Haha funderade faktiskt på det, men med utväxlingen 2:1 så räckte musklerna inte tillJinnarp wrote:Muskelservo behöver inga slangar ;-p
951 500+
- Maag
- S-Poster
- Posts: 176
- Joined: 2004-04-27 15:02:42
- Bilmodell: 944, 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Ånge
- Contact:
Re: 951 500+
Garage: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6500
- Maag
- S-Poster
- Posts: 176
- Joined: 2004-04-27 15:02:42
- Bilmodell: 944, 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Ånge
- Contact:
Re: 951 500+
Motorn urtagen igen för femtioelfte gången. Men nu är allt injusterat, ombyggt och klart så förhoppningsvis är det bara slutmonteringen kvar sen
Lackade om ventilkåpan när sprutan ändå var framme....
Passade på att sätta värmefolie på turbosidanLackade om ventilkåpan när sprutan ändå var framme....
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Garage: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6500
- Karl Birgander
- Addict
- Posts: 6556
- Joined: 2006-03-12 21:01:55
- Telefon: 0737168502
- Bilmodell: 944 S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Älvängen
- Contact:
Re: 951 500+
Ah! Nöden har ingen lag!Maag wrote:Lättast hade givetvis varit att haft den i motorrummet, men fanns inte en chans att få plats med dom modifikationerna jag gjort. Tittade på att ha den inne i kupen vid fötterna på passargerarsidan men beslutade tillslut att den fick bli bak.Karl Birgander wrote:Har du satt sån pump i bagaget? Det är ju rätt långt att dra slangar...
Får du verkligen plats med den närmare? Räcker inte slanglängden för att slippa köra med kylare på lösningen?
Jag är i samma tankar då min servo-pump läcker lite och tittar på MB A-klass pump som är en ganska liten stående historia. Den tänkte jag ställa framför vänster framhjul.
Vilken variant på pump kör du med?
Jag har dragit ner slangarna genom golvet bakom förarstolen och sen under golvet framåt.
Om kylaren behövs eller inte vet jag inte, hade en till övers så slängde dit den då den ändå fanns.
Jag har en pump från en volvo V50 som jag använder mig av, har en från en V70 till övers om du behöver köpa en
Har jag varit i dina kläder hade jag då valt en elektrisk servo på styraxeln, finns en del lösningar.
Tittat på V50 pumpen med, men formatet på A-klass attraherar mig.
Inte stora pengar heller.
Tack för svar!
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
-
- S-Poster
- Posts: 61
- Joined: 2013-12-10 22:13:36
- Bilmodell: 968 clubsport
- Årsmodell: 1994
- Contact:
-
- S2-Poster
- Posts: 284
- Joined: 2004-04-03 13:40:08
- Bilmodell: Porsche 951
- Location: Dala-Husby
- Contact:
Re: 951 500+
Kul o titta på andras byggen,alltid inspirerande.
Hur har du förstärkt balken som du kapat i.
Peter
Hur har du förstärkt balken som du kapat i.
Peter
- Maag
- S-Poster
- Posts: 176
- Joined: 2004-04-27 15:02:42
- Bilmodell: 944, 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Ånge
- Contact:
Re: 951 500+
Har förstärkt den invändigt med fyrkantsprofil och sen är den igensvetsad med bokad 3mm plåt så det är nog starkaste stället på balken nukarpis wrote:Kul o titta på andras byggen,alltid inspirerande.
Hur har du förstärkt balken som du kapat i.
Peter
Garage: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6500
- Maag
- S-Poster
- Posts: 176
- Joined: 2004-04-27 15:02:42
- Bilmodell: 944, 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Ånge
- Contact:
Re: 951 500+
Tanken var att bara finjustera den i vinter, men lockelsen blev för stor, "råkade" köpa ett Broadfoot wide body kit.. en hel del inpassning och viss del ombyggnad då det egentligen är tänkt för en 968. Har precis grovjusterat in skärmbräddarna...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Garage: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6500
- DLS
- Addict
- Posts: 3238
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
Re: 951 500+
Fett
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
-
- S2-Poster
- Posts: 269
- Joined: 2013-04-02 09:48:39
- Telefon: 0703084060
- Bilmodell: porsche 944 turbo/S2
- Årsmodell: 1986
- Location: Söråker
- Contact:
Re: 951 500+
Fräck bil blir ännu fräckare med skärmbreddare! Nu kommer utseendet att matcha motorn...
