Ja, 3500 typ. Men jag har lite små avgasläckor på grenröret, så jag kan nog få den att ladda lite bättre än då. Kanske räcker med nya packningar, jag återanvände de gamla när jag monterade tillbaka allt efter besiktningen.
Jarlingar wrote: ↑2023-07-09 22:51:39
Jäklar vad den skottar på
Vilket sprut kör du?
Bränsleförbrukningsmätaren får original en fyrkantsvåg från DME, tror att det är spridarsignalen bara?
Japp!
MaxxECU Street
Min inredning och instrumentering är från en tidig 944a så bränsleekonomimätaren har aldrig varit inkopplad.
Det är säkert bara en fyrkantsvåg med varierande duty cycle, det är ju enkelt för sprutet att hålla reda på hur mycket bränsle den gör av med.
Maxxecu har en virtuell tankmätare om man sätter upp detta. Med hjulsensorer så den vet hur fort/långt man kör så har man en komplett färddator.
Det går nog att få till om du har en utgång ledig. Maxx är väldigt flexibelt för att programmera specialfunktioner. Fråga inte mig bara för jag vet inte. Jag antar det blir lite trial and error för att hitta rätt.
Hade varit coolt att göra om den till laddtryck eller något annat användbart,landa kanske.
Tack för provkörningen av monsterbilen Magnus Konstigt nog är den förutsägbar och körbar tack vare att den laggar innan det brutala händer, så man hinner tänka och fokusera på sin överlevnad. Kör man inte med dykarskorna på så går den lugnt och snällt och känns inte så sportig. Med lite bättre ordning och tillvänjning med växelreglaget blir det verkligen en sleeper vid rödljusen
Insprutningen gör motorn så körbar, man kan ju också begränsa effekten med högerfoten...
Körde grusvägen från Långemåla mot Allgunnen sen igår. Fasen vad lättkörda bilar det är!!