Nej, ingen sån sensor. Men den svarade hela tiden fint på ökat laddtryck, ingen tokig avgastemp heller, drygt 900 grader tror jag. Han tyckte det var helt okey i alla fall.
Joakim.S wrote: ↑2023-06-30 20:38:44
Oj det var en del, fast den fyller väl dåligt där uppe, mätte ni något mottryck?
Som sagt motorn stått färdig sen förra sommaren
Med tanke på effekten i förhållande till laddtryck så skulle jag gissa att turbon fortfarande ligger i ett bra område med rimlig verkningsgrad(kompressorn är ju riktigt stöddig). Självklart blir ju VE uppe i varv dålig då motorn nästan är original. Men det spelar ju ingen stor roll egentligen om man känner sig nöjd med en hyffsad bit över 400 hästar i maskin . Varva dessa motorer kostar ju pengar som du såklart vet.
Nu inväntar vi bara en film från första provturen Riktigt kul att det gick så bra !
Cédric wrote: ↑2023-06-30 21:01:39
Nu inväntar vi bara en film från första provturen Riktigt kul att det gick så bra !
Får bli efter helgen, ska köra den ner till Sportvagnsmeeting på Knutstorp imorgon och representera lokala klubben som utställningsbil i nått stort tält.
Jag verkar bara använda denna bilen till utställningar och träffar....
Så köra lugnt tills jag är hemma igen och dessutom luftat lite bromsar.
Jarlingar wrote: ↑2023-06-30 21:13:23
Riktigt fin kurva
Måste vara hysteriskt roligt att köra
Den skjuter på utav bara h-vete!! Duktigt med lag och så exploderar det
Men jag har en avgasläcka vid grenröret så jag kan nog få den att spoola lite bättre när jag fixat det.
Cédric wrote: ↑2023-07-01 08:47:14
Hehe, kul val av bil till utställningen, kommer nog bli några förvånade miner
Garanterat den bil som fick/får mest uppmärksamhet vid klubbtältet. Inte många som inte stannar och tittar lite.
Fått mycket positiv respons. Enda bilen utan puts
20230701_113448.JPG
20230701_142923.JPG
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Tråkigt med tryckröret.
Haft problem med mitt generatorfäste, säkert gått sönder 3gånger fast ombyggt.
Man undrar lite varför det inte sitter en svängningsdämpare på motorn
Generatorfäste är ofta utmanande att få att hålla ihop, även för biltillverkare, därför dom ofta brukar vara rätt biffiga. Orginal på n/a är ju inte kanon och spricker gärna det också. Biffa på och hoppas på det bästa:)