QV_ wrote:Det sitter fjädrar i kopplingen, det är riktigt.
Skall jag vara helt ärlig så har jag inte noggrann kontrollerat vad funktionen är på dom utan bara förutsatt att de sitter där av en orsak eftersom de kostar pengar att producera och montera...
Den orsaken jag kommer på är att utjämna rycket lite extra.
Har ett svagt minne av att de var sönder på en 9K koppling jag bytte. Fast de vart inte bytta av just den orsaken mera att jag konstaterade att det också var trasigt på koppling.
Får kolla om jag redan har slängt lamellen till Golfen, det låter som ett rätt OK "sitta i kvällssolen och plockaisär projekt" tillsammans med en eller flera pilsner.
/Jan
Cédric wrote:Min koppling kan klucka till när man släpper upp vid stillastående. I övrigt funkar den bra, och är skapligt nybytt..
Kan meddela att jag ställer in TP70 med 931an. Motorn började jag riva idag. Min koppling lät varje gång jag kopplade. Jag tog det som ett tecken från bilen att det var dags att sluta köra och börja mecka och se fram emot en tidig vår .
Några generella tips? Vad akta etc? hur får man bort huvlåset mest smärtfritt? Vajern går ju genom fästet till expansionskärlet. Och vad galen jag blir på dessa slangklämmor! Ingen är sig den andra lik. Allt från 6-9mm skallar, vissa bara spår, vissa bara stjärna etc.. Tror ni att jag kommer byta till likadana??