Lägg upp en egen tråd och presentera din bil och dina projekt.
eckan
S-Poster
Posts: 145 Joined: 2008-05-23 01:03:58
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1988
Location: Köping
Contact:
#76
Post
by eckan » 2016-06-19 21:32:57
Bjuder på en bild av några ventiler till S2 toppen, grym kvalitet på Porsche rakt i genom!
Dessa har gått ca 20 000 mil och är enbart rengjorda....
Last edited by
eckan on 2017-11-09 12:15:31, edited 1 time in total.
Erik Malmström
Köping
Porsche 951 -88 375WHP
Portar, Flödar, MIRA-Fräsning av topplock.
Björn Nilsson
Turbo-Poster
Posts: 973 Joined: 2004-03-29 11:36:57
Telefon: 0704847656
Bilmodell: Porsche 951-E85
Årsmodell: 1990
Location: Lomma
Contact:
#77
Post
by Björn Nilsson » 2016-06-21 14:54:06
Kommer bli helgrymt detta! Bra jobbat
/Björn
Mvh Björn Nilsson
eckan
S-Poster
Posts: 145 Joined: 2008-05-23 01:03:58
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1988
Location: Köping
Contact:
#78
Post
by eckan » 2016-06-21 20:23:41
Köpte mig en 19mm ställbar 968 M030 krängare till bakvagnen.
Last edited by
eckan on 2017-11-09 12:16:29, edited 1 time in total.
Erik Malmström
Köping
Porsche 951 -88 375WHP
Portar, Flödar, MIRA-Fräsning av topplock.
eckan
S-Poster
Posts: 145 Joined: 2008-05-23 01:03:58
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1988
Location: Köping
Contact:
#79
Post
by eckan » 2016-06-21 20:25:30
Byggde ett nytt motorfäste på grenrörsidan för bättre frigång.
Last edited by
eckan on 2017-11-09 12:17:39, edited 1 time in total.
Erik Malmström
Köping
Porsche 951 -88 375WHP
Portar, Flödar, MIRA-Fräsning av topplock.
eckan
S-Poster
Posts: 145 Joined: 2008-05-23 01:03:58
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1988
Location: Köping
Contact:
#80
Post
by eckan » 2016-06-21 20:26:32
Bakvagnen sitter nu komplett på plats, bara nya krängaren som ska monteras.
Last edited by
eckan on 2017-11-09 12:18:38, edited 1 time in total.
Erik Malmström
Köping
Porsche 951 -88 375WHP
Portar, Flödar, MIRA-Fräsning av topplock.
eckan
S-Poster
Posts: 145 Joined: 2008-05-23 01:03:58
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1988
Location: Köping
Contact:
#81
Post
by eckan » 2016-06-21 20:27:47
Grenröret färdigt, pulssplittat hela vägen till wastegaten.
l]
Last edited by
eckan on 2017-11-09 12:22:46, edited 2 times in total.
Erik Malmström
Köping
Porsche 951 -88 375WHP
Portar, Flödar, MIRA-Fräsning av topplock.
balansaxel
Turbo-Poster
Posts: 774 Joined: 2004-03-30 05:59:49
Bilmodell: 931 -81 20V turbo
Årsmodell: 1981
Location: Sundsvall
Contact:
#82
Post
by balansaxel » 2016-06-21 21:38:32
Trevligt, bra jobbat!
Kommer du att köra några natriumkylda avgasventiler eller liknande?
eckan
S-Poster
Posts: 145 Joined: 2008-05-23 01:03:58
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1988
Location: Köping
Contact:
#83
Post
by eckan » 2016-06-22 08:32:32
Nej, jag kommer köra std ventiler. Ser inget behov av kylda ventiler, kolla på tex BMW turbo byggen med massvis med hk där fungerar std ventilerna utmärkt med undantag av vissa modeller.
Dessutom så är Porsches ventiler av riktigt fin kvalitet så det är nog inga problem.
