Är ny här …nästan, jag har tjuvläst i några år då det varit ”nära” vid några tidigare tillfällen.
Här kommer presentation på min ”nya” bil. Den är överraskande trevlig och stark att köra, inte slö alls

924S -86 som gått 9.200 mil. Jag tror det är originalskick till 100% förutom stereon, all utrustning som tak-påsen + kompressor + däcktrycksmätare mm finns kvar men möjligen saknas något litet verktyg i påsen och tyvärr även serviceboken. Till bilen finns 2 uppsättningar med 5 olika nycklar – dörrar/tändning + larm + handskfack + hjulbultar + Hirschmann-antennen (bara 1 nyckel).

Smal och hög och fin. Den ska inte sänkas, man blir ju inte yngre med tiden!

Den är nästan som ny invändigt, det är bara några hörn vid mittkonsolen som har rest på sig lite och några små sprickor/antydningar på instrumentpanelen …men det är väl original

Tillbehören är i fint skick.
Varför ändra på ett fint koncept? det blir nog mest att den ska bringas tillbaka i sin forna glans vad gäller det mekaniskt underhåll på hjulupphängningar / bromsar / motorfästen mm.
Bilen har tidigare varit tidningen Vi Bilägares sommarnöje och kallades då Snövit. De gjorde ett sista reportage om Snövit då reportern var ner till Mönsterås för att lämna den och istället få med sig min sommarbil som nytt vinter- och sommarnöje. Vi bytte jämnt och de fick min VW 1500S -65 istället. De planerar att åka på skidsemester med den bla

Tidningens reporter Calle ställer in kameran och självutlösaren inför handskakningen över 924:ans huv med Mönsterås Bruks sodapannor i bakgrunden, själva pixlade de Rödluvan till oigenkännlighet och avslöjade vilken bil de bytt till sig först i det nuvarande numret.
Bengt