968 cs -94 | PORVETTE

Lägg upp en egen tråd och presentera din bil och dina projekt.
Message
Author
ryding
S-Poster
Posts: 61
Joined: 2013-12-10 22:13:36
Bilmodell: 968 clubsport
Årsmodell: 1994
Contact:

Re: 968 cs -94 | PORVETTE

#61 Post by ryding »

tack. Jag ska sortera ut alla småsaker och justera in bilen bra, så joppas jag att jag får vara med på pcs banträffar.

Hur får man koll på alla roliga porscheträffar?

User avatar
toyrace
Turbo-Poster
Posts: 434
Joined: 2012-06-17 19:37:09
Telefon: 0708405537
Bilmodell: 944
Årsmodell: 1985B
Location: Skene
Contact:

Re: 968 cs -94 | PORVETTE

#62 Post by toyrace »

Du blir medlem här: https://www.porsche.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
944 85b
944S2 Racebil Såld

User avatar
StefanQ
Turbo-Poster
Posts: 531
Joined: 2006-11-30 20:58:44
Contact:

Re: 968 cs -94 | PORVETTE

#63 Post by StefanQ »

Ditt bygge jättefint ut, får man fråga hur du gjorde med huvudbromscylindern och vacuumklockan? Skall bygga nytt insug med separata spjällhus och det är i vägen så att säga...;-)...
968-95 Coupe med LSD och fullt ställbart Konichassi, egentillverkat avgas hela vägen, Fidanza svänghjul, ENEM kammar med massor av duration, ökat komp, portad topp, matchat insug, Pauter lightweight stakar, hårdare ventilfjädrar, helbalanserad motor, Lindsey bafflekit, green giant spridare. Mappad till 226 rwhp.
32 varv på Ringen
PCS 10936

ryding
S-Poster
Posts: 61
Joined: 2013-12-10 22:13:36
Bilmodell: 968 clubsport
Årsmodell: 1994
Contact:

Re: 968 cs -94 | PORVETTE

#64 Post by ryding »

Tack.

Jag provade alla möjliga olika varianter, men det gick inte att få in nånting där bromsservot hade suttit.
Många bygger ett hydroboost system liknande audis.

Jag monterade ett stående pedalställ med bromsvåg istället.

User avatar
StefanQ
Turbo-Poster
Posts: 531
Joined: 2006-11-30 20:58:44
Contact:

Re: 968 cs -94 | PORVETTE

#65 Post by StefanQ »

Aha, det gör ju allt mkt enklare såklart...
Audis hydroboost måste jag kolla vidare på...är det en elektrisk bromservo?
968-95 Coupe med LSD och fullt ställbart Konichassi, egentillverkat avgas hela vägen, Fidanza svänghjul, ENEM kammar med massor av duration, ökat komp, portad topp, matchat insug, Pauter lightweight stakar, hårdare ventilfjädrar, helbalanserad motor, Lindsey bafflekit, green giant spridare. Mappad till 226 rwhp.
32 varv på Ringen
PCS 10936

ryding
S-Poster
Posts: 61
Joined: 2013-12-10 22:13:36
Bilmodell: 968 clubsport
Årsmodell: 1994
Contact:

Re: 968 cs -94 | PORVETTE

#66 Post by ryding »

Audis är hydraliskt med bromsbomb. Men det blir ganska många fula saker i maskinrummet.

Jänkarna brukar ju montera bromsservot i kupen där man har fötterna, har sökt på detta utan att hitta nåt vettigt

chrix
S2-Poster
Posts: 300
Joined: 2013-06-03 12:41:03
Bilmodell: 944
Årsmodell: 1982
Location: Alingsås
Contact:

Re: 968 cs -94 | PORVETTE

#67 Post by chrix »

Vad tar du för att göra om det i min 944?
Alingsåsare.
Familjefraktare: VW CrossTouran 2011
Pendlarkälke: Volvo S60 B5 2022
FD Bansmiskare: VW Golf Gti 2,0 16v 1988
Banbilen: Porsche 944 3,0 16v 1982

ryding
S-Poster
Posts: 61
Joined: 2013-12-10 22:13:36
Bilmodell: 968 clubsport
Årsmodell: 1994
Contact:

Re: 968 cs -94 | PORVETTE

#68 Post by ryding »

exakt vad chrix?

chrix
S2-Poster
Posts: 300
Joined: 2013-06-03 12:41:03
Bilmodell: 944
Årsmodell: 1982
Location: Alingsås
Contact:

Re: 968 cs -94 | PORVETTE

#69 Post by chrix »

En likadan v8 i min bil som du har.
Alingsåsare.
Familjefraktare: VW CrossTouran 2011
Pendlarkälke: Volvo S60 B5 2022
FD Bansmiskare: VW Golf Gti 2,0 16v 1988
Banbilen: Porsche 944 3,0 16v 1982

ryding
S-Poster
Posts: 61
Joined: 2013-12-10 22:13:36
Bilmodell: 968 clubsport
Årsmodell: 1994
Contact:

Re: 968 cs -94 | PORVETTE

#70 Post by ryding »

Jag förstår.

Grejen är att man lägger ner så många timmar på att göra det, så för det första så skulle det aldrig bli klart, och för det andra så skulle det kosta som en halvhygglig 911 gt3

ryding
S-Poster
Posts: 61
Joined: 2013-12-10 22:13:36
Bilmodell: 968 clubsport
Årsmodell: 1994
Contact:

Re: 968 cs -94 | PORVETTE

#71 Post by ryding »

Tänkte uppdatera med några bilder från sommaren som har gått. flera byggbilder kommer, men dom flesta ligger i mobilen, måste få över dom till datorn bara.


Nu står bilen i garaget igen, motorn är urskruvad för översyn.
Ska bytas kamaxel, lyftare ventilfjädrar osv.

Har äntligen bokat in en banträff :#cheers:
Den 19/5 ska gotland ring besökas, ska bli spännande att se hur vi tar oss runt den banan. (det svänger ju lite mer än på mantorp där)
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
toyrace
Turbo-Poster
Posts: 434
Joined: 2012-06-17 19:37:09
Telefon: 0708405537
Bilmodell: 944
Årsmodell: 1985B
Location: Skene
Contact:

Re: 968 cs -94 | PORVETTE

#72 Post by toyrace »

Mycket tjusigt! RSD="Rydings snygga drivlina" :wink:
/Stig
944 85b
944S2 Racebil Såld

gtBen
Turbo-Poster
Posts: 630
Joined: 2009-06-02 17:03:16
Bilmodell: 924S
Årsmodell: 1986
Location: Mönsterås
Contact:

Re: 968 cs -94 | PORVETTE

#73 Post by gtBen »

grattis! det ser riktigt grannt ut :#944burn:

Bengt
en analog man i en digital värld
924S -86 Esset (fka N.N.)

User avatar
gegge
Addict
Posts: 2627
Joined: 2007-06-13 07:05:52
Bilmodell: 924, turbo och S
Årsmodell: 1981
Location: Skåne
Contact:

Re: 968 cs -94 | PORVETTE

#74 Post by gegge »

Väldigt fin och jag kan tänka mig att bilen är trevlig att köra med den motorn!

Jag blev lite nyfiken hur du fick igenom bilen som ombyggd då du säger att motorn har 315-340hk även om tjänstevikten är höga 1425kg. Ser att du hittat en motor med bara 176kW vilket naturligtvis underlättar för ett T31 byte :D .

Däremot ser det ut som du glömt att besiktiga bilen sedan 2014...
Fredrik Torkildsen

I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself. -Ferdinand Porsche

ryding
S-Poster
Posts: 61
Joined: 2013-12-10 22:13:36
Bilmodell: 968 clubsport
Årsmodell: 1994
Contact:

Re: 968 cs -94 | PORVETTE

#75 Post by ryding »

Tack killar!

Den är inte besiktigad i detta utförande. Det har jag som du säger råkat ha glömt under årens gång :-)

Den enda chansen jag har är att besiktiga som ombyggt fordon, men det är ingen spikrak väg heller.

Första generationens ls1 från -98 har runt 286hk, med en sån i så går det att regga som ombyggt.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users