944 -86 | Tiefschwarz
-
- S-Poster
- Posts: 104
- Joined: 2013-09-10 20:49:12
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1986
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: 944 -86 | Tiefschwarz
Jo tack jag vet Tog ett tag att hitta en tvättprocess som inte repar. Foam lance på högtrycken med avfettningsmedel blandat med skumshampoo, skölja med högtryck, foam gun med hög koncentration av Optimum car wash, mikrofibervante och två hinkar med grit guard, Optimum instant detailer innan torkning med fuktig mikrofiber.
"Pamper your car by cleaning it. Love your car by driving the hell out of it"
- Larry Kosilla
- Larry Kosilla
-
- S-Poster
- Posts: 104
- Joined: 2013-09-10 20:49:12
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1986
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: 944 -86 | Tiefschwarz
Nästa semester, nästa tröskel... Första sidan tog 3 veckor, trodde det skulle gå snabbare nu när jag vet hur man gör men denna sidan var värre så den tog också 3 veckor och ca 120 timmar.
Mer spackel än plåt
En av de 22 tidagare ägarna var tydligen Fred Flinta
Ny golvbit passas in
Domkraftfästet fick bara i saltsyra i två dygn
Balken förstärkt
All rost borta och en del ersatt
Gjorde det kloka och köpte en kapdel av bakskärmen denna gång
Insidan av B-stolpen hade märkligt nog en massa stenskott så den blev också omlackad
Klart
Mer spackel än plåt
En av de 22 tidagare ägarna var tydligen Fred Flinta
Ny golvbit passas in
Domkraftfästet fick bara i saltsyra i två dygn
Balken förstärkt
All rost borta och en del ersatt
Gjorde det kloka och köpte en kapdel av bakskärmen denna gång
Insidan av B-stolpen hade märkligt nog en massa stenskott så den blev också omlackad
Klart
"Pamper your car by cleaning it. Love your car by driving the hell out of it"
- Larry Kosilla
- Larry Kosilla
-
- Addict
- Posts: 1315
- Joined: 2010-08-19 11:12:24
- Bilmodell: 951 -86 / 944 -84
- Årsmodell: 1986
- Location: Linköping
- Contact:
-
- S-Poster
- Posts: 193
- Joined: 2011-06-13 19:16:45
- Bilmodell: 944 n/a targa
- Årsmodell: 1985B
- Location: Kristianstad
- Contact:
Re: 944 -86 | Tiefschwarz
Riktigt snyggt gjort!
- Janne J
- Addict
- Posts: 1328
- Joined: 2013-01-01 13:47:35
- Telefon: 0705829625
- Bilmodell: 911SC, 944S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Kinna
- Contact:
- [Bobo]
- Addict
- Posts: 3887
- Joined: 2010-09-04 19:38:44
- Bilmodell: 931-81
- Årsmodell: 1981
- Location: Linköping
- Contact:
Re: 944 -86 | Tiefschwarz
Sweet!
Bra jobbat!
Vet exakt hur provocerande och tidskrävande det där kan vara...
Hatten av.
Bobo
Bra jobbat!
Vet exakt hur provocerande och tidskrävande det där kan vara...
Hatten av.
Bobo
996 -99 | Ocean Blue
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
-
- S-Poster
- Posts: 104
- Joined: 2013-09-10 20:49:12
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1986
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: 944 -86 | Tiefschwarz
Tjoho, hittat olja. Har hört att man blir rik då?
Var inte lika farligt som det först verkade men bara att riva oavsett
Började med att plocka loss oljekylaren men hittade ingen uppenbar läcka där så det var bara att lyfta toppen
Glömde tydligen att fota toppen i ivern att få på den efter att dem kom tillbaka från Ultra motors planad och med nya ventilstyrningar
En spridarkontakt var farligt nött
Lyckades inte hitta nytt kontakthus och det verkar inte gå att ta ut stiften utan att klippa sönder huset så jag blev tvungen att skarva.
Lagad
Köpte en bromsluftare för att byta olja i tryckarna, använde den för att lufta kylsystemet, funkade bra. Istället för 699kr på Biltema betalade jag 245kr på Ebay från england. Tryckmätaren gick sönder efter en vecka men det gör inte så mycket.
Var ganska roligt med mekaniskt jobb efter en massa rostjobb, hoppas det dröjer lite innan säsongen tar slut så man hinner köra lite också
Var inte lika farligt som det först verkade men bara att riva oavsett
Började med att plocka loss oljekylaren men hittade ingen uppenbar läcka där så det var bara att lyfta toppen
Glömde tydligen att fota toppen i ivern att få på den efter att dem kom tillbaka från Ultra motors planad och med nya ventilstyrningar
En spridarkontakt var farligt nött
Lyckades inte hitta nytt kontakthus och det verkar inte gå att ta ut stiften utan att klippa sönder huset så jag blev tvungen att skarva.
Lagad
Köpte en bromsluftare för att byta olja i tryckarna, använde den för att lufta kylsystemet, funkade bra. Istället för 699kr på Biltema betalade jag 245kr på Ebay från england. Tryckmätaren gick sönder efter en vecka men det gör inte så mycket.
Var ganska roligt med mekaniskt jobb efter en massa rostjobb, hoppas det dröjer lite innan säsongen tar slut så man hinner köra lite också
"Pamper your car by cleaning it. Love your car by driving the hell out of it"
- Larry Kosilla
- Larry Kosilla
Who is online
Users browsing this forum: No registered users