Page 1 of 4

924S

Posted: 2016-04-12 08:59:04
by marisa
Hej där ute!
Min -86:a idag nybes. u.a. och äntligen redo för kurviga sommarvägar.
Denna vinter har följande utförts.
Service inkl. kam- och balansrem
Stift
Batteri
Bränslepump
Hastighetsmätarvajer
Slav- och huvudcylinder till kopplingen
Nya gasfjädrar fram
Nya golvmattor
...och så lite puts kvar dock!

Ses i sommar!
/marcuz

Idag Besiktad u.a. och redo

Re: 924S

Posted: 2016-04-12 16:50:26
by Vidar9_4
Grattis! Duktigt med arbete, då känns det extra bra att plocka ut bilen nu!
Snygg färg också! Kan det vara garnet red LM3Y?
Skriv gärna vart du bor, om du är inom rimligt avstånd till stockholm är det ju träff på Cafe Lyran i helgen! :#cheers:

MVH Vidar

Re: 924S

Posted: 2016-04-13 08:57:16
by marisa
Helt rätt med färgkoden!
Bor i Vimmerby, har tyvärr inte möjlighet denna helgen men 30mil i fint väder är annars inga problem :D

Re: 924S

Posted: 2016-04-13 10:01:55
by Janne J
924S är så rätt, den drivlinan borde 924:an haft från början.
Lycka till med bilen!

Re: 924S

Posted: 2017-01-13 10:24:26
by marisa
Lite småpyssel i garaget!
Ljuddämpning på huven blev riktigt bra, när jag väl fick bort den gamla!
Trevlig Helg!

Re: 924S

Posted: 2017-01-13 12:28:11
by gegge
Det måste vara kul att pilla med en sådan fin bil :D

Re: 924S

Posted: 2017-01-13 18:53:00
by Vidde
Vad använde du för medel för att ta bort limmet från den gamla huv-isoleringen? Blev riktigt bra!

Re: 924S

Posted: 2017-01-16 07:31:53
by marisa
Dämpningen i sig var så slut så den kunde jag dammsuga bort.
Därefter bara vanlig avfettning i riklig mängd tillsammans med engångskniv i plast, några naglar och en stor mängd trasor...

Re: 924S

Posted: 2017-01-16 07:36:18
by marisa
Hur får ni upp ytan/finishen på topp och insug?
Jag får inte till det riktigt.

Re: 924S

Posted: 2017-01-16 08:04:00
by Cédric
Bräkleen+tandborsta -> finlira med autosol. Beror ju på lite vad för typ av material det är, på sandgjutet typ insug tycker jag man kommer riktigt långt med bräkleen+tandborste. Släta artiklar typ presshjutet aluminium mår bra av lite mer puts.

Re: 924S

Posted: 2017-01-17 11:17:31
by marisa
Dagens frågor :D
Borde byta vindruta, går det att göra på ett bra sätt utan att skada instrumentbrädan?
Funderar även på att lacka om fronten då den har mycket stenskott.
Rätt eller fel på en bil med originallack?

Re: 924S

Posted: 2017-01-17 12:41:10
by robinkjellstedt
marisa wrote:Dagens frågor :D
Borde byta vindruta, går det att göra på ett bra sätt utan att skada instrumentbrädan?
Funderar även på att lacka om fronten då den har mycket stenskott.
Rätt eller fel på en bil med originallack?
Lackar du om bara fronten så får du nog räkna med nyansskillnader som man kanske kommer störa sig mer på än vad stenskotten gör. Jag har själv funderat på att lacka min front då jag också har massa stenskott och liknande kulör som du, men jag har kommit fram till att jag kan leva med lite vita prickar. Bilen är ju ändå inte ny och det gör väl inget att det syns att bilen är använd :)

Re: 924S

Posted: 2017-01-24 08:54:14
by marisa
Min slang från bromsvätskebehållaren och in i torpedväggen "svettas"!!
Verkar inte okej, eller?
/m

Re: 924S

Posted: 2017-01-24 08:57:41
by Cédric
Byt till en som tål bromstvätska, så ser det ut när man använder fel slang, ibland har dom lite svårt för det på hydraulfirmor om man frågar. Dom säger att slangarna tål bromsvätska, men så är inte alltid falllet, fick göra om min slang efter att ha åkt på den nitlotten en gång.

Re: 924S

Posted: 2017-01-24 18:41:44
by fälgen
Har också haft samma problem med en slang från hydroscand som skulle tåla bromsvätska. Har köpt ny originalslang som dessutom är snygg :D