Jag var också och tittade på Nemos bil och motor när han hade den tillsalu men jag fegade ur, den var lite för extrem för mig. Ska bli kul att se din bil när den blir klar.
Blir du färdig till sommaren är du välkommen på slalomtävlingarna med pcs, vi är några frontmotorbilar som tävlar mot svansmotorer och mittmotorbilar
Mvh /Claes Tykosson
Jag var också och tittade på Nemos bil och motor när han hade den tillsalu men jag fegade ur, den var lite för extrem för mig. Ska bli kul att se din bil när den blir klar.
Blir du färdig till sommaren är du välkommen på slalomtävlingarna med pcs, vi är några frontmotorbilar som tävlar mot svansmotorer och mittmotorbilar
Mvh /Claes Tykosson
Trackday bil: Porsche 944 -1986
Landsvägsräser: Porsche 996, 40 Jahre- 2004 Såld
Dundertysken: Porsche 964 turbo -1991 Såld
Första porschen: Porsche 944 turbo -1986 Såld
Landsvägsräser: Porsche 996, 40 Jahre- 2004 Såld
Dundertysken: Porsche 964 turbo -1991 Såld
Första porschen: Porsche 944 turbo -1986 Såld
- matsen
- Turbo-Poster
- Posts: 627
- Joined: 2010-05-27 20:05:59
- Telefon: 0705380159
- Bilmodell: 924 turbo Rally
- Årsmodell: 1979
- Location: ÅRE
- Contact:
Re: 951 500+
Älskar dom där breddarna. Köpte du trösklarna också? Skulle verkligen vilja ha på min…
Trodde dom var bolt on??!?!?
Keep it up : )
Trodde dom var bolt on??!?!?
Keep it up : )
- Maag
- S-Poster
- Posts: 176
- Joined: 2004-04-27 15:02:42
- Bilmodell: 944, 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Ånge
- Contact:
Re: 951 500+
Tack Clas..claes wrote:Fräck bil blir ännu fräckare med skärmbreddare! Nu kommer utseendet att matcha motorn...
Jag var också och tittade på Nemos bil och motor när han hade den tillsalu men jag fegade ur, den var lite för extrem för mig. Ska bli kul att se din bil när den blir klar.
Blir du färdig till sommaren är du välkommen på slalomtävlingarna med pcs, vi är några frontmotorbilar som tävlar mot svansmotorer och mittmotorbilar
Mvh /Claes Tykosson
Tanken är att bli klar till sommaren och försöka hinna delta på lite PCS träffar, ska bli medlem där snart. Så jag hoppas vi ses till sommaren =)
Mvh Tobbe
Last edited by Maag on 2016-01-09 12:38:41, edited 1 time in total.
Garage: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6500
- Maag
- S-Poster
- Posts: 176
- Joined: 2004-04-27 15:02:42
- Bilmodell: 944, 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Ånge
- Contact:
Re: 951 500+
matsen wrote:Älskar dom där breddarna. Köpte du trösklarna också? Skulle verkligen vilja ha på min…
Trodde dom var bolt on??!?!?
Keep it up : )
Har trösklarna ligger, dom måste kapas och passas in så man får börja med att montera själva skärm breddarna.
Plastis har nån liknande variant han gjort om för 944. Dock ville jag ha 968:ans utseende på kitet så jag valde att bygga på det istället.
Fast oavsett vilket du köper så måste du kapa upp skärmkanten 2" bak och 1" fram för att när du kör med bredare hjul kommer dom ta i annars, så det krävs lite jobb men det är det värt
Garage: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6500
- Maag
- S-Poster
- Posts: 176
- Joined: 2004-04-27 15:02:42
- Bilmodell: 944, 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Ånge
- Contact:
Re: 951 500+
Några bilder när motor rummet börjat fyllas....
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Garage: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6500
-
- S-Poster
- Posts: 109
- Joined: 2015-07-15 23:26:26
- Telefon: 0707307757
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1989
- Location: Västerås
- Contact:
Re: 951 500+
Ser riktigt bra ut! Har du byggt insuget själv?
Who is online
Users browsing this forum: No registered users