Page 3 of 6

Re: 944-82 3,0 16v. Monstret.

Posted: 2015-07-14 07:54:13
by patand
Ha kul är prio 1 och vi har alla saker att lära oss och lära ut så det kommer säkerligen uppfyllas! :)

Re: 944-82 3,0 16v. Monstret.

Posted: 2015-07-21 13:28:30
by chrix
Hoppas det.
Vill ju lära mig så jag på ett säkert sätt kan köra fort.
Målet har ju alltid varit under minuten på Kinnekulle och dit vill jag komma, då med bredare däck och lite aerodynamiska hjälpmedel.

Re: 944-82 3,0 16v. Monstret.

Posted: 2015-07-24 09:34:36
by chrix
Ratten satt väldigt nära min kära Ölmage när jag köpte bilen, testade utan Navförlängare sist på Kullen och det var bättre men tänkte testa om ett mellanting funkar.
Tänkte nämligen köpa en ny Ratt till nästa säsong och då köpa en med rätt djup direkt för att slippa Navförlängare.
Den som satt i bilen var 80mm och den jag monterade var en jag gjort till Golfen och den var 35mm
Hoppas det blir lagom.

Image

Re: 944-82 3,0 16v. Monstret.

Posted: 2015-09-12 07:59:44
by chrix
Då är det lördag morgon och man har sovit vääldigt skönt i sin egna säng, sängarna på Glyttige camping var sådär.....
Men anledningen till att jag sov där var ju för att jag som många andra gick en kurs på Sviesta igår..
Mycket trevligt och jag hoppas jag lärde mig något så jag i framtiden kan bli en snabbare chaufför...
Så tack alla inblandade så hoppas jag vi ses igen..
Då skall jag INTE köra på 205 gatdäck :)

Re: 944-82 3,0 16v. Monstret. Överlevde Sviesta

Posted: 2015-09-12 08:55:48
by patand
Du måste ändra rubrik på tråden! Den här bilen är inget monster, den går tvärtom väldigt bra och är snabb och lättkörd! :d=: Tack för att jag fick prova den och visa dig var gränsen för däcken gick med en lite snurrning... :D :P

Med R-däck på bilen kommer det kännas tryggare och gå ännu fortare. Som det var nu fick man passa på däcken och kände hela tiden att övriga bilen utklassade dem.

Hoppas definitivt du lärde dig något under dagen annars är det ju mitt fel! :#cheers:

Re: 944-82 3,0 16v. Monstret. Överlevde Sviesta

Posted: 2015-09-19 20:04:57
by Sebastu
Va! Snurrade ni?

R-däck var den bästa investering jag gjort. Känns så tryggt nu.
Köp köp köp!

Re: 944-82 3,0 16v. Monstret. Överlevde Sviesta

Posted: 2015-09-19 20:27:29
by chrix
Har 12st hjul med R-däck hemma så nästa säsong är väl räddad...
Tänkte lära mig köra bilen först och då är det bra ned smala gatdäck...

Re: 944-82 3,0 16v. Monstret. Överlevde Sviesta

Posted: 2015-09-19 22:13:39
by patand
Sebastu wrote:Va! Snurrade ni?
Näe... :wink:

Re: 944-82 3,0 16v. Monstret. Överlevde Sviesta

Posted: 2015-09-20 07:32:57
by chrix
Var bara Patrik som snurrade, jag körde alldeles för långsamt..

Re: 944-82 3,0 16v. Monstret. Överlevde Sviesta

Posted: 2015-09-27 08:37:15
by chrix
Sitter och solar och planerar hur 2016 skall se ut...
Har ju detta året kört med 205/55-15" gatdäck.
Mest för att det inte skall gå så fort när det släpper så jag kan vänja mig av 20års körning med Golf och lära mig åka med överstyrd bil.
Har funkat bra. Körde 1.04.20 på Kullen och 1.08 tider på Sviesta (skall kolla mina filmer för mer exakt tid).
Nästa år blir det R-däck är tanken, fick med 8st hjul med 225/50-15" på 7" fälg och råkade köpa 4st 8x16" fälgar med 225/245 däck.
Tänkte köra slut på dessa 12st hjul och se om det kommer gå fortare.
Är iaf billigt att köra slut det materialet man har liggande.
Bilen skall besiktas till våren så innan det skall buren, stolar, batteri mm skruvas ur för att jag skall kunna pensla hela Coupen röd och snygg.
Även fronten och skinkan skall få lite färg på sig efter jag har lekt och kladdat lite med glasfiber på den.
Alla dekaler skall av och lite lackskador skall fixas och sedan försöka polera upp lite glans.
Sedan är det bara service och hoppas besiktningen går bra och njuta av 2016.
Hoppas få många roliga mil bakom ratten, förbättra mina personliga rekord och träffa mycket trevligt folk...

Re: 944-82 3,0 16v. Monstret. Överlevde Sviesta

Posted: 2015-09-29 14:39:44
by patand
1.08 tider på smala gatdäck är riktigt bra på Sviestad. :) Bra kört!

Vad sitter det för bromsar på bilen, med tanke på att du fortfarande får på 15 tummare så är de inte så jättestora antar jag? Men med en lätt bil så räcker ju originalbromsarna långt iof. :) Tänkte inte på att kolla på förarkursen.

Re: 944-82 3,0 16v. Monstret. Överlevde Sviesta

Posted: 2015-09-29 16:33:56
by chrix
Sitter Wilwood Superlite 2 x 4st och org Skivor.

Re: 944-82 3,0 16v. Monstret. Överlevde Sviesta

Posted: 2015-09-30 08:31:21
by patand
chrix wrote:Sitter Wilwood Superlite 2 x 4st och org Skivor.
Intressant. :) Passar Wilwood oken direkt på spindlarna eller krävs adapter eller modifikation?

Hittar inte Superlite 2 på nätet, bara Superlite 4? Är Superlite 2 en äldre modell?

Re: 944-82 3,0 16v. Monstret. Överlevde Sviesta

Posted: 2015-09-30 08:39:15
by Janne J
patand wrote:
chrix wrote:Sitter Wilwood Superlite 2 x 4st och org Skivor.
Intressant. :) Passar Wilwood oken direkt på spindlarna eller krävs adapter eller modifikation?

Hittar inte Superlite 2 på nätet, bara Superlite 4? Är Superlite 2 en äldre modell?
Jag är också intresserad, har kollat lite på Wilwood men vet egentligen inget om hur kvaliteten är.

Re: 944-82 3,0 16v. Monstret. Överlevde Sviesta

Posted: 2015-09-30 09:01:14
by Karl Birgander
Kruxet med Wilwood är väl att dom inte har dammtätningar? Eller har dessa det?
Alltså inget för åretruntbruk eller så...

För övrigt har jag en diffbroms på g så att jag har möjlighet att försöka hänga på när du har r-däck... :lol: