Page 3 of 4

Re: 924 TURBO -79 Chassi nr:0970

Posted: 2013-11-07 14:50:12
by [Bobo]
sebtho wrote:Okej.
Tack för hjälpen Bobo.

Hälsningar Bassen
Så lite så! :D
Mindre än vanligt visade sig ju emellertid...
Cédric wrote:På turbomodellen är den ju något mer komplex då den även styr bränsle som funktion av laddtryck. Vi kan kalla den bränsletrycksregulator istället :) :#944burn:
Då kallar vi den för bränsletrycksregulator! :D

Bobo

Re: 924 TURBO -79 Chassi nr:0970

Posted: 2013-11-07 15:06:05
by sebtho
[Bobo] wrote:
sebtho wrote:Okej.
Tack för hjälpen Bobo.

Hälsningar Bassen
Så lite så! :D
Mindre än vanligt visade sig ju emellertid...
Cédric wrote:På turbomodellen är den ju något mer komplex då den även styr bränsle som funktion av laddtryck. Vi kan kalla den bränsletrycksregulator istället :) :#944burn:
Då kallar vi den för bränsletrycksregulator! :D

Bobo
Okej,
Det verkar son om det är något man ska läsa in sig på... :|

Re: 924 TURBO -79 Chassi nr:0970

Posted: 2013-11-07 16:21:21
by patand
sebtho wrote:Fick en S2 ic ned på köpet av bilen.
S2?

931 från 81 års modell och framåt kallas ibland för 931 S2 (series 2) men den hade ingen IC original.

944 S2 hade heller ingen IC (den har ju inte ens turbo).

Så det måste alltså vara Audi S2 du menar att du ha en IC ifrån då?

Du får ha i åtanke att detta är Porscheland, S2 betyder inte automatisk Audi här... ;-)

Re: 924 TURBO -79 Chassi nr:0970

Posted: 2013-11-07 16:57:24
by sebtho
patand wrote:
sebtho wrote:Fick en S2 ic ned på köpet av bilen.
S2?

931 från 81 års modell och framåt kallas ibland för 931 S2 (series 2) men den hade ingen IC original.

944 S2 hade heller ingen IC (den har ju inte ens turbo).

Så det måste alltså vara Audi S2 du menar att du ha en IC ifrån då?

Du får ha i åtanke att detta är Porscheland, S2 betyder inte automatisk Audi här... ;-)
Allt efter 1980 är en vitt fläck på kartan för mig. :wink:

Fick höra att IC:n var från en S2:a, har för mig det står på kvittot i luntan med papper som följde med bilen.
Så jag tog väl för givet att det var porsche prylar fast turbon är ju i och försig Audi. :oops:

Re: 924 TURBO -79 Chassi nr:0970

Posted: 2013-11-07 19:19:05
by sebtho
sebtho wrote:
patand wrote: S2?

931 från 81 års modell och framåt kallas ibland för 931 S2 (series 2) men den hade ingen IC original.

944 S2 hade heller ingen IC (den har ju inte ens turbo).

Så det måste alltså vara Audi S2 du menar att du ha en IC ifrån då?

Du får ha i åtanke att detta är Porscheland, S2 betyder inte automatisk Audi här... ;-)
Allt efter 1980 är en vitt fläck på kartan för mig. :wink:

Fick höra att IC:n var från en S2:a, har för mig det står på kvittot i luntan med papper som följde med bilen.
Så jag tog väl för givet att det var porsche prylar fast turbon är ju i och försig Audi. :oops:
Har nu kollat i luntan och konstaterar att jag är ute och cyklar. :oops:
Det är en IC från en 944 Turbo jag har liggande och som skall monteras utan att förstöra bilen. :wink:

Re: 924 TURBO -79 Chassi nr:0970

Posted: 2013-11-08 19:34:01
by patand
sebtho wrote:Det är en IC från en 944 Turbo jag har liggande och som skall monteras utan att förstöra bilen. :wink:
:d=:

Re: 924 TURBO -79 Chassi nr:0970

Posted: 2013-11-11 18:07:43
by sebtho
Som ni kanske sett ovan så såg skinnstolarna inte så kul ut men nu är dom fixade. 8)
Stolar efter översyn..jpg
Svågern kom ner från Dalarna och hjälpte mig. Han kan ju sånt där. :#pray:
Fredda lagar stol.jpg
Det vart lite skillnad. Ha i beaktande att den risiga stolen på bilden var den finaste av dom.
Före och efter översyn.jpg
Så nu sitter man i alla fall bra. 8)

Re: 924 TURBO -79 Chassi nr:0970

Posted: 2013-11-11 18:14:56
by [Bobo]
Snyggt! :#cheers:

Bobo

Re: 924 TURBO -79 Chassi nr:0970

Posted: 2013-11-11 21:38:07
by patand
OJ! Vilken skillnad det blev på stolarna! Duktig svåger! :-)

(Fast det hade varit mycket snyggare med originalstolar i fint skick iof)

Re: 924 TURBO -79 Chassi nr:0970

Posted: 2013-11-12 09:11:05
by sebtho
patand wrote:OJ! Vilken skillnad det blev på stolarna! Duktig svåger! :-)

(Fast det hade varit mycket snyggare med originalstolar i fint skick iof)
Original stolarna blev kvar i Tyskland när dom flyttade till Sverige så det kan bli lite pyssligt att hitta dom nu 30 år senare. :roll:

Så jag får hålla till godo med Nina D&W stolar.
Det tycks vara någon efternarknads stol för underredet är någon form av universal fäste.
Är det någon som har någon info om dessa stolar mottages all info tacksamt.

