Nu väntade en 45 mils hemresa och framåt kvällen nåddes samma plats jag lämnat runt 16 timmar tidigare, Linköping.
Bilen är en 944 Turbo som någon gång fått sig en Cupmotor, vilket innebär insug och tråg i magnesium. (Vore kul om någon känner igen bilen och kan berätta lite historia)
Mitt mål med bilen är främst att ha den som sommarbil, men den ska även vara fullt möjlig att rastas på bana lite då och då. Alltså ingen utställningsbil och ingen räserbil, men inte helt bortkommen i någon av sammanhangen. Man får se senare om prioriteringarna ändras efter hand.
Det som ska fixas denna sommar (som det känns nu) är:
- Vattenpump - fixat (Sandén)
- Remmar - fixat (Sandén)
- Service - fixat (Sandén)
- Värmeproblem - fixat (Toppackning, Sandén även där)
- Bromsar (tror en skiva är skev, vibrerar) - bytt, skivan var skev
- Nya bromsslangar och ny bromsolja - bytt
- Se över kopplingen samt dess cylindrar - bytt huvud- och slavcylinder
- Växellänkaget - fixat
- Hjulbalansering (vibration vid hastighet runt 110 och upp) - fixat, balansering var det som krävdes
- Polering - delvis fixat
- Massor av småpill - påbörjat
Framförallt är tanken att bilen ska gå mycket i sommar, vi hade tänkt ta oss en tur ner i Tyskland och runt i Sverige, men det beror på hur mycket som hinner fixas tills dess.
Tänkte jag ska försöka dokumentera det som görs med bilder och text, men inser nu att jag inte har en enda bild på bilen i helhet. Lånar därför en bild (tagen av [Bobo] ) ifrån denna tråd, http://944sverige.com/forum/viewtopic.p ... 2&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;