Mokko wrote:Bara så att du vet före du säljer dina originalstolar så tycker bilprovningen inte om stolar med fast ryggstöd och kan sätta en tvåa om du åker in med stolarna du har köpt nu, samma sak gäller även med fyrpunktsbälten om du har tänkt att använda såna.
Varför gillar dom inte det? Måste ju vara säkrare att åka med än original? 3p bälten blir kvar i bilen.
Pratade med en besiktningsman precis. Stolar brukar va väldigt sällsynt att dem slår ner på. Bälten får sitta där men inte användas i trafik. 3p bälten måste sitta kvar i bilen.
Jag själv har inte koll på lagen där men det finns massvis att läsa om man googlar lite.
Vissa besiktningsmän bryr sig inte och släpper igenom medans andra kan sätta tvåa, jag vet av flertalet personer som har fått två och flera som har klarat sig så det är lite olika beroende på vem som besiktar.
Mokko wrote:Jag själv har inte koll på lagen där men det finns massvis att läsa om man googlar lite.
Vissa besiktningsmän bryr sig inte och släpper igenom medans andra kan sätta tvåa, jag vet av flertalet personer som har fått två och flera som har klarat sig så det är lite olika beroende på vem som besiktar.
Okej. Har frågat runt lite idag med ang detta. Ingen har direkt sagt att det är lagligt men ingen har haft problem med det heller (enligt många facebooksidor). Någon skrev tillockmed att besiktningsmannen var för tjock för hans stolar, så ägaren själv fick köra. Men de lär ju inte jag ha problem med då mina stolar är väldigt stora
Efter mycket bök med inpassning av nya sparco-skenor så sitter de nya stolarna äntligen där. Skulle vilja få stolarna lite längre bak (iaf förarstolen) då jag är 195cm lång. Fick även hem ett nytt Sparco rattnav och väntar på min nya r325 mockaratt.
Ska nog även inhandla ett ”snapoff” fäste då de underlättar att gå i o ur bilen.
Maxx wrote:Töntigt? Ja, för alla som bara ser en bil som ett sätt att förflytta sig. Gör det du själv vill!
(Tror dock att en solid vit blir lite väl "rally".)
Jo i den målgruppen vet jag att det inte gillas. Ja det var lite så jag tänkte med att det blir lite väl mycket ”rally” utöver de hela. Det finns ju andra hål att kasta pengar i så får väl se vad som händer. Köpte precis ett trimchip till styrenheten begagnat. Se om de märks nån skillnad när de e monterat.
Har skaffat mig lite avgasrör som jag tänkte snickra ihop. Läste någonstans att det lät bra om man behöll främre dämparen och körde raka rör bakåt på en n/a. Någon som provat?
Du kommer att få börja med skolbänken följt av instruktioner från trevliga funktionärer på banan, mycket bra början på din banåkningskarriär. Spårval, bromspunkter, apex och allmänt hyfs på banan, du kommer att lära dig alltsammans.