924-82 M402

Lägg upp en egen tråd och presentera din bil och dina projekt.
Message
Author
User avatar
NTF
S-Poster
Posts: 195
Joined: 2017-01-25 14:49:58
Bilmodell: 924, 924 turbo
Årsmodell: 1977
Contact:

Re: 924-82 M402

#31 Post by NTF »

Var är numret?

Som jag skrivit i ett tidigare inlägg så vill Porsche ha bild på chassi, motor och växellådsnummer för att utfärda det Certificate of Authenticy som jag beställt. Chassi- och motorrummet är lätt fixat men numret på växellådan sitter minst sagt dumt till och gör det lite svårt att komma åt at ta en bild.


Inbitna 9x4 mekare vet att numret sitter längst upp på det klockformade huset (heter det sprängkåpa?) där det fäster mot transaxelröret. Det är bara några centimeter under bagagerumsgolvet och är omöjligt att se utan spegel.


Namnlöst.jpg
Jag och styvson hade pallat upp bilen för att komma åt med både inspektionskamera från Biltema (urdålig bildkvalitet) och mobilkamera. Trots massor av filmande och plåtande med kameror och mobiler kunde vi fortfarande inte se något nummer. Vi tvättade med stålborste och stålull utan att för den skull hitta något nummer. Trots att vi fick bra några bra bilder av stället där numret skall stå. Mycket underligt. Numret bör rimligen finnas där och kanske behöver vi tvätta ännu mer för att det skall synas. Men nog borde vi sett antydan till instansade siffror på våra bilder? Eller sitter numret någon annanstans?

Här kommer ett gäng nördiga bilder på toppen av växellådan. Någon som ser ett nummer?
IMG_20170320_201940.jpg
IMG_20170320_183100.jpg
clip.jpg
Självklart blev det också några andra intressanta iakttagelser. Transaxeln verkar vara tillverkad 1978. Det stämmer inte riktigt med att vi mekar på en 82:a. Jag har svårt att tänka mig att Porsche monterade en tre-fyra år gammal axel på bilen som ny så detta är nog ytterligare en del som det skruvats på. Växellådan är däremot senare att döma av utseendet från 1981 eller senare (förhoppningsvis original). Jag tyckte mig se en glipa mellan växellåda och transaxel (kåporna) så jag måste kolla om den äldre axeln är helt kompatibel med växellådan. Går dock utmärkt att köra.

I övrigt så ser jag att alla gummifästen till ljuddämpare, bränslepump och filter är ganska trötta. Likaså bränsleslangar. Kanske läge för att göra en ordentlig översyn av hela rasket inklusive bensintank genom att ta av växellåda och tank. Men för det måste jag hitta ett bättre ställe att meka på.

Så här vill man inte att en bränsleslang skall se ut.
IMG_20170320_204711.jpg
Gammal transaxelkåpa med runt inspektionshål (de nyare har väl fyrkantigt hål?)
IMG_20170320_204610.jpg
Jakten på växellådans identitet fortsätter...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Porsche 911 Carrera 1986
Porsche 924 "50 Jahre Porsche" 1982
Porsche 924 Turbo 1979
Porsche 924 Weltmeister Edition ("Martini"), Automat 1977
Porsche 924 Weltmeister Edition ("Martini") 1977
Daimler Double Six 1986

User avatar
NTF
S-Poster
Posts: 195
Joined: 2017-01-25 14:49:58
Bilmodell: 924, 924 turbo
Årsmodell: 1977
Contact:

Re: 924-82 M402

#32 Post by NTF »

Röde Orm

Jonas D (med bilen Röde Orm) hade en motor till pop-up lamporna över och var snäll och mailade mig när jag i ett tidigare inlägg skrev att jag hade kört sönder min "lampmotor".

