JonasD wrote:Har du hunnit köra med bilen i sommar?
//Jonas
Skickat från min SM-G955F via Tapatalk
Ja, jag har faktiskt kört bilen både vinter och sommar. Mycket trevig bil som är lätt att gilla!
Jag har inte haft tid att vara så aktiv på forumet men har löpande fixat saker på bilen. En liten sammanfattning av det jag gjort fram till nu ser ut så här:
- Bytt vänster framskärm som var bucklig
- Knackat ut övriga bucklor på bilen
- Lackat om frontplåt, aktern, vä framskärm och tak.
- Gått igenom alla komponenter på insugssidan från filter till insug, inklusive vevhusventilation och tomgångsregulator. Alla packningar och slangar bytta.
- Ny bränslepump, backventil, bränslefilter och kontrollerat bränsletryck
- Bytt bakre stötdämpare (Sachs original).
- Bytt hela inredningen utom tak, mattor och instrumentpanel till felfri begagnad originalinredning
- Lagat trippmätaren och bytt hastighetsmätarvajer.
- Ny kamrem och balansrem
- Nytt batteri
- (Halv-)återställt främre fjäderben
Bilen går jämt och bra nu men behöver nytt gasspjällshus (glapp på spjällaxeln). Någon som har ett bra och glappfritt liggandes? Jag skulle även vilja byta stötdämpare och fjädrar fram till originalspec. (nu lite sänkta). Därutöver läcker kopplingscylindern och takluckans öppningsmekanism kärvar. Har dessutom köpt en komplett uppsättning kylarslangar som skall in vid nästa ute av kylarvattnet.
Det är en väldigt trevlig bil att köra och jag skulle egentligen vilja ge den en komplett omlackering. Då skulle den bli en väldigt fin 924S. Mitt problem nu är att jag har en Martini-924 och en 924 turbo (och en 911G och en Daimler Double Six och två bruksbilar..) som också vill ha uppmärksamhet. Om någon är sugen på att ta över stafettpinnen så är jag öppen för det. Om inte, då fortsätter jag att njuta av min trevliga 924S.
/F