peed wrote: ↑2020-05-01 14:13:28
Snyggt Bengt!
/Peder
Tack Peder, du åker verkligen ståndsmässigt
havilehto wrote: ↑2020-04-30 07:10:04På med fälgarna på bilen nu, så vi får se, blir ju as najs!!
Här kommer en bild när de sitter på bilen, rena och fina.
Fram gick att köra utan extra spacer, men efter en körning där det nötte lite mot plasthöljet på framfjädern ökade jag på med 7mm till 14mm. Däcket ligger precis på gränsen att gå utanför skärmen då ...på ena sidan
Bak kör jag utan någon spacer alls, då mina skruvade spacers inte funkar med telefoner. Jag kommer att byta ut pinnbultarna till längre och skaffa lösa 12-15mm spacers. Man ser att däcksidan sitter långt in där bak.
och efter en dag med superstage, tyvärr var bromsdammet från mina nya Hawk HT10 så aggressivt under inbäddningen att det inte gick att få bort och lustigt nog värst på bakfälgarna. I övrigt är det för tidigt att säga något om hur Hawk HT10 funkar då jag inte kört än på nån bana där de fått göra skäl för sig, har heller inget negativt att säga om dem heller.
I år har jag hittills hunnit med först en körning på SYAB i Kalmar med Kalmars SPVK, riktigt kul bana där jag körde med mina gamla hjul och fick upp farten till slut.
Sedan en heldag med Superstage-körning med knockout-rosa fälgar/nya däck och enbart folk från Mönsterås, 15 pers. Kul med lite annorlunda blandning på ekipagen.
Körning på Kinnekulle med pcs är årets enda riktiga bankörning, superkul även om det inte var så mycket mingel och en ny gruppindelning. Bilen levererade och gick som ett skott, fästet är väldigt mycket bättre men det känns att det är på bekostnad av tyngre fälgar och däck. Rappheten är inte längre den överväldigande känslan, men farten är högre överallt förutom på rakan.
Sture Brandt tog en kanonfin bild
bara en till
Jag har lagt lite tid på bilen redan också. Skrapat bort allt skräp insidan och de sista asfaltmattorna, kört med stålborstar på vinkelslipen och småmaskiner och tvättat med tinner. Har rensat mycket i elsystemet men är inte färdig med det än, och kapat bort en massa "onödiga" fästen och grejor i kupen. Sedan grundat med Hagmans gula och målat på +2 lager med Biltemas hammarlack. Bild kommer senare, men det ser riktigt hemtrevligt ut nu.
Satte dit ett lättviktsbatteri på 24 ah, tyg halva vikten mot det jag kört med de senaste åren. Får se om det duger att använda. Jo, det ser tragiskt ut med limrester på främre motorväggen, men det ska fixas när motorn åker ut på lite frisering.
Totalt har nog vikten minskat med 12-15kg de senaste veckorna, och sedan har däck och fälgar blivit tyngre men jag tror det är åt rätt håll på totalen
Bengt