Page 5 of 5

Re: 968 cs -94 | PORVETTE

Posted: 2017-09-08 11:17:47
by ryding
tack. Jag ska sortera ut alla småsaker och justera in bilen bra, så joppas jag att jag får vara med på pcs banträffar.

Hur får man koll på alla roliga porscheträffar?

Re: 968 cs -94 | PORVETTE

Posted: 2017-09-08 13:27:51
by toyrace
Du blir medlem här: https://www.porsche.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: 968 cs -94 | PORVETTE

Posted: 2017-09-27 14:42:30
by StefanQ
Ditt bygge jättefint ut, får man fråga hur du gjorde med huvudbromscylindern och vacuumklockan? Skall bygga nytt insug med separata spjällhus och det är i vägen så att säga...;-)...

Re: 968 cs -94 | PORVETTE

Posted: 2017-09-27 14:58:31
by ryding
Tack.

Jag provade alla möjliga olika varianter, men det gick inte att få in nånting där bromsservot hade suttit.
Många bygger ett hydroboost system liknande audis.

Jag monterade ett stående pedalställ med bromsvåg istället.

Re: 968 cs -94 | PORVETTE

Posted: 2017-09-27 15:34:55
by StefanQ
Aha, det gör ju allt mkt enklare såklart...
Audis hydroboost måste jag kolla vidare på...är det en elektrisk bromservo?

Re: 968 cs -94 | PORVETTE

Posted: 2017-09-27 18:16:53
by ryding
Audis är hydraliskt med bromsbomb. Men det blir ganska många fula saker i maskinrummet.

Jänkarna brukar ju montera bromsservot i kupen där man har fötterna, har sökt på detta utan att hitta nåt vettigt

Re: 968 cs -94 | PORVETTE

Posted: 2017-10-11 10:01:37
by chrix
Vad tar du för att göra om det i min 944?

Re: 968 cs -94 | PORVETTE

Posted: 2017-10-12 19:07:20
by ryding
exakt vad chrix?

Re: 968 cs -94 | PORVETTE

Posted: 2017-10-12 20:14:09
by chrix
En likadan v8 i min bil som du har.

Re: 968 cs -94 | PORVETTE

Posted: 2017-10-12 21:19:28
by ryding
Jag förstår.

Grejen är att man lägger ner så många timmar på att göra det, så för det första så skulle det aldrig bli klart, och för det andra så skulle det kosta som en halvhygglig 911 gt3

Re: 968 cs -94 | PORVETTE

Posted: 2018-01-14 21:11:24
by ryding
Tänkte uppdatera med några bilder från sommaren som har gått. flera byggbilder kommer, men dom flesta ligger i mobilen, måste få över dom till datorn bara.


Nu står bilen i garaget igen, motorn är urskruvad för översyn.
Ska bytas kamaxel, lyftare ventilfjädrar osv.

Har äntligen bokat in en banträff :#cheers:
Den 19/5 ska gotland ring besökas, ska bli spännande att se hur vi tar oss runt den banan. (det svänger ju lite mer än på mantorp där)

Re: 968 cs -94 | PORVETTE

Posted: 2018-01-14 22:10:08
by toyrace
Mycket tjusigt! RSD="Rydings snygga drivlina" :wink:
/Stig

Re: 968 cs -94 | PORVETTE

Posted: 2018-01-14 23:13:18
by gtBen
grattis! det ser riktigt grannt ut :#944burn:

Bengt

Re: 968 cs -94 | PORVETTE

Posted: 2018-01-15 09:02:31
by gegge
Väldigt fin och jag kan tänka mig att bilen är trevlig att köra med den motorn!

Jag blev lite nyfiken hur du fick igenom bilen som ombyggd då du säger att motorn har 315-340hk även om tjänstevikten är höga 1425kg. Ser att du hittat en motor med bara 176kW vilket naturligtvis underlättar för ett T31 byte :D .

Däremot ser det ut som du glömt att besiktiga bilen sedan 2014...

Re: 968 cs -94 | PORVETTE

Posted: 2018-01-15 22:27:30
by ryding
Tack killar!

Den är inte besiktigad i detta utförande. Det har jag som du säger råkat ha glömt under årens gång :-)

Den enda chansen jag har är att besiktiga som ombyggt fordon, men det är ingen spikrak väg heller.

Första generationens ls1 från -98 har runt 286hk, med en sån i så går det att regga som ombyggt.