Photobystewe wrote:Vilken schysst! Jag gav efter att bara hittat halvsunkiga slangar i England. Får nog göra ett nytt försök nu! Tack för svaret.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Lycka till!
Photobystewe wrote:Vilken schysst! Jag gav efter att bara hittat halvsunkiga slangar i England. Får nog göra ett nytt försök nu! Tack för svaret.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
NTF wrote:Slangen jag köpte har åtminstone en rejäl stålring ingjuten (kanske två, har inte slangen framför mig nu). Tror inte att van zweeden hade mer än en men den skadar inte att kontakta dem och kolla. Allt är kanske inte listat på nätet. Det finns en begagnad på ebayHej. Har dom fler såna slangar tror du?
Min ser inte riktigt ut som din och har 1 lös stålring inuti för att motverka att den sugs ihop. Jag tänker att det borde vara fler stålringar för att den inte ska skjuva och på grund av det sugas ihop. Kanske det saknas någon ring i min från tidigare mek. Din slang verkar ha ingjutna stålringar på 2 ställen? Min slang har dessutom legat emot remskivan till vattenpumpen så den nött på gummit, inte hål men halvvägs.
https://www.ebay.com/itm/PORSCHE-924-TU ... SwmNlZZRWj" onclick="window.open(this.href);return false;
Annars verkar det funka bra med silikonslang också enligt andra inlägg i tråden. Det skulle nog vara mitt val om jag inte haft tur och hittat en slang (eller kanske skall vi kalla den bälg..).
Jag hade varit lite bekymrad över lösa ting - typ din lösa stålring - i just den här slangen. Allt som lossnar lär åka in i turbon med expressfart....
Lycka till med letandet.
F
taxiande wrote:Har också gjort samma operation. Dock så förstärkte jag plåten på baksidan, alltså från hjulhuset. Trångt som f-n att svetsa, men det går. Det viktigaste är att du får fästet på samma plats som innan. Annars kommer aldrig att få dörren att sitta bra!
Tack för input. Jag har inte mätt trycket (bara flödet) och jag håller med om att tryckmäting är prio 1. Jag har nyss bytt bränslepump (och tagit bort den i tanken som mest bestod av sörja) men det finns ju diverse tryckregulatorer och annat som kan ställa till det med bränsletrycket.Cédric wrote: ↑2021-05-17 14:15:34 Har du mätt bränsletrycken? Kan vara så att något hänt med tändsystemet i motorbytet, och du får grov misfire. Men var försiktig, det finns viss risk att skjuta sönder motorn, s2 har ju högre komp och därmed lite annat tändläge (Skillnaden borde inte påverka att dne hackar dock) samt om den går riktigt snålt eller riktigt fett så kan den också misstända, går den ordentligt snålt finns ju risk för annat tråkigt också. Bäst hade varit om du kände någon som hade bredbandslambda så du kunde se på riktigt vad som händer utan att riskera att något skadas En bra början är kanske att mäta upp bränsleflödet och se att alla injektorer levererar enligt spec.
Synd, den turbon är den sämsta av alla som suttit på 924 turbo, så den är tyvärr inte mer lämplig för 0,7 bar än vad någon annan 931 laddare är, snarare mer riskabel att köra med map risken för knack. Men frågan är vilket laddtryck du kör på,kan man gissa att det sitter en s1 WG fjäder ?NTF wrote: ↑2021-05-20 12:18:03 Gjorde just en spännande upptäckt. Turboaggregatet på bilen är en K26 modell 5326 970 70 07. Många siffror som i korthet betyder turbo som passar till s1 med laddtryck på ca 0.75 bar. Men motorn som sitter i är en 3103, alltså motorn för s2 med högre kompression och anpassad för ett lägre laddtryck (0.65 bar).
I korthet, jag har en s1 bil. med motor från en s2, turboaggregat från s1 och tändning från s1.
Summan av det blir väl en s2 med extra laddtryck och ej anpassad tändningskurva.
I vilket fall som helst blir det en mätning av bränsletryck i helgen och även byte av alla slangar i vacuumsystemet.
Det kan man nog inte göra, skillnaden är för liten, du får mäta laddtrycket och se vad du får Faktum är att enligt specbladet så har dom faktiskt överlappande toleransspann på laddtryck, så det behöver inte vara jättelätt att se.
Users browsing this forum: Google [Bot]