Page 2 of 6

Re: 944-82 3,0 16v. Monstret.

Posted: 2015-04-22 13:46:12
by chrix
Image


Någon som tror att lamellen behövde bytas?

Re: 944-82 3,0 16v. Monstret.

Posted: 2015-04-22 16:21:15
by Janne J
Inte undra på att det var svårt att växla!

Re: 944-82 3,0 16v. Monstret.

Posted: 2015-05-15 20:21:54
by chrix
Nej nu går den fint att växla, men slirar så nu står den hos Sandén igen för byte av tryckpkatta :-(

Re: 944-82 3,0 16v. Monstret.

Posted: 2015-06-10 16:51:26
by chrix
Tryckplatta bytt så nu funkar det både att växla och ätt få fart, den hugger lite om man skall smygköra men jag får låta bli det :-)

Så skall bilen äntligen in för att få nytt avgassystem.
HåGe avgas. http://www.hageavgassystem.se" onclick="window.open(this.href);return false; hjälper mig med det nästa vecka.
Hoppas den låter lagom mycket då.

Re: 944-82 3,0 16v. Monstret.

Posted: 2015-06-11 07:01:19
by patand
Verkar som du kommer ha bilen i toppskick inför förarkursen! :)

Re: 944-82 3,0 16v. Monstret.

Posted: 2015-06-11 07:17:23
by Henka_E
Har en hel trave lameller som rasat precis sådär! En av mina höll inte ens en hel helg på Gotland ring. Muntert. Kör numera 4-puckat och det funkar mycket bra. Eller - jag märker två skillnader. Den går inte sönder direkt när man tittar på kopplingspedalen och den kostade 1/10 av en original lamell. Har förstås läst på en massa på nätet och jag inser att jag troligen är en idiot för precis ALLA säger att det är bara skit med 4-puck. Rätt lustigt, både jag och kompisen har bytt till det och vi är båda idioter då, för ingen av oss känner nån skillnad egenskapsmässigt...förutom då att den håller ihop och kostar billigt. Kör upp på släpet är då ingen match, inte heller fisa runt i depån - och då är ju min motor precis helt jäkla stendöd på låga varv... Fattar inte varför inte alla kör 4-puck...

Hur som - jag har också ett par tryckplattor med samma felmod liggande i garaget. Ett av de tre fjäderparen knäcks och sen blir det go-middag med den. Så - std typ av tryckplatta går också bort på en räserbil.

Ursäkta o/t, men det är bara så intressant att fler får samma "obegripliga" haveri på sina lameller!

Re: 944-82 3,0 16v. Monstret.

Posted: 2015-06-11 12:25:34
by mijo
Var köper du 4-puckars lameller?

Re: 944-82 3,0 16v. Monstret.

Posted: 2015-06-11 13:18:16
by makkanftw
http://www.clutchnet.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
har rätt schyssta priser.

Re: 944-82 3,0 16v. Monstret.

Posted: 2015-06-11 16:01:41
by chrix
Hoppas den bara funkar, toppskick kommer den aldrig bli :-)

Re: 944-82 3,0 16v. Monstret.

Posted: 2015-06-12 08:11:45
by patand
chrix wrote:Hoppas den bara funkar, toppskick kommer den aldrig bli :-)
Toppskick för mig är när bilen funkar som den ska. Jag är inte mycket för putsande. :)

Re: 944-82 3,0 16v. Monstret.

Posted: 2015-06-15 08:39:35
by chrix
Ja prio 1 är ju funktion.
Men har någon dröm/plan om att bilen kommer utvecklas både angående Prestanda och Utseende i framtiden.
Men är ju typ en "Räserbil" så utställningskick blir den ju aldrig i.
Men jag har MÅNGA saker på "attgöralistan"

Re: 944-82 3,0 16v. Monstret.

Posted: 2015-07-05 08:47:59
by chrix
Då var jag på Kinnekulle igår.
VARMT.....
Men hade kul och bilen verkade hålla hyffsat, det verkar försvinna lite vatten tyvärr, men ser inget läckage :(
1.04.2 blev dagens bästa tid.

Re: 944-82 3,0 16v. Monstret.

Posted: 2015-07-08 11:51:36
by chrix
Blev ett hål I rutan innan Kullen, tur var det.
Image
Och tur jag fick plats under tak
Image

Re: 944-82 3,0 16v. Monstret.

Posted: 2015-07-08 12:09:56
by patand
Bra tid runt kullen! :) 1.10 på Sviestad ska defintivit vara möjligt på förarkursen (om banan är torr). :)

Re: 944-82 3,0 16v. Monstret.

Posted: 2015-07-14 06:54:02
by chrix
Ja jag hoppas både på torrt väder och en hyfsad tid, men mest ha kul och förhoppningsvis lära mig något.