Min vinröda nyinköpta 944 som är i stort behov av uppfräschning. Målet är att den ska se orginal ut men lite bättre väghålning än orginal.
Först så ska jag få den att gå. Ingen gnista när jag köpte bilen. Nu har jag fått den att tända. Så nu startar den och dör efter några sekunder.
Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
Last edited by JonasD on 2017-07-13 19:58:16, edited 1 time in total.
Ny box inhandlad. Nu funkar motorn som den ska. Nu måste jag byta kamremmen, bilen jar stått stilla i väldigt många år nu. Det finns ingen info om när den byttes senast.
Saker som ska göras på bilen innan sommaren är
1 kam + balansaxel rem
2 klä om båda stolarna fram
3 fixa två mindre rosthål i sparklådan
4 byta olja
5 nya tändkablar
6 fixa ytrosten på fronten.
7 nya däck
8 se över bromsarna
9 eventuellt montera coilovers och en grövre krängningshämmare
Har börjat slipa lite. Sparklådan höger sida. Längst ner på främre fram skärm. Sen är det ytrost på plåten framför motorhuven. Sen finns det en liten buckla på ovansidan på höger framskärm. Får se ifall jag hinner fixa det innan sommaren.
Jag tittade på http://utzon.se/" onclick="window.open(this.href);return false; efter en grövre krängningshämmare, Får man dit en sån här 30 mm ( http://utzon.se/upd/43/204/15/4/15040205" onclick="window.open(this.href);return false; ) på en 1983?
Visst går det att få dit den, inte bolt on men möjligt. Monterade själv en 27 mm på min 924S som också har plåtbärarmar och det är infästningen i bärarmarna som är olika om du har alu eller plåtisar.
Du kommer att behöva minst en 19 mm bak ( har du någon alls idag? ) annars blir bilen grymt understyrd.
Kolla med utzon innan du beställer, när jag köpte hos honom var det en 27mm han fick hem. Tydligen är de så ifrån porsche nu för tiden. Jag beställde en 30mm från Lindsey istället. Blev dyrt med frakt men är nöjd. Tänk på att du för ungefär samma pengar kan få ställbara krängare om du skulle vilja ha det.