944 -87 | Malvenrot

Lägg upp en egen tråd och presentera din bil och dina projekt.
Post Reply
Message
Author
User avatar
Henka
Addict
Posts: 1233
Joined: 2005-12-14 14:02:37
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Storvik
Contact:

Re: 944 -87 | Malvenrot

#16 Post by Henka »

Jag tycker du ska lägga pengarna på att renovera orginalstolarna.
Mycket finare i mitt tycke samt burar och skalstolar sitter ju i var och varannan bil snart.
Men smaken kan ju förstås vara olika
944 turbo -87 (Numera pensionären)

_______________________________
911 t -73 röd turbo look (såld)
924 turbo -79 vinröd (såld)
924 turbo -79 brun (såld)
924 turbo -81 (reservdelsbil som blev entusiastbil)(såld)
944 S2 -91 Zyclam-red pearl effect(såld)
912 i 911 RSR kostym (folkracebil-såld)
924 -76 (Utmaningen)(såld)
944 -83 (Arvtagaren)(såld)
944 -84(såld)
928 -78(såld)
944 85b röd (såld)



PCS 5266

johannisson
S2-Poster
Posts: 203
Joined: 2014-05-10 20:38:56
Bilmodell: Saknar en Porsche
Årsmodell: Vet ej
Contact:

944 -87 | Malvenrot

#17 Post by johannisson »

Henka wrote:Jag tycker du ska lägga pengarna på att renovera orginalstolarna.
Mycket finare i mitt tycke samt burar och skalstolar sitter ju i var och varannan bil snart.
Men smaken kan ju förstås vara olika
Jo jag vet men har provkört lite "bankörning" o jag tycker man far o flänger omkring så mycket. Men får se hur jag löser de där. Vad kan de kosta att renovera stolarna då?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

User avatar
[Bobo]
Addict
Posts: 3878
Joined: 2010-09-04 19:38:44
Bilmodell: 931-81
Årsmodell: 1981
Location: Linköping
Contact:

Re: 944 -87 | Malvenrot

#18 Post by [Bobo] »

Rattarna ser likadana ut men det skiljer en del i storlek och splines mellan olika modeller och år.

Bobo
996 -99 | Ocean Blue
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet

johannisson
S2-Poster
Posts: 203
Joined: 2014-05-10 20:38:56
Bilmodell: Saknar en Porsche
Årsmodell: Vet ej
Contact:

944 -87 | Malvenrot

#19 Post by johannisson »

[Bobo] wrote:Rattarna ser likadana ut men det skiljer en del i storlek och splines mellan olika modeller och år.

Bobo
Okej, tack för svar :)

Har provkört 3st olika 944 från typ samma årsmodell och min ratt ser avsevärt mindre ut än de andra. Därför man vart lite misstänksam.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

User avatar
Maxx
Addict
Posts: 6045
Joined: 2004-04-13 00:16:47
Bilmodell: 968 Clubsport
Årsmodell: 1994
Location: Eskilstuna
Contact:

944 -87 | Malvenrot

#20 Post by Maxx »

johannisson wrote:Ska fina till inredningen med skalstolar och en halvbur. Är det problem att regga med detta för er som vet?
Skalstolar är inget problem. Om stolen har höga kanter så kan de (med rätta) anmärka på att bältet inte ligger an mot höften ordentligt om de inte är dragna genom bälteshålen (vid höften).

Halvburen behöver du regga in. Den ska de inte släppa igenom, men man kan ju ha tur. Ska inte vara något större bekymmer att regga in men är naturligtvis en extra kostnad.
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«

Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)

johannisson
S2-Poster
Posts: 203
Joined: 2014-05-10 20:38:56
Bilmodell: Saknar en Porsche
Årsmodell: Vet ej
Contact:

944 -87 | Malvenrot

#21 Post by johannisson »

Maxx wrote:
johannisson wrote:Ska fina till inredningen med skalstolar och en halvbur. Är det problem att regga med detta för er som vet?
Skalstolar är inget problem. Om stolen har höga kanter så kan de (med rätta) anmärka på att bältet inte ligger an mot höften ordentligt om de inte är dragna genom bälteshålen (vid höften).

Halvburen behöver du regga in. Den ska de inte släppa igenom, men man kan ju ha tur. Ska inte vara något större bekymmer att regga in men är naturligtvis en extra kostnad.
Okej :) hade tänkt några sparco evo stolar typ.

Om de e någon som vill sälja så är de bara att höra av sig. Gör inget om de har gått ut i datum.

Måste man ha svetsad bur vid bankörning i porscheklubbens träffar? Eller räcker de me skruvad? För er som inte har bur men kör med 4p bälten, hur har ni monterat dem?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

johannisson
S2-Poster
Posts: 203
Joined: 2014-05-10 20:38:56
Bilmodell: Saknar en Porsche
Årsmodell: Vet ej
Contact:

944 -87 | Malvenrot

#22 Post by johannisson »

Image

Ska påbörja monteringen av diffusern. Måste fixa till nån typ av gängstång som jag ska svetsa dit. Någon pratade om en länk till nån sida som visade tips på montering?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

johannisson
S2-Poster
Posts: 203
Joined: 2014-05-10 20:38:56
Bilmodell: Saknar en Porsche
Årsmodell: Vet ej
Contact:

944 -87 | Malvenrot

#23 Post by johannisson »

