gtBen wrote: ↑2020-07-01 21:25:05
Cédric wrote: ↑2020-06-28 15:47:54I synnerhet om det är problem med kraften skulle jag rekommendera flytta bak ratten/djupare ratt. Man får klart bättre ko kontroll och dessutom benutrymme på köpet.
Såhär ser det ut när jag rattar kullen, på tal om rattgrepp.
https://youtu.be/80KZDmDTJAw
Jag vill hellre få rätta på pectoralis minor och armens rörelser så jag slipper kompensera, men det är inte problem för själva körningens skull ...bara för min stackars kropp dagarna efter körning och då särskilt när det inte är sommarvärme.
Det ser ut att vara bakhalt med din bil på kullen och det verkar bero på att det händer lite när du trampar på gasen

skulle gilla att ha det problemet själv
Glömde skriva att filmen med superstagekörning var från en måndagskörning.
Körde slalom och superstage hela helgen med pcs, gick ok. Var bara 5 sekunder efter snabbaste bil i slalom och mindre än 10 sekunder efter peed i sin supersnabba 968 Turbo S
Bengt
Låter lite kämpigt hoppas det finns nåt sätt att göra läget bättre, jag har mest en dålig handled att bråka med, undra om jag hade pallat en dag på banan som den är nu?
Däcken var väl vid det tillfället rätt gamla, vilket hörs på gnisslandet och det blev lite halare, för det var förvånansvärt kämpigt att komma ner till och under 1.05 den gången, men kul! Men jo, det händer ju lite mer när man gasar helt klart (Då hade den väl ca 185hk, och rätt bra tryck i mellanregistret), gillar verkligen balansen mellan grepp och effekt som bilen hade då, rätt perfekt för kulfaktorn. Får se hur det går nu med 50-60hk extra och breda däck, hoppas inte att jag förstört det, man vill ju inte ha de för greppigt, men samtidigt inte smälta bort däcken (var lite på gränsen innan när jag körde 205or, bara vissa Rdäck orkade med)
Superstage är ju lite speciell, är ju klart mer fart att jobba med än en vanlig konbana. Ganska bra fart har du fått upp i SS helt klart, är ju lite klurigt och viktigt att få med sig fart hela tiden, speciellt när man inte har så mycket effekt. Ser ut som några koner tangeras lite sent, men det ser bra ut!
Går ju köra fort med gamla bilar, men Gehammar är ju sjukligt duktig på att ratta, helt klart.
https://www.youtube.com/watch?v=xAAYZc1q8es
/Mvh