Ikväll var jag och hämtade motorn och fick mig samtidigt ett trevligt samtal med Jonas som håller på att trolla fram en riktigt spännade bil för banan (men med vardagslook). Och vilken häftig verkstadsmiljö Jonas arbetar i.
IMG_20170322_210847.jpg
Tack för trevligt samtal, Jonas och lycka till med bilen!
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Porsche 911 Carrera 1986
Porsche 924 "50 Jahre Porsche" 1982
Porsche 924 Turbo 1979
Porsche 924 Weltmeister Edition ("Martini"), Automat 1977
Porsche 924 Weltmeister Edition ("Martini") 1977
Daimler Double Six 1986

User avatar
NTF
S-Poster
Posts: 195
Joined: 2017-01-25 14:49:58
Bilmodell: 924, 924 turbo
Årsmodell: 1977
Contact:

Re: 924-82 M402

#33 Post by NTF »

Den här helgen har det blivit lite uträttat vilket känns kul.

Äntligen har vi lyckats hitta växellådsnumret. Det krävdes lite extra fejande med stålborste på översidan av växellådan och lite letande bredvid den plats vi trodde att numret skulle var stansat på, men till slut så hittade vi det. MD21081 stämmer med den preliminära uppgift vi har från Porsche att originallådan börjar med MD21.... Nu skickar vi bild till Porsche och väntar på intyg som visar att bilen är en jubileumsmodell.

Svårfunnet växellådsnummer:
IMG_20170326_132023.jpg
Nu funkar även lampmotorn och lamporna öppnas och stängs som de ska. Motorn jag fick hade inte riktigt samma "programmering" på drevet (som styr när motorn slås av och på) men det gick lätt att flytta kontaktblecket från det trasiga drevet till det nya.

"Omprogrammering av drev":
IMG_20170325_170605.jpg
IMG_20170325_174834.jpg
Fick ytterligare en gång bekräftat att fronten på bilen verkar ha en slarvigt lagad skada. Förmodligen mindre krock. Höger lämpfäste satt snett (plåten det sitter i slarvigt svetsad) och efter en tillfällig flytt av fästet så slår lamphuset inte i längre. Fronten kommer att kräva en ordentlig genomgång för att jag skall känna mig nöjd men jag har bestämt mig för att lägga det jobbet lite längre ned på priolistan. Kosmetiskt ser det OK ut och jag det finns inga tecken på att bilen är allvarligt krockskadad.

Idag var det riktigt vårvarmt ute och de trasiga fönsterhissarna i kombination med an icke-fungerande fläkt är inget bra. När jag rotade i dörren senast så hittade jag 944-2 strömbrytare gömda i dörren. Kopplade med en mycket underlig och kortslutningsosäker skarvning. Jag skall såklart sätta i rätt hisströmbrytare ved det lider men just nu har jag gjort skarvningen lite säkrare använder 944-brytaren till fönsterhissen. Fönsterhissen funkade utmärkt efter säkringsbyte!

Knappar från 944-2 inklusive lite instrumentpanel hittad i dörren:
IMG_20170326_165144.jpg
Centrallås hittade jag också i dörren. Ej fungerande just nu
IMG_20170326_165156.jpg
Nu börjar jag få ordentlig koll på bilen och vad som behöver göras. Det är en hel del och jag tror att jag kommer att börja på två fronter.

-Ta ur bensintank för att kunna serva/byta slangar, fästen och el till tank och pump. Samtidigt får jag chansen att ta en titt på växellåda, diff och transaxel för att se om det är något som bör göras där.

-Samtdigt så skall jag riva ut nuvarande inredning för att få en ”jubileumsinredning” på plats. Jag är medveten om att det inte kommer att bli så lätt att hitta men det dyker jag är en riktigt rolig utmaning.

Vi var ute och provade bilen idag och motorn går faktiskt riktigt bra. Transmissionen viner ordentligt men känns OK i övrigt. Också lite osäker på hur det är med laddningen. Jag tycker att spänningen över batteriet sjunker stadigt och jag måste nog kolla så att laddningsreläet funkar.



Nu börjar jag få ordentlig koll på bilen och vad som behöver göras. Det är en hel del och jag tror att jag kommer att börja på två fronter.

-Ta ur bensintank för att kunna serva/byta slangar, fästen och el till tank och pump. Samtidigt får jag chansen att ta en titt på växellåda, diff och transaxel för att se om det är något som bör göras där.

- Riva ut nuvarande inredning för att få en ”jubileumsinredning” på plats. Jag är medveten om att det inte kommer att bli så lätt att hitta men det tycker jag är en riktigt rolig utmaning. I samband med detta blir jag också tvungen att gå igenom elen i bilen som verkar modifierats av var och av alla tidigare ägare. Elen känns klart oplitlig med oförklarilga tåtar som hänger ut på många ställen.