Image

Fick hem ett paket med div delar från andypandy här på forumet. Första steget mot banan. Ganska mycket kvar iofs :) Tack så mycket.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

johannisson
S2-Poster
Posts: 203
Joined: 2014-05-10 20:38:56
Bilmodell: Saknar en Porsche
Årsmodell: Vet ej
Contact:

944 -87 | Malvenrot

#24 Post by johannisson »

Image

Fick klippa till en plåt som håller det hela. Annars smidigt. Tänkte sänka bilen på svärdet som alla skriver. Hur går man till väga? Går ej att söka i forum på Tapatalk av nån lustig anledning.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

gtBen
Turbo-Poster
Posts: 630
Joined: 2009-06-02 17:03:16
Bilmodell: 924S
Årsmodell: 1986
Location: Mönsterås
Contact:

Re: 944 -87 | Malvenrot

#25 Post by gtBen »

johannisson wrote:Tänkte sänka bilen på svärdet som alla skriver. Hur går man till väga? Går ej att söka i forum på Tapatalk av nån lustig anledning.
Kolla den klistrade tråden under "Teknik & Trim" - http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =3&t=24557" onclick="window.open(this.href);return false;
Om det bara vill göra en höjdjustering på excenter-skruvarna OCH att de är lösa är det inte så mycket jobb, annars är det bra mycket mer jobb än man trodde innan. Ha inga barn i närheten ...många svärord blir det :#cheers:

Bengt
en analog man i en digital värld
924S -86 Esset (fka N.N.)

User avatar
andypandy
Turbo-Poster
Posts: 493
Joined: 2008-10-01 21:36:11
Bilmodell: 944
Årsmodell: 1986
Location: Växjö
Contact:

Re: 944 -87 | Malvenrot

#26 Post by andypandy »

Härligt att se att posten är effektiv :D

Bifogar en bild ang. sänkning på svärdet
2DF6C5CF-87AF-4FCC-A745-37F314BFBC51-241-000000B4A3606418.jpeg
Det är finns bultarna märkta "ride height" , den ena lossar du och den andra justera du med.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Andreas

944 N/A -86 - Såld
924 -84 / Äggskalet - Såld
944 N/A -85b - Såld
MG Midget -69
Audi A6 2.0 TFSi -06
Volvo V70 D3 -15

johannisson
S2-Poster
Posts: 203
Joined: 2014-05-10 20:38:56
Bilmodell: Saknar en Porsche
Årsmodell: Vet ej
Contact:

944 -87 | Malvenrot

#27 Post by johannisson »

gtBen wrote:
johannisson wrote:Tänkte sänka bilen på svärdet som alla skriver. Hur går man till väga? Går ej att söka i forum på Tapatalk av nån lustig anledning.
Kolla den klistrade tråden under "Teknik & Trim" - http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =3&t=24557" onclick="window.open(this.href);return false;
Om det bara vill göra en höjdjustering på excenter-skruvarna OCH att de är lösa är det inte så mycket jobb, annars är det bra mycket mer jobb än man trodde innan. Ha inga barn i närheten ...många svärord blir det :#cheers:

Bengt
Haha tack för svar :) Ska se till att grabben hålls med något annat just då :p


Skickat från min iPhone med Tapatalk

johannisson
S2-Poster
Posts: 203
Joined: 2014-05-10 20:38:56
Bilmodell: Saknar en Porsche
Årsmodell: Vet ej
Contact:

944 -87 | Malvenrot

#28 Post by johannisson »

andypandy wrote:Härligt att se att posten är effektiv :D

Bifogar en bild ang. sänkning på svärdet
2DF6C5CF-87AF-4FCC-A745-37F314BFBC51-241-000000B4A3606418.jpeg
Det är finns bultarna märkta "ride height" , den ena lossar du och den andra justera du med.
Justerar man med bilen på backen då? Eller måste fälgar bort? Klockren bild annars :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk

User avatar
andypandy
Turbo-Poster
Posts: 493
Joined: 2008-10-01 21:36:11
Bilmodell: 944
Årsmodell: 1986
Location: Växjö
Contact:

Re: 944 -87 | Malvenrot

#29 Post by andypandy »

johannisson wrote:
andypandy wrote:Härligt att se att posten är effektiv :D

Bifogar en bild ang. sänkning på svärdet
2DF6C5CF-87AF-4FCC-A745-37F314BFBC51-241-000000B4A3606418.jpeg
Det är finns bultarna märkta "ride height" , den ena lossar du och den andra justera du med.
Justerar man med bilen på backen då? Eller måste fälgar bort? Klockren bild annars :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag satte min på pallbockar, tog bort fälgarna för att komma åt ordentligt och slet en stund. Det är som Bengt skrev tidigare, sitter de löst går det snabbt men räkna med lite motstånd!
Andreas

944 N/A -86 - Såld
924 -84 / Äggskalet - Såld
944 N/A -85b - Såld
MG Midget -69
Audi A6 2.0 TFSi -06
Volvo V70 D3 -15

johannisson
S2-Poster
Posts: 203
Joined: 2014-05-10 20:38:56
Bilmodell: Saknar en Porsche
Årsmodell: Vet ej
Contact:

944 -87 | Malvenrot

#30 Post by johannisson »

andypandy wrote:
johannisson wrote: Justerar man med bilen på backen då? Eller måste fälgar bort? Klockren bild annars :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag satte min på pallbockar, tog bort fälgarna för att komma åt ordentligt och slet en stund. Det är som Bengt skrev tidigare, sitter de löst går det snabbt men räkna med lite motstånd!
Okej :) ska kolla över de i dagarna. Just nu håller jag på att montera en diffusor bak.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users