Som några av er kanske observerade i min andra projekttråd så har jag köpt en 944 N/A -84 åt min sambo.
Köpte bilen av en slump då jag såg en annons med en 944 som inte startade (fanns ingen gnista) och hade en del renoveringsbehov utvändigt.
När jag insåg att bilen stod i grannstaden skickade jag ett riktigt skambud som jag fick höja lite, då nappade säljaren.

Som den stod när vi hämtade hem den.
Anledningen till att jag valt att köpa en egen bil till sambon är att hon börjat åka konbana i år och tycker det är jätteskoj. Mindre kul att dela bil dock, vissa träffar innebär de att man får köra mindre, de blir dubbelt slitage på bilen etc etc. Sen är de väl extra skoj för henne att komma till körningar/träffar i något eget.
Bilen i fråga är alltså en Porsche 944 N/A -84. Dvs 163hk.
Vid köp fanns ingen gnista, man hade prövat byta DME-relä samt styrbox utan resultat. Man hade även mätt på vevaxelgivarna och de visade noll.
Exteriört finns det rost i trösklarna, lite småskador här och var, lite rost etc.
Interiören har spruckna säten m.m.

Det som ska göras inför säsongen 2015 är följande:
- Få igång den och se till att den går riktigt (inkl storservice)
- Svetsa nya trösklar
- EV. lacka den själv alt fixa det värsta bara
- Besiktiga givetvis
- Rensa ur inredningen och lacka den invändigt
- Sportstolar
- Moccaratt
- Renovera fälgarna (polera upp kanterna och lacka centrumen)
- Ev Porsches M030chassi (justerbara konidämpare)
- GTSlyktor (flytta över de gamla från turbon när jag byter på den)
Sen får vi se, tanken är ju lite att när de blir värre saker på turbon får de gamla kliva över till den här, sen även att man kanske gör lite beg.fynd på roliga saker.
Till en början är det ett projekt som ska kosta minimalt med pengar, trivs hon bra med bilen kan man väl fundera om efter första säsongen.