Vi var ute och provade bilen idag och motorn går faktiskt riktigt bra. Transmissionen viner men känns OK i övrigt. Också lite osäker på hur det är med laddningen. Jag tycker att spännings i batteriet sjunker stadigt och jag måste nog kolla så att laddningsrelä funkar.

Hoppas få tid att jobba lite med bilen i veckan.
IMG_20170326_111559.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Porsche 911 Carrera 1986
Porsche 924 "50 Jahre Porsche" 1982
Porsche 924 Turbo 1979
Porsche 924 Weltmeister Edition ("Martini"), Automat 1977
Porsche 924 Weltmeister Edition ("Martini") 1977
Daimler Double Six 1986

User avatar
NTF
S-Poster
Posts: 195
Joined: 2017-01-25 14:49:58
Bilmodell: 924, 924 turbo
Årsmodell: 1977
Contact:

Re: 924-82 M402

#34 Post by NTF »

Lampkåpor - Olika versioner?

När vi jobbade med lampmotorn så försökte vi få lamporna att sitta centrerat och snyggt men det var helt omöjligt att få till den vänstra. Vi tog av locken och fick förklaringen. Det vänstra locket är lite större och har en lite annan form än det högra (som passar fint).

Fanns det olika veriosner av locken eller är det bara fråga om en ovanligt dålig piratdel?
20170325_141053.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Porsche 911 Carrera 1986
Porsche 924 "50 Jahre Porsche" 1982
Porsche 924 Turbo 1979
Porsche 924 Weltmeister Edition ("Martini"), Automat 1977
Porsche 924 Weltmeister Edition ("Martini") 1977
Daimler Double Six 1986

User avatar
[Bobo]
Addict
Posts: 3878
Joined: 2010-09-04 19:38:44
Bilmodell: 931-81
Årsmodell: 1981
Location: Linköping
Contact:

Re: 924-82 M402

#35 Post by [Bobo] »

Locken skiljer mellan modellerna precis som resten av fronten...

Ditt uddalock kommer antagligen från en 944.

Bobo
996 -99 | Ocean Blue
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet

User avatar
Ragnar Joensen
Addict
Posts: 1342
Joined: 2005-07-18 11:47:24
Bilmodell: 968
Årsmodell: 1992
Location: Eslöv (Skåne's metropol)
Contact:

Re: 924-82 M402

#36 Post by Ragnar Joensen »

944 har rundare nos än 924.
Porsche fantast !

968 1992

User avatar
NTF
S-Poster
Posts: 195
Joined: 2017-01-25 14:49:58
Bilmodell: 924, 924 turbo
Årsmodell: 1977
Contact:

Re: 924-82 M402

#37 Post by NTF »

Tack Bobo och Ragnar. Misstänkte att det var något i den stilen. Blir till att leta upp ett vänsterlock till en 924.

Någon som behöver ett vänsterlock till en 944...?
Porsche 911 Carrera 1986
Porsche 924 "50 Jahre Porsche" 1982
Porsche 924 Turbo 1979
Porsche 924 Weltmeister Edition ("Martini"), Automat 1977
Porsche 924 Weltmeister Edition ("Martini") 1977
Daimler Double Six 1986

User avatar
JonasD
Turbo-Poster
Posts: 482
Joined: 2017-01-01 22:16:46
Telefon: 0704535053
Bilmodell: 944
Årsmodell: 1983
Location: Tyresö
Contact:

#38 Post by JonasD »

På mina lampor som låg i min verkstad saknades locken om jag mindes rätt.
Äger Porsche 944 1983
Tidigare porsche: 944 1988

User avatar
NTF
S-Poster
Posts: 195
Joined: 2017-01-25 14:49:58
Bilmodell: 924, 924 turbo
Årsmodell: 1977
Contact:

Re:

#39 Post by NTF »

JonasD wrote:På mina lampor som låg i min verkstad saknades locken om jag mindes rätt.
PM!
Porsche 911 Carrera 1986
Porsche 924 "50 Jahre Porsche" 1982
Porsche 924 Turbo 1979
Porsche 924 Weltmeister Edition ("Martini"), Automat 1977
Porsche 924 Weltmeister Edition ("Martini") 1977
Daimler Double Six 1986

