Page 4 of 6

Re: 944-82 3,0 16v. Monstret. Överlevde Sviesta

Posted: 2015-09-30 10:45:42
by chrix
Vet inte hur mycket modifiering som behövdes.
Jag har inte haft av hjulen än på min bil, har ju bara haft den I ett år... :)
Men skall kolla över bromsar mm i vinter.

Låter bra Karl, jag skall göra vad jag kan för att jaga dig även I kurvorna nästa år.

Re: 944-82 3,0 16v. Monstret. Överlevde Sviesta

Posted: 2016-03-01 15:50:00
by chrix
Demonterar lite
Image

Testar även lite olika hjul

Dessa får jag sälja ser jag, ser hemskt ut. 6x16"
Image
Dessa får nog bli Gat/Regnfälgar. 8x16"
Image
Och detta är 9x17" ET55 så den storleken får det nog bli till säsong 2017 med 245 el 255/40-17
Image

Re: 944-82 3,0 16v. Monstret. Överlevde Sviesta

Posted: 2016-03-01 15:51:38
by Karl Birgander
6*16 = isdäcken! :)

Re: 944-82 3,0 16v. Monstret. Mot Edition 2016

Posted: 2016-03-02 10:20:24
by chrix
Blir ingen Vinterkörning med denna..

Re: 944-82 3,0 16v. Monstret. Mot Edition 2016

Posted: 2016-05-10 11:48:12
by chrix
Borde inte bilen vara ute och åka nu????

Ser ut såhär I garaget :(

Image

Re: 944-82 3,0 16v. Monstret. Nytt PB på Kinnekulle

Posted: 2016-06-10 21:18:07
by chrix
Nybes och precis varit på Kinnekulle och luftat sig.
Testat med R-däck.
Fick med ett gäng 225/50-15" MPSC tillverkade 08.
Gick hyffsat.
1.02.00 typ

Re: 944-82 3,0 16v. Monstret. Nytt PB på Kinnekulle

Posted: 2016-06-24 12:19:51
by chrix74
Trevlig Midsommar på er.
Någon mer än jag som tänker köra med PCS på Vårgårda Flygfält på Onsdag?

Re: 944-82 3,0 16v. Monstret. Snabbast på Slalomen.

Posted: 2016-07-11 09:39:54
by chrix74
Lyckades visst köra snabbast i Classic på PCS Slalom på Vårgårda Flygfält.
Men tyvärr låångt efter dom andra klasserna.

Re: 944-82 3,0 16v. Monstret. Snabbast på PCS Slalom

Posted: 2016-08-28 07:53:37
by chrix
Då närmar sig vintern :-(
Har hunnit med en körning på Kinnekulle med VW och Audiklubben.
Gick inget bra, vaknade och mådde illa..
Åkte dit ändå, men så fort man åkte lite fortare så blev jag åksjuk, så det blev bara några 1.03 varv och mest vilande i depån.
Även hunnit med 2st Slalomkörningar med Porscheklubben, mycket trevligt även om jag är långt efter dom mer rutinerade "bilarna"
Hösten bjuder på en Slalom till med Porscheklubben, Kinnekulle med Autotech och en sista Slalom med Jobbets bilklubb.
Sedan får Veteranbilen vila och få lite ny olja och bromsvätska.
Hade som plan att gå upp från 225/50-15" R-däck till 255/40-17" nästa år, men nu är jag tveksam.
Jag har nämligen 8st hjul med gamla MPSC 225, och dom verkar vara outslitliga så jag kanske snålar och kör med dom nästa år oxå.
Men en liten frontläpp och en vinge får det nog bli.
Även sugen på en Corner Weight och se totalvikt.
Sedan är det bara småprylar som behöver fixas, byta ratt, sänka stolen, lacka lite mm.

Re: 944-82 3,0 16v. Monstret. Snabbast på PCS Slalom

Posted: 2016-08-28 11:47:17
by Karl Birgander
Kul att du gillat slalom, det är ju skitkul!

Ska du hyra vågar för CW? Kanske något man kan göra ihop?

Re: 944-82 3,0 16v. Monstret. Snabbast på PCS Slalom

Posted: 2016-08-29 19:00:32
by chrix
Vi har vågar på jobbet, men får inte låna hem dom, och du får inte komma in på jobbet tyvärr...
Ja slalom är kul, men svårt.

Re: 944-82 3,0 16v. Monstret. Snabbast på PCS Slalom

Posted: 2016-08-29 19:58:38
by Karl Birgander
Ah, synd. Väl valt jobb, för du valde väl jobbet för vågarna? :D

Slalom är jättekul och väldigt lärorikt. Jag gillar verkligen slalom. Kom ganska bra till med bruksbilen på lokal slalom här på Kattleberg.

Jag jobbar på så vi får leka på kullen nästa fredag! :#cheers:

Re: 944-82 3,0 16v. Monstret. Snabbast på PCS Slalom

Posted: 2016-09-25 20:50:50
by chrix
Då har jag kört på Kinnekulle med Autotech och det var mycket trevligt, tyvärr ingen förbättring av PB.
Var mycket bilar på banan innan lunch, sedan var det 2st japanare som nog hade för högt laddtryck så deras motorer gav upp och resulterade i lite avbrott och sanering av banan, passade även på att komna lite regn.
Men på EM så blev det helt klart fler fria varv men tyckte det var halkigt...
Nu laddar jag inför höstens "snabbast på jobbet" Slalom och byter från vinterhjulen som bilen står på pga att jag råkade sälja mina gathjul till Norge till gamla MPSC.

Re: 944-82 3,0 16v. Monstret.

Posted: 2017-02-11 23:28:32
by JonasD
mijo wrote:Var köper du 4-puckars lameller?
På en tidigare bil jag hade så bytte jag ut dom vanliga lamellena mot 4 puckar sinter lamell. Och behöll grundstomen. Funkade riktigt bra.
chrix wrote:Monterat generatorn...
Nu skall jag ge mig på varför den inte kopplar ur ordentligt..
Måste möta med gasen vid nerväxlingar.
Kopplingscylindrar, tryckplatta eller kopplingsarm???

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

Re: 944-82 3,0 16v. Monstret. Vad göra i vinter??

Posted: 2017-02-20 12:15:50
by chrix
Då är det snart vår...
Är man klar?
Nej!
Men har gjort om så jag fått ner stolen ca 15mm i bakkant och justerat broms och kopplingspedalerna lite bakåt så nu sitter jag lite lägre och kan ha stolen ett hack längre bak.
Råkade även köpa en 968 turbo S vinge som väntar på mig i Enköping.
Så har någon här vägarna förbi och ner mot Göteborg så säg till :-)
Så nu är det bara en frontläpp, 4st 245/40-17" gatdäck och 2st 9x17" fälgar jag saknar för att vara klar inför banåkarsäsongen...