Alla bilder i tråden är borta (j*vla photobucket ). Om du har lust så får du jättegärna lägga upp nya bilder om du har kvar dom gamla och även nya såklart. Har det blivit nåt gjort på bilen i år?
Inte helt nöjd med Photobucket. Försökte gå in och radera alla bilder i protest, men de har gjort allt för att försvåra det. Reklam, pop-ups, osv...
Ska se om jag kan lägga upp några bilder. Forumet är inte helt smidigt heller som bara tillåter små bilder utan att skala ner dem. Blir mycket manuellt arbete.
Fredrik Torkildsen
I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself. -Ferdinand Porsche
Inte en uppdatering, utan en nostalgisk tillbakablick. Funderade på att sälja nu när bilen stått ett par år.
Fick en nytändning efter att Morghen på 924board.org monterade på en lågtryckskompressor (Eaton M45) på sin kärra. Kom över en modernare variant från en VW 1,4 TFSI som jag måttar med.
Fredrik Torkildsen
I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself. -Ferdinand Porsche
Vet inte, Morghen säger att den inte passar. Men den är mindre än en M45. Borde funka nere runt fästet där AC:n ska sitta. Ska måtta på en motor jag har stående och se imorgon. Finns flera som trängt ned en M62 på samma ställe...
OM det är en V400 så klarar den 24.000varv. Med ett drivhjul på 100mm och intern växling på 2:1 borde det bli max 0,6 bar upp till 6000varv. Då tänker jag att kompressorns VE stämmer hyggligt med motorns. Med trimkam och portad topp skulle det faktiska laddtrycket bli lägre. Termisk verkningsgrad på ca 70% är inte illa.
Fredrik Torkildsen
I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself. -Ferdinand Porsche