Sida 12 av 12

Re: 924 -85 Phoenix (fd. Mamma Mu)

Postat: 2017-05-20 19:31:55
av gegge
Efter lite pill, service och luft i däcken har Phoenix återigen vaknat till liv!

Hade lite problem med en strulande relä till bränslepumpen och efter felsökning mätte jag upp flödet i alla spridare. Kan det vara mer perfekt:

Bild

Nu bär det av till nästa Porschefestival. Denna gång i Båstad.

Re: 924 -85 Phoenix (fd. Mamma Mu)

Postat: 2017-12-15 23:31:31
av karlolof89
Alla bilder i tråden är borta (j*vla photobucket :evil: ). Om du har lust så får du jättegärna lägga upp nya bilder om du har kvar dom gamla och även nya såklart. Har det blivit nåt gjort på bilen i år?

Re: 924 -85 Phoenix (fd. Mamma Mu)

Postat: 2017-12-16 10:41:50
av gegge
Inte helt nöjd med Photobucket. Försökte gå in och radera alla bilder i protest, men de har gjort allt för att försvåra det. Reklam, pop-ups, osv...

Ska se om jag kan lägga upp några bilder. Forumet är inte helt smidigt heller som bara tillåter små bilder utan att skala ner dem. Blir mycket manuellt arbete.

Re: 924 -85 Phoenix (fd. Mamma Mu)

Postat: 2020-05-20 18:13:41
av gegge
Inte en uppdatering, utan en nostalgisk tillbakablick. Funderade på att sälja nu när bilen stått ett par år.

Fick en nytändning efter att Morghen på 924board.org monterade på en lågtryckskompressor (Eaton M45) på sin kärra. Kom över en modernare variant från en VW 1,4 TFSI som jag måttar med.

Re: 924 -85 Phoenix (fd. Mamma Mu)

Postat: 2020-05-20 19:54:00
av Cédric
Ja hans koncept är lockande, i synnerhet om kjet räcker till. Tror du det går få in TVS2 laddare på nåt vettigt sätt?

Re: 924 -85 Phoenix (fd. Mamma Mu)

Postat: 2020-05-20 21:26:58
av gegge
Vet inte, Morghen säger att den inte passar. Men den är mindre än en M45. Borde funka nere runt fästet där AC:n ska sitta. Ska måtta på en motor jag har stående och se imorgon. Finns flera som trängt ned en M62 på samma ställe...

OM det är en V400 så klarar den 24.000varv. Med ett drivhjul på 100mm och intern växling på 2:1 borde det bli max 0,6 bar upp till 6000varv. Då tänker jag att kompressorns VE stämmer hyggligt med motorns. Med trimkam och portad topp skulle det faktiska laddtrycket bli lägre. Termisk verkningsgrad på ca 70% är inte illa.