User avatar
NTF
S-Poster
Posts: 195
Joined: 2017-01-25 14:49:58
Bilmodell: 924, 924 turbo
Årsmodell: 1977
Contact:

Re: 924-82 M402

#40 Post by NTF »

Nu kan man säga att renoveringen av M402 startat på allvar. Vi (jag har mycket hjälp av min styvson) har jobbat och kört tillräckligt med bilen för att få koll på skicket, egenheterna och vad som behöver göras. Men framförallt har vi satt en ambitionsnivå. Vi skall försöka göra bilen så mycket original det går men strävar inte efter att skapa nyskick utan något som motsvarar en gammal men välvårdad bil. Mekaniskt måste bilen bli tillförlitlig och kännas tight att köra.

Som många andra 924 har det skruvats rejält på bilen genom åren. En del ägare verkar ha varit duktiga medan andra har slarvat ordentligt när de skruvat på bilen. Bilen har väldigt många delar plockade från andra bilar. Eftersom nästan alla delar har stämplad tillverkningsdatum är det lätt att avgöra vad som suttit på från början och inte. Bilen är en 82:a men transaxelröret är från 1978. Motorn från 1977. Torkarmotorn till bakrutan från december 1976 (äldsta delen hittills, kan bli svårslaget). Inredningen däremot verkar vara från en 944 2 och är alltså yngre än bilen. Att meka med bilen är nästan som att hålla på med en arkeologisk utgrävning :-). Vilken blir bilens äldsta respektive yngsta del?
IMG_20170402_201249.jpg
Under torkarmotorns drev..
IMG_20170402_202645 (1).jpg
Hittar man datumstämpel. December 1976


Jag kommer att första hand försöka laga saker i stället för att byta dem men utan hemmasnickrade lösningar, det finns det redan så det räcker av på bilen.

Den gågna helgens mekande började med att vi skulle försöka få bilen att ladda. Jag var nästan säker på att det skulle vara en jordning som var dålig. Och det var det nog också om man dömer av skicket på jordflätan mellan generator och motorblock.
IMG_20170401_142337.jpg
Dålig jordfläta
IMG_20170401_154551.jpg
Tillsnyggad genrator som förhoppningsvis funkar som den ska nu..

Men naturligtvis så utvecklades det lilla projektet till något mer omfattande. När vi plockat av generatorn så märker jag att kablarna till generatorn är brända, helt styva och delvis utan isolering. Så kan man inte montera tillbaka grejorna. Utzon har listat kabelhärvan för en tusenlapp. Rimligt, men jag kommer att göra en egen ny kabelhärva med effektivare värmeskydd (ni vet säkert att generatorn sitter mycket nära grenröret och värmen därifrån förstör kablarnas isolering) så att kablarna klarar sig från värmen lite bättre. När jag ändå var på plats under motorn bytte vi olja och filter. Konstruktion av kabelhärva får vänta tills jag fixat delar.
IMG_20170402_163525.jpg
Riktigt dålig kabel. Kanske inte så konstigt att det inte laddar..
IMG_20170402_175454.jpg
Kabelhärvan utplockad. Ny skall fixas ihop.

En enkel reparation som gick helt smärtfritt var byte av gasdämpare till bakluckan. Nu får man den inte i huvudet längre. Och jag hittade nya gasfjädrar med elektrisk anslutning för bakrutedefrostern.
IMG_20170403_080710.jpg
Som jag skrivit tidigare ser det lite mysko ut i fronten. Inte om man tittar på bilen som vanligt men när man kryper under bilen ser man att kylaren är monterad på ett konstigt och hemmasnickrat sätt (ser uppriktigt talat för j-gt ut!)och att plåtarna i fronten och under lamporna ser buckliga och deformerade ut.

