924 -78 N/A Super Targa | "Nero" - Karossfix!

Lägg upp en egen tråd och presentera din bil och dina projekt.
Message
Author
rstx
S-Poster
Posts: 86
Joined: 2012-10-12 11:48:58
Bilmodell: 924
Årsmodell: 1978
Contact:

Re: 924 -78 N/A Super Targa | "Nero" - Karossfix!

#16 Post by rstx »

Tack för hjälpen! Verkar som nyckeln var till det gamla trasiga tanklocket så jag kan kasta den då.
Daniel Tunér

"Nero" Porsche 924 Targa N/A - 78

rstx
S-Poster
Posts: 86
Joined: 2012-10-12 11:48:58
Bilmodell: 924
Årsmodell: 1978
Contact:

Re: 924 -78 N/A Super Targa | "Nero" - Karossfix!

#17 Post by rstx »

Passar på att köra en uppdatering också, är rätt kass på att uppdatera faktiskt.

På senare tid har det varit framförallt mycket metall, slip och spackelarbete. Bilen är nästan helt befriad från den gamla vita färgen (trösklar och vråer kvar) och jag har börjat bygga upp en ny grund för den nya färgen.
Börjar se lite ljus i tunneln nu för karossen och lackeringen, sen börjar det roliga! Inte sådär jättemycket kvar, mest blockning och själva lackerandet.

Dock har jag lite rostlagande kvar innan det kan slutföras, främst inuti bilen: lite kvar i golvet och sen har jag börjat byta dräneringskanalerna för Targa-taket... Gamla hade ju läckt som ett såll och rostat upp ganska bra.

Förövrigt så har jag också redan fått hem lacken! Nero-svart kanske?

Paket!
Image

Nämen, Mipa!
Image

Gamla samt nya dräneringskanal bak, behöver jag ens nämna vilken som är vilken? :lol: Den främre är lika illa.
Image

Förberedning för lack...
Image

Image

Image
Daniel Tunér

"Nero" Porsche 924 Targa N/A - 78

rstx
S-Poster
Posts: 86
Joined: 2012-10-12 11:48:58
Bilmodell: 924
Årsmodell: 1978
Contact:

Re: 924 -78 N/A Super Targa | "Nero" - Karossfix!

#18 Post by rstx »

Oh, förövrigt!
Någon som har en god idé på hur man får loss vindruten? Sitter som tusan och vågar inte dra för hårt i risk att förstöra den. Den är aningen ivägen nuförtiden!
Daniel Tunér

"Nero" Porsche 924 Targa N/A - 78

rstx
S-Poster
Posts: 86
Joined: 2012-10-12 11:48:58
Bilmodell: 924
Årsmodell: 1978
Contact:

Re: 924 -78 N/A Super Targa | "Nero" - Karossfix!

#19 Post by rstx »

Hänt massor med bilen. Större delen av underredet är numera renoverat och blivit matt svart och fint.
Har lite svetsjobb kvar - ska byta tak då det var lite rosthål under lacken och taket är rostfritt på min reservdelskaross, samt slutföra golvet.
Spackling och rostagning bak på bilen är klar. Har också strippat bilen helt på färg utanpå, insidan kommer jag mestadels att slipa ner bara och sen lägga ny lack.

Dock har jag nu flyttat så jag får se hur mycket tid jag har under vintern! Köpte ett hus och har ett eget stort garage nu samt slipper hyra så det är gött!
Så, jag har lite att göra med själva garaget och flytten. Saker överallt och ska få in en bil till bredvid Porschen.

Image

Image

Image

Image
Daniel Tunér

"Nero" Porsche 924 Targa N/A - 78

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Ingemansson