Mvh Eckan
Erik Malmström
Köping
Porsche 951 -88 375WHP
Portar, Flödar, MIRA-Fräsning av topplock.
Björn Nilsson
Turbo-Poster
Posts: 973 Joined: 2004-03-29 11:36:57
Telefon: 0704847656
Bilmodell: Porsche 951-E85
Årsmodell: 1990
Location: Lomma
Contact:
#84
Post
by Björn Nilsson » 2016-06-22 15:25:09
Jag kommer också köra originalventiler, Erland Cox tyckte inte heller det behövdes några speciella ventiler, Porsches var av mycket bra kvalitet.
/Björn
Mvh Björn Nilsson
balansaxel
Turbo-Poster
Posts: 774 Joined: 2004-03-30 05:59:49
Bilmodell: 931 -81 20V turbo
Årsmodell: 1981
Location: Sundsvall
Contact:
#85
Post
by balansaxel » 2016-06-22 15:36:52
Jamen va trevligt då, alltid skönt att slippa köpa nytt å dyrt hela tiden
951 och många andra turbobilar har ju natriumkylda avgasventiler, men det är troligen overkill då..
som sagt, tänk alla Bmw turbos som bara går och går med sugmotorprylar..
Så kul att det byggs fler 9x4 med mycket muskler
eckan
S-Poster
Posts: 145 Joined: 2008-05-23 01:03:58
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1988
Location: Köping
Contact:
#86
Post
by eckan » 2016-06-22 16:14:51
Självklart så är det bättre med kylda ventiler, men inget måste. Lägger hellre pengarna på ett par tuffa kammar än på en uppsättning svindyra custom ventiler
.
När jag gör i ordning turbo toppar över lag så sätter jag ett bredare säte för bättre värmeavledningsförmåga.
Sen så har nog biltillverkarna lite högre krav på livslängd än vad vi har på våra rejs motorer
Erik Malmström
Köping
Porsche 951 -88 375WHP
Portar, Flödar, MIRA-Fräsning av topplock.
eckan
S-Poster
Posts: 145 Joined: 2008-05-23 01:03:58
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1988
Location: Köping
Contact:
#87
Post
by eckan » 2016-07-07 21:00:02
Köpte mig en 968 motor i delar som jag ska använda toppen och bland annat den hydrauliska kamremspännaren i från.
Börjar få ett ordentligt lager med bra ha delar till dom här bilarna nu.
Last edited by
eckan on 2017-11-09 12:23:52, edited 1 time in total.
Erik Malmström
Köping
Porsche 951 -88 375WHP
Portar, Flödar, MIRA-Fräsning av topplock.
eckan
S-Poster
Posts: 145 Joined: 2008-05-23 01:03:58
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1988
Location: Köping
Contact:
#88
Post
by eckan » 2017-01-15 22:47:21
Det har inte hänt så mycket på Porsche fronten på ett tag men uppdaterar med några bilder iaf.
Downpipen är så gott som färdig, väntar på en flexbit till wastegate röret bara.
Sen så har jag börjat med insuget, det blir nästa uppdatering då jag inte har så bra bilder på det.
Mvh//Eckan
Last edited by
eckan on 2017-11-09 12:27:36, edited 1 time in total.
Erik Malmström
Köping
Porsche 951 -88 375WHP
Portar, Flödar, MIRA-Fräsning av topplock.
eckan
S-Poster
Posts: 145 Joined: 2008-05-23 01:03:58
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1988
Location: Köping
Contact:
#89
Post
by eckan » 2017-01-16 21:42:23
Last edited by
eckan on 2017-11-09 12:33:17, edited 1 time in total.
Erik Malmström
Köping
Porsche 951 -88 375WHP
Portar, Flödar, MIRA-Fräsning av topplock.
DLS
Addict
Posts: 3215 Joined: 2004-07-06 13:29:23
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Location: Vingåker
Contact:
#90
Post
by DLS » 2017-01-16 22:11:26
Snyggt gjort
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
Users browsing this forum: Arne87 , Bing [Bot]