944 Turbo - 86 l Clubsport
-
- Turbo-Poster
- Posts: 681
- Joined: 2012-10-13 14:25:58
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1986
- Location: Kinnekulle
- Contact:
Re: 944 Turbo - 86 l Clubsport
Tack för tipset, hoppar dock över att kapa i dörrarna.
Safety first, kan inte va fel att ha kvar balken där + bur sen ifall man får någon i sidan .
Sitter just nu och funderar på om jag ska beställa ratt och bälten..
Safety first, kan inte va fel att ha kvar balken där + bur sen ifall man får någon i sidan .
Sitter just nu och funderar på om jag ska beställa ratt och bälten..
Porsche 944 Turbo "Clubsport" -86
PCS 13442
PCS 13442
-
- Turbo-Poster
- Posts: 681
- Joined: 2012-10-13 14:25:58
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1986
- Location: Kinnekulle
- Contact:
Re: 944 Turbo - 86 l Clubsport
Dåligt med uppdateringar här senaste veckan, har renoverat mitt datarum/kontor hemma istället.
Men ikväll (eller imorgon) blir det att montera den andra dörrsidan samt snickra ihop en panel med div. mätare samt huvudströmbrytare.
Men ikväll (eller imorgon) blir det att montera den andra dörrsidan samt snickra ihop en panel med div. mätare samt huvudströmbrytare.
Porsche 944 Turbo "Clubsport" -86
PCS 13442
PCS 13442
-
- Turbo-Poster
- Posts: 681
- Joined: 2012-10-13 14:25:58
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1986
- Location: Kinnekulle
- Contact:
Re: 944 Turbo - 86 l Clubsport
Här kommer ett par bilder på dörrsidorna:
Sen snickrade jag till en panel för mittkonsolen idag som jag ska ha laddtrycksmätare, oljetempsmätare (Greddy mätarna jag hade i min Mr2 turbo) samt huvudströmbrytare i.
Även denna tillverkades i glasfiber samt kolfiberfoilerades.
Bestämde mig även idag för att ha kvar innertaket, tror de kan va skönt med något kvar av inredningen eftersom man åker såpass mkt på gatan.
Sen snickrade jag till en panel för mittkonsolen idag som jag ska ha laddtrycksmätare, oljetempsmätare (Greddy mätarna jag hade i min Mr2 turbo) samt huvudströmbrytare i.
Även denna tillverkades i glasfiber samt kolfiberfoilerades.
Bestämde mig även idag för att ha kvar innertaket, tror de kan va skönt med något kvar av inredningen eftersom man åker såpass mkt på gatan.
Porsche 944 Turbo "Clubsport" -86
PCS 13442
PCS 13442
-
- Turbo-Poster
- Posts: 681
- Joined: 2012-10-13 14:25:58
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1986
- Location: Kinnekulle
- Contact:
Re: 944 Turbo - 86 l Clubsport
Fick precis ett mkt trevligt telefonsamtal, min bur har kommit! Så nu blir det allt en Sthlmvisit i veckan för att hämta hem den!
Porsche 944 Turbo "Clubsport" -86
PCS 13442
PCS 13442
-
- Turbo-Poster
- Posts: 681
- Joined: 2012-10-13 14:25:58
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1986
- Location: Kinnekulle
- Contact:
Re: 944 Turbo - 86 l Clubsport
Nu står buren intill bilen, och bara väntar på att det ska bli helg..
Porsche 944 Turbo "Clubsport" -86
PCS 13442
PCS 13442
-
- Turbo-Poster
- Posts: 681
- Joined: 2012-10-13 14:25:58
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1986
- Location: Kinnekulle
- Contact:
Re: 944 Turbo - 86 l Clubsport
Helgen som gick så passades buren in.
Först trodde vi det var helt förskräcklig passform, tills vi kom på hur den skulle va, och då var jag riktigt nöjd med hur de såg ut.
Efter inpassning så svetsade min kompis (Tack som F-n Svensson) som är utbildad svetsare i plattorna i karossen man monterar den i.
Nu ska buren ur igen i veckan, jag ska lacka den (förutom där vi ska svetsa dörrsträvorna), sen till helgen nu så monteras den samt dörrsträvorna ska passas in. Vi kommer även bygga boxar ner från trösklarna i framkant.
För er som funderar på FIAgodkänd skruvbur rekommenderar jag verkligen OMP, känns som de är riktigt bra grejer.
Lite teaserbilder som de ser ur just nu:
Mer bilder kommer när den är lackad, monterad och klar!
Först trodde vi det var helt förskräcklig passform, tills vi kom på hur den skulle va, och då var jag riktigt nöjd med hur de såg ut.
Efter inpassning så svetsade min kompis (Tack som F-n Svensson) som är utbildad svetsare i plattorna i karossen man monterar den i.