Vi tog av kofångarn och det visar sig att misstankarna stämmer. Frontplåten (mellan balkarna) är bucklig och har kapats på vänster sida. Svårt att förstå varför men jag tror att krockats på vänster sida (där det också sitter ett 944 lamplock, se förra inlägget) och sedan snabblagats. Kollisionen verkar dock inte ha varit alltför dramatisk eftersom balkarna verkar helt oskadda och ser inte ut att vara lagade.
IMG_20170401_160553.jpg
Snabblagning...Plåten bakom stötfångarfästet skall vara i ett stycke och inte delad.
IMG_20170402_192514.jpg
Även plåten under vänster strålkastare har riktats snabbt och fult.. Glipan mellan plåten och innerskärmen upp till höger i bild skall inte vara där.


Jag vill inte ha den här fullagningen kvar och skall försöka hitta plåt för att fixa det. Det är dock inte säkert att jag gör någonting omedelbart. Skadan påverkar inte utseende eller uppträdande hos bilen.

Inför nästa mektillfälle är siktet inställt på att ordna generator och laddning genom att fixa till kabelhärvan och få allt på plats igen, inklusive ny fläktrem. Sedan står förmodligen byte av bromsolja och koll av bromsbelägg på listan. Därefter flyttar vi oss bakåt på bilen igen och demonterar växellåda och tank för att snygga upp och byta dåliga bränsleslangar. Kanske också renovering av växellåda om vi inte får den att vina lite mindre genom oljebyte.

Det är en lång jobblista men 924 är rolig att jobba med.

PS. Bilens äldsta del (vad jag vet så här långt) är inte alls torkarmotorn utan något jag satt ditt själv. Reläet till lampmotorn som jag köpte från Jonas är från augusti 1976.
IMG_20170326_094752.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Porsche 911 Carrera 1986
Porsche 924 "50 Jahre Porsche" 1982
Porsche 924 Turbo 1979
Porsche 924 Weltmeister Edition ("Martini"), Automat 1977
Porsche 924 Weltmeister Edition ("Martini") 1977
Daimler Double Six 1986

QV_
Addict
Posts: 1207
Joined: 2010-08-04 22:37:55
Bilmodell: 924
Årsmodell: 1980
Location: Mariefred
Contact:

Re: 924-82 M402

#41 Post by QV_ »

När det gäller kabelhärvan till generatorn så löste jag det på detta sätt.

Man känner att kablarna är av "bättre" kvalite än standard.
De har varit där från 1980 till 2015 i mitt fall = 35år
De ligger i en värmetålig slang.
Tar det 35 år att få kablarn i detta (bedrövliga) skick så kommer det ta eoner av tid innan de blir lika dåliga igen eftersom bilen körs mycket mindre nu än när den var ny.

Så jag tog helt enkelt och "vände" på kablarna i härvan så biten från startmotorn upp till batteriet kom mellan generatorn och startmotorn.
Kablarna jag skarvade med vart då "vanliga" kablar eftersom denna sträcka inte är lika utsatt av värmen.

Hade jag haft tillgång till värmebeständiga kablar så skulle lösningen se anorlunda ut men jag ville lösa problemet när motorn var ur bilen. Är ävertygad om att lösningen kommer att hålla i 30 år till med den nuvarande körtakten.

/Jan

QV_
Addict
Posts: 1207
Joined: 2010-08-04 22:37:55
Bilmodell: 924
Årsmodell: 1980
Location: Mariefred
Contact:

Re: 924-82 M402

#42 Post by QV_ »

just det ja, standardfel

Accumulatortank bak som tar bort varmstartsbekymmer
generatorhärvan
plastknä till kammsmörjningen
sprickor i panelen
brända stift i elcentralen
ljuskontakten

Extrareläer som matar ljuset fram så att inte effekten går via ljusomkopplare/elcentral tror jag är en bra ombyggnad för att förlänga livslängden på ingående detaljer.

/Jan

User avatar
NTF
S-Poster
Posts: 195
Joined: 2017-01-25 14:49:58
Bilmodell: 924, 924 turbo
Årsmodell: 1977
Contact:

Re: 924-82 M402

#43 Post by NTF »

Tack Jan!

Har också konstaterat att genertorkabelhärvans tjocka pluskabel mest är lite stekt på ytligt på isoleringen och i övrigt är OK men jag försöker nog hitta ersättningskabel. De klenare kablarna är helt slut så det blir definitivt nya. Allt förpackat i värmetålig strumpa typ denna:
2000034140.jpeg
Skall tåla 200 grader.

