Bilen har rullat på som bruksbil, till jobbet och dagis osv. Funkar riktigt bra som vardagsbil! Saknar lite vettig snö att köra i bara =)
Senaste tiden har det börjat lukta lite bränt ibland och det beror på att olja läcker ner på grenröret. Tror jag hade läckor framåt mot fördelaren, bakåt vid korkpackningen på kamhuset och mellan kamhuset och toppen. Det enda vettiga var med andra ord att ta bort kamkåpan och byta alla packningar.
Började igår kväll med att plocka bort luftfilter, lmm, bränslebryggan, någon vattenslang och annat som var i vägen för att sen släppa på balans- och kamremmen.
Fick läge att testa det nya svänghjulslåset för att hålla motorn övre dödläge, monteras där startmotorn sitter.
Kamkåpan borta
Kamkåpan på arbetsbänken, ser ut som att det har läckt nere i högra hörnet tror jag.
Sen möttes jag av en sliten skruv till kamdrevet, den blev snart helt runddragen.
Gav mig på att försöka borra loss skallen på den, men lyckades inte borra tillräckligt långt utan det blev bara varmt och borren gick sönder, så jag gav upp för dagen.
Idag var jag och köpte några nya bra borr (de gamla var också bra men antagligen slitna) och de skar betydligt bättre.
Borrat en bit med mindre diameter.
Med 10mm borr så släppte till slut skruvskallen
Och då gick det att lossa hylsan och skruven gick att gänga ur för hand.
En ny skruv kommer i veckan så jag får klara mig utan den här bilen några dar. Ska se till att ha rengjort allt och bytt packningarna tills dess.