968 cs -94 | PORVETTE

Lägg upp en egen tråd och presentera din bil och dina projekt.
Message
Author
User avatar
Jinnarp
Turbo-Poster
Posts: 477
Joined: 2013-08-23 15:19:09
Bilmodell: N/A 944
Årsmodell: 1985
Location: Furulund
Contact:

968 cs -94 |

#16 Post by Jinnarp »

Håller med. Alla är naturligtvis fria att göra vad dom vill med sina grejer, men känns lite som pengaförstöring! Men löser du det utan att sätta kapen i bilen och att den går att återställa är det ju en annan sak.
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!!

ryding
S-Poster
Posts: 61
Joined: 2013-12-10 22:13:36
Bilmodell: 968 clubsport
Årsmodell: 1994
Contact:

#17 Post by ryding »

Vad är det som förstörs av att byta maskin? Bara att bulta tillbaks den gamla om man känner för det.
Som jag ser det så gör jag bilen en tjänst genom att ge den en motor som matchar det underbara chassit

User avatar
Jinnarp
Turbo-Poster
Posts: 477
Joined: 2013-08-23 15:19:09
Bilmodell: N/A 944
Årsmodell: 1985
Location: Furulund
Contact:

968 cs -94 |

#18 Post by Jinnarp »

Får en ls1 plats "bolt on"?
Tror dock Dr. Ing. F porsche vrider sig i graven om man lastar in en jänkemotor i en tysk bil ;p
Uppdatera med bilder när du bygger.
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!!

User avatar
Janne J
Addict
Posts: 1328
Joined: 2013-01-01 13:47:35
Telefon: 0705829625
Bilmodell: 911SC, 944S2
Årsmodell: 1990
Location: Kinna
Contact:

Re: 968 cs -94 |

#19 Post by Janne J »

Titta lite på den här: http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=9 ... sc&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS 13359, 911SC-82, Mustang HT 65

ryding
S-Poster
Posts: 61
Joined: 2013-12-10 22:13:36
Bilmodell: 968 clubsport
Årsmodell: 1994
Contact:

#20 Post by ryding »

Utrymmesmässigt passar den. Bilder kommer :-)

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25403
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

Re:

#21 Post by patand »

ryding wrote:Vad är det som förstörs av att byta maskin?
Arvet och värdet. CS är ju snudd på samlarbilar redan idag och kommer definitivt bli det i framtiden.

En vanlig 944:a får ju lätt lika underbart chassie som 968an och har tillverkats i långt fler exemplar än 968 CS, så varför inte stoppa LS1:an i en 944:a istället? Bara en tanke.

Ett coolt alternativ kan ju också vara att göra som Jappe och sätta kompressor på 968a motorn. 8)

Men som sagt, du gör givetvis som du vill med din bil och det är såklart alltid intressant att följa en ombyggnation av det slaget! :)
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

User avatar
Rhodin-Gbg
Turbo-Poster
Posts: 502
Joined: 2012-11-18 21:48:07
Telefon: 0705810303
Bilmodell: Porsche 944 Turbo
Årsmodell: 1986
Location: Göteborg - Vallda!
Contact:

Re: 968 cs -94 |

#22 Post by Rhodin-Gbg »

Köp ett Renegade-kit och gör det om du vill!!
Porsche 944 Turbo 1986 återuppstår snart igen!

User avatar
GIII Racing
S-Poster
Posts: 93
Joined: 2012-12-22 18:40:20
Telefon: 0707397411
Bilmodell: Porsche 944S2 x2st
Årsmodell: 1991
Contact:

Re: 968 cs -94 |

#23 Post by GIII Racing »

Eller så kan du kolla den här tråden på rejsa http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1 ... 20a6500055" onclick="window.open(this.href);return false; :#944burn:

ryding
S-Poster
Posts: 61
Joined: 2013-12-10 22:13:36
Bilmodell: 968 clubsport
Årsmodell: 1994
Contact:

#24 Post by ryding »

Tackar för många bra tips och intressant läsning. Alltid kul med engagerade människor :-)
Kompressormaskiner har jag byggt förr och älskar deras karaktär, framförallt i en banbil.
Men just nu är jag helt inne på en ls maskin, tiden lär utvisa vad det blir.

Första steget på bilen blir att försöka modda dit någon form av diffbroms iaf

User avatar
Jinnarp
Turbo-Poster
Posts: 477
Joined: 2013-08-23 15:19:09
Bilmodell: N/A 944
Årsmodell: 1985
Location: Furulund
Contact:

968 cs -94 |

#25 Post by Jinnarp »

Kompressor tycker jag är intressant, men verkar väldigt dyrt :( känns som att turbo är billigare, fast i slutändan behöver man kanske bygga om och ändra mer.
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!!

User avatar
Karl Birgander
Addict
Posts: 6556
Joined: 2006-03-12 21:01:55
Telefon: 0737168502
Bilmodell: 944 S2
Årsmodell: 1990
Location: Älvängen
Contact:

Re: 968 cs -94 |

#26 Post by Karl Birgander »

Bra val!
När min maskin rasar någon gång så byter jag gärna till en LS* motor.
Enklare, billigare effekt utan att oroa sig för ras finns nog inte.
Man slipper också alla former av lagg som är störande och laddtryck som gör sönder saker.
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)

ryding
S-Poster
Posts: 61
Joined: 2013-12-10 22:13:36
Bilmodell: 968 clubsport
Årsmodell: 1994
Contact:

Re: 968 cs -94 |

#27 Post by ryding »

Precis Karl. Och om man är lite klurig så kan man t om få lagliga papper med motorn och kan besiktiga bilen som vanligt vilket blir väldigt krångligt med turbo eller kompressor.

ryding
S-Poster
Posts: 61
Joined: 2013-12-10 22:13:36
Bilmodell: 968 clubsport
Årsmodell: 1994
Contact:

Sv: 968 cs -94 |

#28 Post by ryding »

Äntligen börjar sillyseason så man får skruva lite.
Ut med det gamla.
Image

User avatar
robinkjellstedt
Turbo-Poster
Posts: 519
Joined: 2012-09-11 16:40:46
Bilmodell: 968
Årsmodell: 1992
Location: Göteborg
Contact:

Re: 968 cs -94 |

#29 Post by robinkjellstedt »

Blir det LS1? :roll:

ryding
S-Poster
Posts: 61
Joined: 2013-12-10 22:13:36
Bilmodell: 968 clubsport
Årsmodell: 1994
Contact:

#30 Post by ryding »

Inte riktigt bestämt än. Beror lite på vad jag snubblar på

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users