Nu ska buren ur igen i veckan, jag ska lacka den (förutom där vi ska svetsa dörrsträvorna), sen till helgen nu så monteras den samt dörrsträvorna ska passas in. Vi kommer även bygga boxar ner från trösklarna i framkant.
För er som funderar på FIAgodkänd skruvbur rekommenderar jag verkligen OMP, känns som de är riktigt bra grejer.
Lite teaserbilder som de ser ur just nu:
Mer bilder kommer när den är lackad, monterad och klar!
Porsche 944 Turbo "Clubsport" -86
PCS 13442
PCS 13442
- Nahpets
- Addict
- Posts: 1763
- Joined: 2008-01-28 01:34:48
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Sollentuna
- Contact:
Re: 944 Turbo - 86 l Clubsport
Åååh burporr ... riktigt schysst.
Själv ska jag försöka ge mig på en HEIGO clubsport båge, typ skruvbur. Lite mer softcore.
Stön...
Själv ska jag försöka ge mig på en HEIGO clubsport båge, typ skruvbur. Lite mer softcore.
Stön...
-
- Turbo-Poster
- Posts: 681
- Joined: 2012-10-13 14:25:58
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1986
- Location: Kinnekulle
- Contact:
Re: 944 Turbo - 86 l Clubsport
Tack ska du ha .
Annars rekommenderar jag OMP starkt. Superb passform, FIA godkänd, snabb leveranstid + att Trendab som handlar med dom är kanon att ha med att göra!
Annars rekommenderar jag OMP starkt. Superb passform, FIA godkänd, snabb leveranstid + att Trendab som handlar med dom är kanon att ha med att göra!
Porsche 944 Turbo "Clubsport" -86
PCS 13442
PCS 13442
-
- Turbo-Poster
- Posts: 681
- Joined: 2012-10-13 14:25:58
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1986
- Location: Kinnekulle
- Contact:
Re: 944 Turbo - 86 l Clubsport
Plockade ur buren idag igen, imorgon blir det lackering .
Porsche 944 Turbo "Clubsport" -86
PCS 13442
PCS 13442
- Nahpets
- Addict
- Posts: 1763
- Joined: 2008-01-28 01:34:48
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Sollentuna
- Contact:
Re: 944 Turbo - 86 l Clubsport
O
Vitt?
Sistnämnda inte en fråga utan diplomatisk självklarhet...
Pulverlack?martenheller wrote:Plockade ur buren idag igen, imorgon blir det lackering .
Vitt?
Sistnämnda inte en fråga utan diplomatisk självklarhet...
-
- Turbo-Poster
- Posts: 681
- Joined: 2012-10-13 14:25:58
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1986
- Location: Kinnekulle
- Contact:
Re: 944 Turbo - 86 l Clubsport
Vill egentligen pulverlacka men han ja brukar göra de hos har inte tillräckligt stor ugn för att man ska få in framdelen av buren tyvärr.Nahpets wrote:OPulverlack?martenheller wrote:Plockade ur buren idag igen, imorgon blir det lackering .
Vitt?
Sistnämnda inte en fråga utan diplomatisk självklarhet...
Så de får bli gamla hederliga sättet men de blir nog bra .
Och ja färgen blir vit, hade tänkt blått först men "less is more" får bli lite annat i blått i interiören för att följa den tänkta utsidan
Porsche 944 Turbo "Clubsport" -86
PCS 13442
PCS 13442
- Erol
- Moderator
- Posts: 4332
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Re: 944 Turbo - 86 l Clubsport
Använd dig av riktig 2-komponentsfärg, dvs. från en riktig färghandlare och inte Mekonomen, Biltema mfl. Visst är det dubbelt så dyrt att köpa sprayburk med 2-komponentsfärg, men det blir dubbelt så bra och det klarar nötningar 5 ggr så bra!martenheller wrote:Vill egentligen pulverlacka men han ja brukar göra de hos har inte tillräckligt stor ugn för att man ska få in framdelen av buren tyvärr.
Så de får bli gamla hederliga sättet men de blir nog bra
/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
-
- Turbo-Poster
- Posts: 681
- Joined: 2012-10-13 14:25:58
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1986
- Location: Kinnekulle
- Contact:
-
- Turbo-Poster
- Posts: 681
- Joined: 2012-10-13 14:25:58
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1986
- Location: Kinnekulle
- Contact:
Re: 944 Turbo - 86 l Clubsport
Och de här jäkla forumets bildbeskärning ...
Porsche 944 Turbo "Clubsport" -86
PCS 13442
PCS 13442
- Erol
- Moderator
- Posts: 4332
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Sv: 944 Turbo - 86 l Clubsport
Ingen bältessträva?
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Who is online
Users browsing this forum: Google [Bot]