Under vintern så passade jag på att se över motorn.
Toppen portades samt fick nya större 47mm insugsventiler och ventilfjädrar med crmo retainer från lindsey racing. Samt en 9R kam monterades.
Flödar 233cfm vid 12mm/kamlyft, 262cfm max
Blocket toppdeckades och fick o-ringar ifrästa.
Samtidigt balanserades och viktjusterades allt.
Gaveln på intercoolern bygdes om.
Svänghjulet frästes om för 60-2 trigger.
Turbon blev en kkk/borgwarnerhybrid som SL-Turbo bygde åt mig.
51mm in Billet hjul
61mm ut Slipade inpellerblad/flowprep
8'ans avgashus
Wastegaten blev en Tial 38mm
Motorstyrningen ersattes av ett Ecumaster EMU
som kompleterades med camtrigger från clewett engineering och Ls2truck tändspolar.
Bosch -044 Bränslepump
Bosch Ev14 1200cc spridare
Dumpventil från Marmander
2.5" Tryckrör
Ett 3" Ferrita blev även monterat ihop med en 3" downpipe
