Freddie_81 wrote:Nu är remmar och rullar på väg från Danmark. Även oljefilter gick med i beställningen. Får se om jag kan hålla mig eller bes bilen innan rembyten?
Och ute och bromsat har jag varit, pedalkänslan blev betydligt bättre och skivorna ser bra ut. Har lite slag bakifrån vid inbroms men inget stort. Blinkersen fram var bara lite oxid.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vilken dansk sida beställde du remmar och rullar från?
Kollade utzon men blev som vanligt alldeles förvirrad och gick på lunch istället...
Porsche 951 -88 BlackOnBlackOnBlackShoes - Vardagsräcer
Toyota Supra MkIII -89 ShiningWhite - Stulen och utbränd
Freddie_81 wrote:9xx.dk
Som jag tipsade om förut. Nu har han nog saker på lager.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
hmm ja juste, ringa va de ja eftersom han knappt har nåt på hemsidan.
Tack, nästa gång ska de nog sitta fast i huvvet annars blockar du mig väl snart hahaha
Porsche 951 -88 BlackOnBlackOnBlackShoes - Vardagsräcer
Toyota Supra MkIII -89 ShiningWhite - Stulen och utbränd
Freddie_81 wrote:Ja just det, så märkte jag att det satt diffad låda på också, det var ju inte fel det heller
Har alla 951:or det kanske?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Nej det är extrautrustning (M220). Hade gärna haft det på min 951a men det blir till att fixa en innan lådan åker i igen.
1988 Porsche 944 Turbo - Finbilen/Mardrömmen
1987 Porsche 944 N/A - Overland upptäckarbil projekt
1971 Chevrolet Camaro Z28 - Pro touring leksak
1975 Chevrolet Nova - Busbil
2005 Chevrolet Silverado Duramax - Lastbilen
1930 Ford Model A - Hotrod
2016 Toyota Yaris - Bruksbil
Jag har ju inte den på extrautrustningslappen i bilen så den är eftermonterad i så fall. Men när jag lyfter bakändan och snurrar ena hjulet så snurrar det andra åt samma håll. Och vid släpp så ritar båda hjulen.
Men någon som har numret som borde stå på lådan på en diffad låda så jag kan kika med säkerhet.
Mvh
Jo det kan antingen vara en utbytt låda eller eftermonterad diff. Om det inte är så att din bil är en Turbo S med tanke på att det är en 88. Är det det så ska det vara M220 som standard, fast det borde iofs stå på lappen då
1988 Porsche 944 Turbo - Finbilen/Mardrömmen
1987 Porsche 944 N/A - Overland upptäckarbil projekt
1971 Chevrolet Camaro Z28 - Pro touring leksak
1975 Chevrolet Nova - Busbil
2005 Chevrolet Silverado Duramax - Lastbilen
1930 Ford Model A - Hotrod
2016 Toyota Yaris - Bruksbil
Frågan är om det står på lappen om detta om det är "standard" utrustning som det ju var på s:en. Står i reg beviset att det är motorkod M44.51 vilket väl inte är turbo S?
Har varit iväg och hämtat en 924 på gamla jobbet idag som del av utebliven lön. Fick även med mig alla lösa delar från min krockade 944. Blev trångt. Avslutades med hämkörning 7,5 mil med en 944 motor i bakluckan på en Ford Focus. (Sätena var fällda)
Väl hemma så hanns det med en tur i den nybesiktade Amerikanen också. Men har inte vågat lufta henne rejält ännu innan rembyten. Dessa är på väg.
Idag kom remmar och rullar samt oljefilter. Får se hur jag hinner i helgen med byte av dessa. Ska leverera Silver/blå till Arlanda och den belgiska köparen på Lördag och så finns det ju en familj som behövs umgås med.
Blev lite småpill nu på kvällen med fix av ett av bakluckelåsen och byte av diverse oljedämpare till baklucka och motorhuv. Skönt att jag har en 924 att plocka saker ifrån. 924:an fick också donera en regplåtslampa.