungstyrd eller om dom bredare slicksen även dom gör det för tungt återstår helt enkels att prova. har ingen feedback om denna växel så får helt enkelt testa, inte värre att man tar bort den om det inte lirar som man vill.
-
- Turbo-Poster
- Posts: 487
- Joined: 2009-06-02 17:03:16
- Bilmodell: 924S
- Årsmodell: 1986
- Location: Mönsterås
- Contact:
Re: 944-83 | Roadsport B
Själv tycker jag min bil är väldigt tung att styra/hålla i på bana. Jag ska se om det blir bättre med plats för ett elservo när motronic-lådan flyttas från att sitta under rattstången.
en analog man i en digital värld
924S -86 Esset (fka N.N.)
924S -86 Esset (fka N.N.)
- Cédric
- Addict
- Posts: 4238
- Joined: 2004-09-20 22:10:24
- Bilmodell: 924 turbo, 924
- Årsmodell: 1980
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: 944-83 | Roadsport B
Tycker inte heller det är särskilt tungstyrt på banai min bil men visst blir man lite svettigare än utan, får se om 245 däck gör saken sämre föe mig, men jag tror det kommer funka. Är ju viktigt att hålla koll på geometrin, om du behöver spejsa ut en del/lägre offset utan att ha en längre bärarm så kommer skrubbradien dra iväg, det påverkar helt klart krafterna i styrningen.
´79 Porsche 924 http://www.garaget.org/show.php?car=211
´80 Porsche 924 Turbo http://www.garaget.org/?car=160275
´80 Porsche 924 Turbo http://www.garaget.org/?car=160275
-
- S-Poster
- Posts: 79
- Joined: 2017-07-11 12:51:02
- Bilmodell: Porsche 944
- Årsmodell: 1983
- Contact:
Re: 944-83 | Roadsport B
Fördelen med att inte köra orginal bärarmar är ju att det är lättare att jobba lite med geometri. kan mycket väl vara så att jag blir tvungen att göra åtgärder, men vill testa och se först. i värsta fall kanske det billigaste allternativet är ett gymkort i den lokala sporthallen.
Who is online
Users browsing this forum: Bing [Bot]