Snart är det vår och jag väntar på att få hem blocket. Pratade med motorfirman idag och cylinderspelet kommer att ökas till 0.11. En hyggligt stor och djup repa, gör att loppen måste borras. Nya kolvar och kolvringar beställes hem från the Trump states medans gränsen fortfarande är öppen.
Jag kommer att gå ifrån mekaniska lyftare och ersätta dem med hydrauliska. Anledningen till de mekaniska var att jag skulle kunna varva mer, men motorn klarar uppenbarligen inte det. När de mekaniska lyftarna dessutom var mycket svåra och omständiga att justera in så var valet enkelt.
Spridarna skall lämnas in för test, även om dom inte har tjänsgjort mer än 100 mil. Bilen skall besiktas innan första banmötet. Kommer jag att hinna till premiären den 1:e April? Starkt tvivelaktigt. Men går allt vägen så bör den vara klar ett par veckor in i April.
Kuriosa
Min gamla BMW 330i M-sport som har använts på Ringen, Spa, Knutstorp, Anderstorp, Mantorp m.fl. har nu fått gå i pension efter 38000 mil. BMW har haft en helt annan reperationskostnad än en viss 944’a. BMWn har på dessa milen haft en total rep.kostnad på fyratusen trettio sex kr, förutom däck, bromsar och några stötdämpare. Fortfarande original koppling och avgassystem.
Nu har den tyvärr ersatts av en lite nyare BMW som jag hoppas håller lika bra som den gamla BMW’n. Tack för alla år på väg och bana!