Re: 924 TURBO -79 Chassi nr:0970

Posted: 2013-11-12 10:27:00
by patand
sebtho wrote:Original stolarna blev kvar i Tyskland när dom flyttade till Sverige så det kan bli lite pyssligt att hitta dom nu 30 år senare. :roll:
Fast det kanske finns likadana att få tag i, måste ju inte vara exakt dem som bilen levererades med från fabriken. :lol:

Re: 924 TURBO -79 Chassi nr:0970

Posted: 2013-11-12 15:32:44
by sebtho
patand wrote:
sebtho wrote:Original stolarna blev kvar i Tyskland när dom flyttade till Sverige så det kan bli lite pyssligt att hitta dom nu 30 år senare. :roll:
Fast det kanske finns likadana att få tag i, måste ju inte vara exakt dem som bilen levererades med från fabriken. :lol:
Ska jag vara riktigt ärlig så gillar jag min skinnstolar.
Dom kramas så skönt.
Och man sitter riktigt still i dom. :lol:

Eller är det så att du har ett par originalstolar liggande som är till salu?

Re: 924 TURBO -79 Chassi nr:0970

Posted: 2013-11-12 15:54:43
by patand
sebtho wrote:Ska jag vara riktigt ärlig så gillar jag min skinnstolar.
Dom kramas så skönt.
Och man sitter riktigt still i dom. :lol:

Eller är det så att du har ett par originalstolar liggande som är till salu?
Det är bra när man gillar det man har! :D

Jag är nog kanske dessutom den sista som ska klaga på andras framstolar i 931or , jag har en Sparco racestol och en väldigt sliten trasig originalstol som passagerarstol... :oops: Funktion före skönhet!

Jag kan iof tänka mig skiljas från mina originalstolar, men de är slitna (förarstolen som jag har ligger i förrådet är iof i skapligt skick) och det är fel tyg i dem för din inredning. Men är du intresserad så säg till.

Dock har Matsens föredetta 931 originalstolar i skapligt (lite trasigt men reparerbart om jag minns rätt) skick som jag tror har rätt tyg för din bil. Den bilen ska ju byggas om till GTR har jag förstått så om du kontaktar Matsen via PM kanske han kan förmedla kontakt med den nya ägaren och du kan få ett par (billiga?) originalstolar med rätt tyg?

Re: 924 TURBO -79 Chassi nr:0970

Posted: 2013-11-12 18:49:42
by sebtho
patand wrote:
sebtho wrote:Ska jag vara riktigt ärlig så gillar jag min skinnstolar.
Dom kramas så skönt.
Och man sitter riktigt still i dom. :lol:

Eller är det så att du har ett par originalstolar liggande som är till salu?
Det är bra när man gillar det man har! :D

Jag är nog kanske dessutom den sista som ska klaga på andras framstolar i 931or , jag har en Sparco racestol och en väldigt sliten trasig originalstol som passagerarstol... :oops: Funktion före skönhet!

Jag kan iof tänka mig skiljas från mina originalstolar, men de är slitna (förarstolen som jag har ligger i förrådet är iof i skapligt skick) och det är fel tyg i dem för din inredning. Men är du intresserad så säg till.

Dock har Matsens föredetta 931 originalstolar i skapligt (lite trasigt men reparerbart om jag minns rätt) skick som jag tror har rätt tyg för din bil. Den bilen ska ju byggas om till GTR har jag förstått så om du kontaktar Matsen via PM kanske han kan förmedla kontakt med den nya ägaren och du kan få ett par (billiga?) originalstolar med rätt tyg?
Tack för tipset!
Ska fundera på det. Men nu är bilen rätt okej inredningsmässigt nu. :#cheers:

Re: 924 TURBO -79 Chassi nr:0970

Posted: 2013-11-29 11:58:56
by sebtho
Jag har fått tag på en bra original turbo från England, den liksom bar följde med när jag köpte skärmarna för att kompensera för den dyra frakten. :roll:
Skärmarna var för övrigt bara skit... :cry:

Nu tillbaks till något kul. Turbon!
Är det någon som har något negativt att säga om original turbo med avlastningsventil? Som det är nu så åker jag med en något ombyggd Audi Turbo helt utan dump/avlastningsventil. Det funkade enda tills jag fixade tjyvluft läckaget. Nu när man släpper gasen med laddtryck så gasar den till innan varvet sakta sjunker. :shock:
Vilket är spännande på ett dåligt sätt... :?

Så jag mottager tacksamt idéer och tips.
Hälsningar Bassen.

Ps. Det är mysigt med varm höst. Porsche säsonger tar liksom inte slut. :D Ds.