Förra året åkte störtbågen ur till förmån för en helbur, ihopbyggd av Apex med delar från Finess. Själv städade jag sedan ur kupen på onödiga fästen mm och målade med Hagmans primer och några lager Biltema-färg.
här ser man att dörrsträvorna inte kommer att klara besiktningen då åtkomsten för handbromsen är alldeles för dålig
S2-motorn åkte till slut i och innan dess blev det lite rengöring och färg även i motorutrymmet, jag penslar på Biltemas Hammarlack som blir bra om man låter det torka/härda några dagar innan man är och nöter på det.
motorn på plats
lite tajt mellan insug och bromscylinder, jag använde Sandens motorfäste och shimsade in rätt höjd med brickor.
gjorde några hål med stegborren så oljekylaren får lite frisk luft
Jag tycker luftintaget till luft-m-m blev bra med en halvböj och lite masserat luftfilter från Biltemas tuning-avdelning, fick även kapa ur lite på badge-plåten och i huven för att det skulle få plats. Kanske ren flax att ens luftfiltret fick plats här med hittefårs-passning i 3 ledder.
det blev 1 kg insparad vikt bara när huvgångjärnen och torkaranläggningen numera består av drillium
På insidan så är ju elsystemet ute ur bilen, då bilen har varit reparerad efter en krockskada så har elsystemet varit ute en gång tidigare och det finns fortfarande flera kablar som är avrivna och kablar som gick kors och tvärs
jag kapade ner instrumentbrädan, och behåller bara det nödvändigaste för att hålla fast instrument och ha kvar fungerande ventilation/värme. Det ska rensas lite till innan något elsystem åker in igen
med instrument, och första testen om det fick plats ett elektriskt styrservo
Jodå, det fick plats efter lite jobb med kapen och storhammaren. Det är drygt att jobba där nere, så himla skönt det ska bli att slippa glutta in där för att kolla till elsystemet.
Jag återkommer med mer grejor som är gjort och med mer bilder