944 1983 projekt

Lägg upp en egen tråd och presentera din bil och dina projekt.
Post Reply
Message
Author
Beekeeper
S-Poster
Posts: 104
Joined: 2017-02-15 16:44:03
Bilmodell: Porsche 924.
Årsmodell: 1980
Location: Karlskrona
Contact:

944 1983 projekt

#1 Post by Beekeeper »

IMG_2835.JPG
2608526583.jpg
2638760340.jpg
2655494546.jpg
Då har jag äntligen fått tummarna ur och startat ett långtidsprojekt som jag kommer att behålla förmodligen till barnbarnsbarnbarn hoppas jag.
Denna röda pärla hoppas jag att rädda ifrån nedgång. Ska lägga en peng varje år för att uppgradera den så att den blir näst intill originalskick.
Det bästa är att den är helt rostfri. Lacken är dock dålig så det blir att spara en slant till en ny lack så småningom.
Vad jag gjorde senast var att byta en kass bränslepump. köpte en på biltema som funkar perfekt. Nytt bränslefilter, olja och filter. Rotorn var bränd och fördelaren var kass. 2 av 4 tändkablar var dåliga och det hade jag begagnade liggande. Köpte ny rotor från Danmark, glömde ny fördelare då jag trodde att Biltemas skulle passa. Det gjorde den icke. Får beställa ny fördelare och tändkablar nästa löning.
skickade efter originalböcker med ficka till den. Hittade också en näst intill oanvänd targa påse.
Det fanns inget reservhjul, domkraft eller verktygspåse så det hittade jag till slut. Domkraften och kompressorn är inte original men det får komma senare. Har inte någon varningstriangel original ännu men det kommer också hoppas jag.
Fälgarna var en bonus BBS- Mahle original men tyvärr är däcken så torrspruckna så det får bli mina telefonfälgar på den.
Det som ligger i loopen nu är att få bukt med klonkandet i framvagnen. tror det är en läckande stötdämpare. Har också ett vinande ljud från kamremmen. Den är bytt nyligen så det kan ju vara så att den är spänd för hårt.
Stolarna är dåliga så det krävs en åtgärd senare. får plocka ut dem i vinter och se vad man kan göra.
Just nu vill jag njuta av en go bil. Sommaren är ju kort som Ledin sjunger. Köper väl en universal klädsel så länge. Biltemas verkar inte passa dock.
Har ni tips och tricks får ni gärna kommentera detta.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Beekeeper
S-Poster
Posts: 104
Joined: 2017-02-15 16:44:03
Bilmodell: Porsche 924.
Årsmodell: 1980
Location: Karlskrona
Contact:

Re: 944 1983 projekt

#2 Post by Beekeeper »

Ja då har jag köpt telefonfälgar att lägga på bilen. Hittade även ett stols överdrag på Jula från Hamron som faktiskt fungerar riktigt bra. Nu ser det bättre ut.

Beekeeper
S-Poster
Posts: 104
Joined: 2017-02-15 16:44:03
Bilmodell: Porsche 924.
Årsmodell: 1980
Location: Karlskrona
Contact:

Re: 944 1983 projekt

#3 Post by Beekeeper »

Köpte ny rotor,fördelare och tändkablar från Danmark. Billigt och bra.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot]