Innan jag fortsätter att kapa i bilen så passar jag in stötfångaren o ser att det funkar med min idé. Har ju dessutom riktat stötfångarfästena från tidigare krigsskador, visade det sig. Nu är det bara själva stötfångaren som behöver sig en tillpiffning, men det kommer i ett senare inlägg.
IMG_20170914_2193.jpg
IMG_20170914_32445.jpg
Passning mot Karossen blev ju betydligt bättre än innan och den där eländiga gummilisten som sitter original, som dessutom väger betydligt mer än vad man tror, blev blott ett minne på min bil.
Nästa steg är demontering av girkassen.
IMG_20170914_44213.jpg
IMG_20170914_58242.jpg
IMG_20170914_17607.jpg
Jättespännande tills en skruv i växellådskudden fick separationsångest från sitt mysiga och oxiderade aluminiumfäste... Efter en stunds aggressiva diskussioner fick jag brutit nacken av aset
IMG_20170914_1138.jpg
Tur att det iallafall finns en liten stump att grilla på en mutter på.
När väl växellådan är nere på backen, och ryggen något ömmare, så konstaterar jag att en liten tvätt nog är aktuellt men även att nya växelbussningar behövs!
IMG_20170914_37907.jpg
IMG_20170914_53545.jpg
Därefter demonterades växellådsbalken som givetvis va angripen av den hemska oxidationssyndromet vi sett tidigare under vår resa...
IMG_20170914_13812.jpg
IMG_20170914_21297.jpg
Men nu blir det godnatt för denna gång...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.