951-88 | 3.0 16V Turbo | Projekt Bus

Lägg upp en egen tråd och presentera din bil och dina projekt.
Meddelande
Författare
Dea
Addict
Inlägg: 1746
Blev medlem: 2004-05-31 18:01:09
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: 951-88 | Projekt Bus

#46 Inlägg av Dea » 2015-02-10 21:13:46

Vem portade toppen?

/Dea
Porsche 944 Turbo -90
PCS #9245

eckan
S-Poster
Inlägg: 137
Blev medlem: 2008-05-23 01:03:58
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1988
Ort: Köping
Kontakt:

951-88 | Projekt Bus

#47 Inlägg av eckan » 2015-02-10 22:38:49

Dea skrev:Vem portade toppen?

/Dea

Jag har portat toppen, jag portar lite toppar som hobby.
Har egen flödesbänk och mira-fräs.

Mvh//Eckan
Erik Malmström
Köping

Porsche 951 -88 375WHP

Portar, Flödar, MIRA-Fräsning av topplock.

Dea
Addict
Inlägg: 1746
Blev medlem: 2004-05-31 18:01:09
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: 951-88 | Projekt Bus

#48 Inlägg av Dea » 2015-02-10 22:41:49

Trevligt :-)

Snyggt bygge, står själv i valet och kvalet mellan ECUMaster och ECUMaxx inför nästa vinter...

/Dea
Porsche 944 Turbo -90
PCS #9245

eckan
S-Poster
Inlägg: 137
Blev medlem: 2008-05-23 01:03:58
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1988
Ort: Köping
Kontakt:

951-88 | Projekt Bus

#49 Inlägg av eckan » 2015-02-10 22:58:58

Kan säga av egen erfarenhet att MaxxECU är långt efter många andra sprut mjukvarumässigt.
Har mappat en bil med det och blev mycket besviken, allt var väldigt basic det saknar massor av funktioner som dom flesta andra spruten har.
Med det så menar jag inte att det är dåligt, men dom varuför det som exklusivare än vad det är.

Ett sprut som är väldigt bra i samma prisklass som MAXXecu är Vipec, det ligger väldigt långt fram i utvecklingen!

Mvh//Eckan
Erik Malmström
Köping

Porsche 951 -88 375WHP

Portar, Flödar, MIRA-Fräsning av topplock.

eckan
S-Poster
Inlägg: 137
Blev medlem: 2008-05-23 01:03:58
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1988
Ort: Köping
Kontakt:

951-88 | Projekt Bus

#50 Inlägg av eckan » 2015-02-14 16:12:50

500hk vs 400hk

Bild

Bild
Senast redigerad av 1 eckan, redigerad totalt 2017 gånger.
Erik Malmström
Köping

Porsche 951 -88 375WHP

Portar, Flödar, MIRA-Fräsning av topplock.

Björn Nilsson
Turbo-Poster
Inlägg: 973
Blev medlem: 2004-03-29 11:36:57
Telefon: 0704847656
Bilmodell: Porsche 951-E85
Årsmodell: 1990
Ort: Lomma
Kontakt:

Re: 951-88 | Projekt Bus

#51 Inlägg av Björn Nilsson » 2015-02-15 13:27:33

Vilken turbo blev det? Modellbeteckning alltså? :#cheers:

Mvh Björn
Mvh Björn Nilsson

eckan
S-Poster
Inlägg: 137
Blev medlem: 2008-05-23 01:03:58
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1988
Ort: Köping
Kontakt:

951-88 | Projekt Bus

#52 Inlägg av eckan » 2015-02-15 18:21:21

Precision 5558 CEA Med K26 a/r 0.82 avgashus och E kompressor kåpa. Borde bli lagom för 450whp.
Erik Malmström
Köping

Porsche 951 -88 375WHP

Portar, Flödar, MIRA-Fräsning av topplock.

eckan
S-Poster
Inlägg: 137
Blev medlem: 2008-05-23 01:03:58
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1988
Ort: Köping
Kontakt:

951-88 | Projekt Bus

#53 Inlägg av eckan » 2015-02-19 19:28:27

Modifierat motorfäste, fick ta bort över 1cm för att nya turbon skulle passa!