Intressant lista med standardfel. Sprickor i panelen och genratorhärvan är det check på här. Elcentral och ljuskontakt verkar OK men jag har inte grävt så mycket i elen ännu så det kan mycket väl vara dåligt. Varmstart funkar bra. Plastknät till kammsmörjningen har jag inte kollat men det byter jag när det är dags att byta kamrem (vilket också stor på listan).

I ett tidigare inlägg så finns det bilder på en krockskadad plåt bakom främre kofångaren. Jag har bestämt mig för att fixa det där ordentligt. Fick leta ganska länge efter ersättningsplåt men hittade denna i Tyskland.Original enligt uppgift från säljaren. Nu beställd.
plåt2.jpeg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Porsche 911 Carrera 1986
Porsche 924 "50 Jahre Porsche" 1982
Porsche 924 Turbo 1979
Porsche 924 Weltmeister Edition ("Martini"), Automat 1977
Porsche 924 Weltmeister Edition ("Martini") 1977
Daimler Double Six 1986

User avatar
NTF
S-Poster
Posts: 195
Joined: 2017-01-25 14:49:58
Bilmodell: 924, 924 turbo
Årsmodell: 1977
Contact:

Re: 924-82 M402

#44 Post by NTF »

Det har varit glest mellan uppdateringarna men arbetet i garaget har inte stått still. Jag har ordnat nya kablar till och från genrator och startmotor. Det tog längre tid än jag räknat med att skaffa kablar och kabelstrumpor som har en chans att klara värmen mellan grenrör och motor. Men nu är det på plats och generatorn laddar!
IMG_20170417_163136.jpg
Nya värmeskyddade kablar!

Kabelfixandet har gjort att jag kommit i närkontakt med bilens elsystem och det finns en hel del lösa tåtar... Fast det mesta som är kopplat lite på trekvart hör till det eftermonterade larmet/immobilizern och stereon. Larmet är en typisk 80-talsprodukt och jag kommer nog att låta det sitta kvar. Det är ganska okomplicerat och mest fråga om att dra kablarna snyggare. Fjärrmanövrerat centrallås får man dessutom på köpet.
IMG_20170419_220352_1.jpg
Gammalt larm och immobilizer. Larmet började plötsligt leva igen och aktiverade startspärren. Var därför tvungen att bygla startspärren.

Det har också kommit ett paket från Tyskland med originalplåt till fronten. Den var ganska svår att hitta och det är extra kul att den är originaldel.
IMG_20170421_194211.jpg
IMG_20170421_194232.jpg
Ny originaldel som kommer att göra bra nytta i fronten

Det är mycket kvar att göra på bilen men jag kostar ändå på mig en liten check på vad vi uträttat så här långt.

- Strålkastarmekanismen funkar igen
- Motorn till strålkastarmekanism har fått nytt drev.
- Ny fläktrem
- Ny olja och nytt filter
- Ny kabelhärva till generator och startmotor. Genrator som laddar!
- Nya gasfjädrar till baklucka.
- Torkarmotor till bakruta lagad
- Äkthetsintyg beställt (men Porsche vill ha bättre bilder på vxlådsnummer innan de utfärdar intyget)
- Diverse småfix

Nästa steg är att ta av växellådan plus att kolla upp transaxeln (den skramlar mycket men jag vet inte om det är lagren eller något annat). Samtidigt skall tank ch bränslepump få sig en genomgång. Innan dess måste jag organisera om lite i garaget. Det är alldeles för trångt nu för att kunna jobba ordentligt. Ser fram emot att fixa till en bättre verkstad!
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Porsche 911 Carrera 1986
Porsche 924 "50 Jahre Porsche" 1982
Porsche 924 Turbo 1979
Porsche 924 Weltmeister Edition ("Martini"), Automat 1977
Porsche 924 Weltmeister Edition ("Martini") 1977
Daimler Double Six 1986

QV_
Addict
Posts: 1207
Joined: 2010-08-04 22:37:55
Bilmodell: 924
Årsmodell: 1980
Location: Mariefred
Contact:

Re: 924-82 M402

#45 Post by QV_ »

slangarna ovan tanken brukar vvara murkna så de byter du då.
Generatorn skall ha en kåpa bak och luftslang fram. Har inte kollat om du har det på bilderna.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users