Kul att det blir ett år till vi får följa med

Det behöver ju vara rätt kraftigt då det tar hela bakvagnen. Extrainfästningen på "baksidan" mot karossen hjälper nog till stabiliteten.Eddie Varvstopp wrote: ↑2024-04-09 07:55:11 Jag är förvånad att det inte var mer viktskillnad mellan original bakaxel och den från Plastis. Original är ju en bra bastant klump.
Kul att det blir ett år till vi får följa med![]()
Det är enkla och onödiga kilogram och lätta att kapa bort. Jag har brukat ha min presenning och brandsläckaren liggande i hålet där vid transport, så får hitta en ny plats för det bara.Ingemansson wrote: ↑2024-04-08 15:40:55Bra med ersatt reservhjulsbalja. Är gjort på min sedan tidigare.
Tackar Eddie, men håll utEddie Varvstopp wrote: ↑2024-04-09 07:55:11Jag är förvånad att det inte var mer viktskillnad mellan original bakaxel och den från Plastis. Original är ju en bra bastant klump.
Kul att det blir ett år till vi får följa med
Jag såg denna först nu, men ...
gtBen wrote: ↑2024-04-09 08:35:39Tackar Eddie, men håll utEddie Varvstopp wrote: ↑2024-04-09 07:55:11Jag är förvånad att det inte var mer viktskillnad mellan original bakaxel och den från Plastis. Original är ju en bra bastant klump.![]()
De 3,25kg är bara i halvtid. Tex gamla svärden och yttre hållaren för torsionsstavarna med dubbelbussningarna väger betydligt mer än de nya små svärden och ...M20-uniballs.
Hinken med fästen 11,70kg väger för den gamla lösningen, det ska bli kul att se vad det blir för motsvarande grejor till den nya lösningen. Jag tippar på minst 5kg till i inbesparad vikt.
Ingen high-tech i Team Lågteknik
Users browsing this forum: No registered users