Re: 987 Cayman S -06 "__________"
Posted: 2016-08-25 09:10:35
Inspirerad av Mårten så får jag också skriva en liten rapport.
Vädret har ju varit sådär större delen av säsongen och läget på jobbet fram till semestern inbjöd ju inte till en massa energi för körning.
Jag har masat runt på en del slalomkörningar och börjar nu få till körningen med denna bilen riktigt bra.
Våren inleddes först med inbrott i egen bil, en veckas laddning av batteriet, 4 nya Michelin pilot super sport däck hos Ralphs däck och sen med ett besök på Dekras besiktning.
En mycket noggrann tjej konstaterade "fin bil" med en liten muntlig not om att inre styrled vänster möjligen hade ett litet, litet glapp som kunde kännas om man verkligen ansträngde sig och visste vad man letade efter.
Sista veckan innan semestern beställdes bromsklossar hos Utzon, skivorna och kablar/sprintar låg redan på hyllan sen Utzon hade köp 4 betala för 3 i vintras.
Semestern inleddes med att i duggregnet montera bromsarna och de känns numera klart bättre än tidigare.
En reflektion efter att ha haft bilen i garage är att vax och annat håller enormt mycket bättre än vad det gör om man har bilen utomhus. Mycket mindre tvätt-ångest för att bilen ser ut som ett vrak utan den ser fortfarande acceptabel ut trots att den inte är tvättad sen i juni...
Däcken förresten... Det må vara mycket pengar för en uppsättning, men de upplevs som mycket prisvärda med tanke på hur bra de håller och hur bra de samtidigt greppar.
Det kommer att bli lite mer slalom, någon helgtur etc innan säsongen är över och jag önskar mig inför säsongen 2017 att inte jobbet och strul på jobbet kommer att ta lika mycket energi och lust från Porschehobbyn.
Sen ägnades faktiskt en regnig semesterdag åt att putsa till lite finish på en nyrenoverad 914. Nylackad bil må vara relativt slät och fin, men jävlar i min låda vilken skillnad det gjorde att polera den.
Vädret har ju varit sådär större delen av säsongen och läget på jobbet fram till semestern inbjöd ju inte till en massa energi för körning.
Jag har masat runt på en del slalomkörningar och börjar nu få till körningen med denna bilen riktigt bra.
Våren inleddes först med inbrott i egen bil, en veckas laddning av batteriet, 4 nya Michelin pilot super sport däck hos Ralphs däck och sen med ett besök på Dekras besiktning.
En mycket noggrann tjej konstaterade "fin bil" med en liten muntlig not om att inre styrled vänster möjligen hade ett litet, litet glapp som kunde kännas om man verkligen ansträngde sig och visste vad man letade efter.
Sista veckan innan semestern beställdes bromsklossar hos Utzon, skivorna och kablar/sprintar låg redan på hyllan sen Utzon hade köp 4 betala för 3 i vintras.
Semestern inleddes med att i duggregnet montera bromsarna och de känns numera klart bättre än tidigare.
En reflektion efter att ha haft bilen i garage är att vax och annat håller enormt mycket bättre än vad det gör om man har bilen utomhus. Mycket mindre tvätt-ångest för att bilen ser ut som ett vrak utan den ser fortfarande acceptabel ut trots att den inte är tvättad sen i juni...
Däcken förresten... Det må vara mycket pengar för en uppsättning, men de upplevs som mycket prisvärda med tanke på hur bra de håller och hur bra de samtidigt greppar.
Det kommer att bli lite mer slalom, någon helgtur etc innan säsongen är över och jag önskar mig inför säsongen 2017 att inte jobbet och strul på jobbet kommer att ta lika mycket energi och lust från Porschehobbyn.
Sen ägnades faktiskt en regnig semesterdag åt att putsa till lite finish på en nyrenoverad 914. Nylackad bil må vara relativt slät och fin, men jävlar i min låda vilken skillnad det gjorde att polera den.