944 Turbo -1986 Porsvw
Posted: 2018-06-14 16:09:06
Har fått hem en ny bil tlll min lilla samling, tänkte laga en tråd här så jag kan hålla koll på vad som sker med den...
Bilen är en 1986 modell producerad och registrerad i 1985. Gråmetallic och verkar vara hyfsat oskruvad men i behov för lite mer än bara en enkel service.
Igår var första mekdagen efter att ha provkört den ett par mil, först bytte jag expansionstanken som läkte som ett såll. Efter det så kikade jag över bilen generellt, upptäckte att fördelarlocket bara satt fast i den övre skruven...Bilen har hatt service före jag köpte den, så vattenpump, reg-rem, rullar, olja och oljefilter är bytta. Har betällt lite småplokk från Utzon, nya blinkersglas framme (orange ofcourse), lock till spolarvätska, pedalgummi broms och koppling, panelen till värmeknapparna, turbo logga bak, Porsche text på bakstammen samt ett servicekit.
Nu i helgen ska jag leta fram en nästan ny tandstång jag har haft liggande, den i bilen läker dessvärre. Annars så är det mest kritiska att växellådan behöver renoveras eller bytas, just nu lutar jag mot att få den renoverad...någon som har tips om vart man får gjort det?
En skojig sak är att den har släpkrok:-) Tror den blir avplockad så fort jag finner en ny del av turbospoilern som man kapat för att få plats med kroken. Har haft en krok förut liggande som jag sålde...tror jag ska behålla den här på lageret...kan vara bra att ha:-)
Planen framåt är:
2x Poleposition stolar i svart skinn ( blir monterat ikväll)
Nytt baksäte i svar skinn för att matcha stolarna
17" cup1 kopior med lågt inpress med nya däck.
byte av alla slangar, är det lindsey racing som har bäst utval? tänkte svarta silikonslangar
Bilen är en 1986 modell producerad och registrerad i 1985. Gråmetallic och verkar vara hyfsat oskruvad men i behov för lite mer än bara en enkel service.
Igår var första mekdagen efter att ha provkört den ett par mil, först bytte jag expansionstanken som läkte som ett såll. Efter det så kikade jag över bilen generellt, upptäckte att fördelarlocket bara satt fast i den övre skruven...Bilen har hatt service före jag köpte den, så vattenpump, reg-rem, rullar, olja och oljefilter är bytta. Har betällt lite småplokk från Utzon, nya blinkersglas framme (orange ofcourse), lock till spolarvätska, pedalgummi broms och koppling, panelen till värmeknapparna, turbo logga bak, Porsche text på bakstammen samt ett servicekit.
Nu i helgen ska jag leta fram en nästan ny tandstång jag har haft liggande, den i bilen läker dessvärre. Annars så är det mest kritiska att växellådan behöver renoveras eller bytas, just nu lutar jag mot att få den renoverad...någon som har tips om vart man får gjort det?
En skojig sak är att den har släpkrok:-) Tror den blir avplockad så fort jag finner en ny del av turbospoilern som man kapat för att få plats med kroken. Har haft en krok förut liggande som jag sålde...tror jag ska behålla den här på lageret...kan vara bra att ha:-)
Planen framåt är:
2x Poleposition stolar i svart skinn ( blir monterat ikväll)
Nytt baksäte i svar skinn för att matcha stolarna
17" cup1 kopior med lågt inpress med nya däck.
byte av alla slangar, är det lindsey racing som har bäst utval? tänkte svarta silikonslangar