Re: 924 -79 | Rat rod? Nu EFI!
Posted: 2021-03-22 09:10:49
Med den stora turbon blir det nog inte lätt att ta sig igenom SFRO
Forum for 924/931/944/951/968 owners
http://www.944sverige.com/forum/
2023,2025,2027,2029. Max 4ggr till! Om man drar ut på det lite så kanske den hinner bli 50 innan fjärde gången. Jag tror att om 3e besiktningen hamnar 2028 så behöver den inte besiktigas igen.
Antagligen har motorn saknat en del servicarstämplar under livets senare delar. Toppen har faktiskt lite bearbetade kanaler och spjällhuset är det stora från Audi 5an (tror jag det var) så en tidigare ägare har ägnat den lite tid!Cédric wrote: ↑2021-04-06 13:02:01 Se till att göra rent röret ordentligt, och kanske byta plastvinkeln ändå. Det är väldigt sällan jag sett mer än en enstaka sliten nock, så nåt har uppenbarligen inte mått bra. Men tidigare ägare har väl inte varit helt lyhörda till bilens behov heller kan man ju misstänka av många anledningar
Är det inte värt att åtminstone få snurr på bilen när allt ändå sitter där för att få lite körning med motorkonceptet innan du sätter i "finmotorn" ? Förutsatt att du har en hyffsad kam och tryckare att slänga i. Det kanske blir lite saker du märker att du vill ändra på, då är det lättare att fixa det i samband med motorbytet i framtiden.
Sant, för och nackdelar med det....
Din bil skulle bli snyggare med sånt på taketsafe wrote: ↑2021-04-07 09:16:42 Beställt lite ljuddämpning till torpedvägggen.
https://www.silentswede.se/ljudisolerin ... swede-heat
7 mm självhäftande nitrilgummi med aluminium yta. Är inte så tokig i alu-looken men den tål bra med värme.