Bild
Senast redigerad av 1 eckan, redigerad totalt 2017 gånger.
Erik Malmström
Köping

Porsche 951 -88 375WHP

Portar, Flödar, MIRA-Fräsning av topplock.

Användarvisningsbild
balansaxel
Turbo-Poster
Inlägg: 774
Blev medlem: 2004-03-30 05:59:49
Bilmodell: 931 -81 20V turbo
Årsmodell: 1981
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Re: 951-88 | Projekt Bus

#54 Inlägg av balansaxel » 2015-02-19 20:36:07

:#cheers: snyggt!
931 Gts replika 20V turbo -81 Restomod
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 17&t=30523" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS 13999
/Magnus

fälgen
Addict
Inlägg: 1310
Blev medlem: 2010-08-19 11:12:24
Bilmodell: 951 -86 / 944 -84
Årsmodell: 1986
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: 951-88 | Projekt Bus

#55 Inlägg av fälgen » 2015-02-20 17:42:14

eckan skrev:Bakvagn påväg ihop.
Bild
Vad målade/lackade du med? Ser väldigt snyggt ut!

eckan
S-Poster
Inlägg: 137
Blev medlem: 2008-05-23 01:03:58
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1988
Ort: Köping
Kontakt:

951-88 | Projekt Bus

#56 Inlägg av eckan » 2015-02-28 00:31:38

Lyfte på toppen och hittade det här, så nu blir det 3L 16V.
Surt iom att jag redan köpt ny turbo till 2.5'an...

Bild
Senast redigerad av 1 eckan, redigerad totalt 2017 gånger.
Erik Malmström
Köping

Porsche 951 -88 375WHP

Portar, Flödar, MIRA-Fräsning av topplock.

eckan
S-Poster
Inlägg: 137
Blev medlem: 2008-05-23 01:03:58
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1988
Ort: Köping
Kontakt:

951-88 | Projekt Bus

#57 Inlägg av eckan » 2015-02-28 00:35:09

Fick rätta till dom polsk tillverkade motorfästena, dom var 1,5cm högre än std fästena! Gör om gör rätt, tur man har vänner som är verktygsmakare och bilintresserade.

Bild
Senast redigerad av 1 eckan, redigerad totalt 2017 gånger.
Erik Malmström
Köping

Porsche 951 -88 375WHP

Portar, Flödar, MIRA-Fräsning av topplock.

eckan
S-Poster
Inlägg: 137
Blev medlem: 2008-05-23 01:03:58
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1988
Ort: Köping
Kontakt:

951-88 | Projekt Bus

#58 Inlägg av eckan » 2015-02-28 00:37:01

fälgen skrev:
eckan skrev:Bakvagn påväg ihop.
Bild
Vad målade/lackade du med? Ser väldigt snyggt ut!

Vanlig sprayburk med ordentligt underarbete. ;)
Erik Malmström
Köping

Porsche 951 -88 375WHP

Portar, Flödar, MIRA-Fräsning av topplock.

eckan
S-Poster
Inlägg: 137
Blev medlem: 2008-05-23 01:03:58
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1988
Ort: Köping
Kontakt:

951-88 | Projekt Bus

#59 Inlägg av eckan » 2015-03-13 12:40:19

Ooops...
Precision 6266 a/r .84 T4 divided och Precision 46mm wastegate.

Bild
Senast redigerad av 1 eckan, redigerad totalt 2017 gånger.
Erik Malmström
Köping

Porsche 951 -88 375WHP

Portar, Flödar, MIRA-Fräsning av topplock.

Användarvisningsbild
tommy74
NA-Poster
Inlägg: 25
Blev medlem: 2014-08-24 20:44:55
Telefon: 0733145946
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1991
Ort: Falkenberg
Kontakt:

Re: 951-88 | Projekt Bus

#60 Inlägg av tommy74 » 2015-03-14 19:36:43

Det var en rejäl turbo :) kommer nog att bli bra tryck i 3 liters motorn med den.

Trist med reporna i cylindern på 2.5 liters motorn,ganska vanlig med dom här djupa reporna i 944 motorerna tyvärr.
Oftast brukar man inte märka något konstigt med motorer med dom här reporna,men det är ju inte så roligt när man vet att dom finns där.

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot]